Announcement

Collapse
No announcement yet.

stm beaver vs funcub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • stm beaver vs funcub

    Hei. Hva vil være det beste kjøpet av en stm beaver og funcub? Har en funcub på hånd med prekere motor oppsats i mvh

  • #2
    Har en Funcub selv, men fikk se en Beaver i action i kapable hender igår, og vil si at de flyr faktisk meget likt. Så jeg vil si at hvis du allerede har Funcub vil det nesten være som å kjøpe en til hvis du går for Beaveren i tillegg.

    Comment


    • #3
      Nei jeg har ingen av dem enda. Men skal å se på funcub en etterpå. Men litt usikker på hvem jeg skal velge. Funcuben har TurniGy sk3 motor

      Comment


      • #4
        begge to er veldig bra modeller. fun cuben kan kanskje flyges liiiitt saktere ved landing, visst det er interesant.
        fun cuben er fun og beaveren er i tillegg ganske vakker eller tøff, alt etter som.
        dette er min mening da.

        Comment


        • #5
          Da er funcuben i hus. Eneste som mangler er en Y servokabel til flaps. Den finner jeg ikke i noen hobby butikker. Skal vel være med vanlig mottaker kontakt, og to stk mpx kontakter til servoene. Noen som vet hvor de selger slike?

          Comment


          • #6
            litt avhengig av hvor avansert radio du har bruker du 2 forskjellige kanaler til flapsene og mixer disse sammen.
            Har du ikke mulighet med radioen må du ha en Y-kabel, gjerne med reverseringsmulighet for den ene servoen.
            Aileron YHarness w/Reverse Buffer 7721044 - elefun.no - Radiostyrt hobby
            Bruker du en vanlig Y-kabel vil den ene flapsen gå ned og den andre opp.
            Forutsatt at servoene er montert ihht monteringsveiledningen da.
            Det er mange som modifiserer slik at den ene flapsservoen snus fysisk.
            Y-kabel med Multiplexkontakter tror jeg du må lage selv. Jeg har aldri sett det i noen butikk iallefall.
            Last edited by Genic; 09-07-13, 14:51.

            Comment


            • #7
              Er det en slik du tenker på? For det er den grønne som er såkalt Multiplex kontakt. Det er forøvrig ikke en Y-kabel jeg linker til, det er mer en forlengning som gjør at man plugger både balanseror og flaps til en kontakt mellom vinge og kropp. Kan det være at forrige eier har laget noe slikt selv?

              Comment


              • #8
                Fulgte med en ny orange radio fra hobbyking. Virker til å fungere greit. Men nå har jeg drivi å koblet servoa på mottakeren. Men får bare balanseroret på den ene vingen til å virke. Når jeg drar stikka til høyre å venstre så går balanseroret opp og ned på samme vinge.. finner ikke ut hvorfor

                Comment


                • #9
                  Er det ikke noe hjelp få av han du har kjøpt dette av? Uansett, balanserorene må enten kobles med y-kabel til samme kanal på mottakeren, eller så må du velge såkalt dual aileron eller flaperon på radioen, og koble høyre ror til aileron kanalen og venstre til AUX på mottakeren. Sjekk også at polariteten er riktig, at du ikke kobler en ledning feil vei på mottakeren, det er fort gjort.

                  Comment


                  • #10
                    Ja fant no dual på radion, der man kunne velge INN /ACT. Hvor er aux?

                    Comment


                    • #11
                      AUX er siste kanalen på mottakeren etter "gear", hvis du har en mottaker med merking vel og merke. Og at det er en 6 kanals mottaker du har. Om du får tatt noen bilder og lagt ut av alt du har så blir det litt lettere for oss andre å hjelpe.

                      Comment


                      • #12
                        Radion er 6 ch. På mottakeren står det 9ch. Står bare ch 123 osv, ikke gear eller aux

                        Comment


                        • #13
                          Fant en helt vanlig y kabel å ta fungerte balanseroret. Trenger samme y kontakt for flapsen å tror jeg

                          Comment


                          • #14
                            Er flaps servoene montert på samme måte som balanserorservoene? I så fall er sjansen stor for at de går hver sin vei istedenfor samme vei. Sjekk dette FØR du monterer de til selve flapsen, flapsen kan bare gå ned, og servoen kan ryke om den prøver å skyve den gal vei.

                            Comment


                            • #15
                              Når jeg har drivi å prøvd å koble, så har jeg tatt feil så flapsen har beveget seg, å da har de bare fått riktig vei

                              Comment

                              Working...
                              X