Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fieseler storch fra black horse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Noen som vet om man skal ta hensyn til slatsen når man regner ut cg? I manualen står det bare 11.5cm fra forkant av vinge.

    her er ett bilde hvis man regner med slats. cg da ved enden av tommestokken.
    Click image for larger version

Name:	CIMG1933.jpg
Views:	1
Size:	40.9 KB
ID:	602290


    og her hvis man går ut fra fremkanten på selve vingen

    Click image for larger version

Name:	CIMG1934.jpg
Views:	1
Size:	69.5 KB
ID:	602291
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Kikket på hvor tyngdepunktet er på tegninga til svensson storchen i forhold, og da så det ut som om de har tatt hele corden fra forran slatsen til bak flapsen og delt på 3. gjorde det samme på denne og havnet da på 12.5cm. Så da har de nok lagt det litt forran det for å være sikre de som har laget den

      Men har drevet en lang stund nå for å få start på motoren men får den ikke til å gå. den tenner men går bare en runde. Prøvd med starter også men den stopper nesten helt opp når den kommer til kompresjonen så det går ikke. Litt rart for jeg starter fint en zdz 80cc 2t med den starteren Virker nesten som om tenninga er litt tidlig. for den slår tilbake noen ganger, og den slår det skal jeg love deg Har sett en diskusjon på nettet ang tenninga på den og produsenten var inn der og skrev att det skulle være 40grader fortenning på den. Er vel kanskje derfor den slår slik hehe
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #33
        Spennende og følge med her

        Comment


        • #34
          Originally posted by tyor View Post
          Men har drevet en lang stund nå for å få start på motoren men får den ikke til å gå. den tenner men går bare en runde. Prøvd med starter også men den stopper nesten helt opp når den kommer til kompresjonen så det går ikke. Litt rart for jeg starter fint en zdz 80cc 2t med den starteren Virker nesten som om tenninga er litt tidlig. for den slår tilbake noen ganger, og den slår det skal jeg love deg Har sett en diskusjon på nettet ang tenninga på den og produsenten var inn der og skrev att det skulle være 40grader fortenning på den. Er vel kanskje derfor den slår slik hehe
          Er fullstendig kaos når det gjelder tenning på mange motorer. På Saito f.eks har de to typer, en for Japan, og en for europa/USA. Den for Japan for for 44 grader, den for Europa 28 grader. Snakk om å legge an veien for kaos.

          Hva med å skru de to skruene sånn at du akkurat såvidt klarer å dytte sensoren litt fram og tilbake. Sett den på ca 28-30 grader.

          Prøv å starte. Det kan ikke skade å ha for sen tenning. Å ha for tidlig derimot, kan skade motoren. Se om den går da.

          Denne storken er jo så stor at du kanskje kan ta helt langsomme storke-landinger. Blir spennende å se om den flyr bra.

          Men pilotene så ut for å komme fra den Røde Arme. hehe.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #35
            Etter en bedre biff middag så væpnet jeg meg med en tykk sveisehanske og nyladet tenningsbatteri og bestemte meg for at nå skulle den igang

            Fikk start på den nå og det er nok riktig att den skal ligge på 40grader. snakket med en på rcuniverse. og sammenlignet med motoren hans og sensoren sitter på nøyaktid samme sted. Han hadde også litt problemer med att den slo tilbake når han skulle starte den men ble bedre når den ble innkjørt. Største problemet mitt var nok att forgasseren ikke ville suge ordentlig før det hadde gått litt bensin gjennom den. måtte gi den flere drammer rett i gassern for å få den igang.

            Hadde først på en bambula 18x8 og da fikk jeg 7300rpm uten å ha rørt en nål. Det er omtrent 1000rpm mere enn jeg fikk på en saito fg36 med samme propell Prøvde med en master 20x10 og fikk da 5700rpm. Så den er nok kanskje litt for tung. vil tro en 20x8 kunne passet bra. og 20tommer er jo skalastørrelse til flyet hehe.

            En liten video snutt her med den 18x8 propellen, men ikke så lett å filme, holde flyet og senderen på engang hehe
            Maiden i morra ?
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #36
              Så bra!! Da gleder vi oss til video!
              Dont expect, inspect.
              Fun Police everywhere!

              Comment


              • #37
                Spørs om jeg får til det da. understellet tålte ikke å stå på grusen her. når jeg løftet opp flyet så datt hele stanga som hjulet sitter på ut. Ser ut som det er en sett skrue som har skrudd seg ut, som skal hindre att det går for langt ut. Alt dette sitter limt inn i den tykke klompen på understellet selvfølgelig. men er ett lokk som er limt fast i hver ende, skal se om jeg får av det og få fikset det
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #38
                  Fikk fikset understellet. Demonterte det og dro ut selve støtdempersaken. og der var det en løs skrue inni ja. Utrolig dumt laget, for skruen kan ikke skrus helt fast for da vil det ikke bevege seg. Vietnameseren som har skrudd sammen dette har nok glemt locktiten i farten Men nå er den satt på plass med grønn locktite på gjengene, så da får vi håpe att det sitter
                  Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	48.7 KB
ID:	602293Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	44.4 KB
ID:	602294


                  Ble en del bly for å ballansere den. 3 store klumper måtte til, ca700gram Men da er den ikke baktung i hvertfall Tenkte nå er alt i orden til maiden. men skulle sette på cocpiten og oppdaget att den ikke gikk ordentlig på plass pga. Tanken. Som er montert etter manualen hehe. Er ikke alverden å flytte litt på den da den er bare stripset fast.
                  Click image for larger version

Name:	3.jpg
Views:	1
Size:	62.5 KB
ID:	602296Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	58.9 KB
ID:	602297Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	49.5 KB
ID:	602298
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #39
                    Da har storchen fløyet, og den var da like hel når jeg tok den med hjem ihvertfall

                    Første turen så var den for fremtung og jeg hadde nesten ikke nok høyderor. måtte holde stikka nesten i bånn for att den skulle fly rett. Trimmet maks på radioen men den ville likevel ned. Så ble bare litt sirkling og forsøk på å få trimmet den inn. Hadde også for mye expo på høyderoret, og den kom veldig fort ned når jeg skulle lande.

                    Legger ved en video her. Er litt mere flyging fra i dag på den men pc`n min er så treig så jeg gadd ikke redigere en til å laste opp for bare for storchen Storchen kommer 2.40 ut i filmen.

                    Tok av det ene bly loddet og programerte om litt på radioen og da fløy den mye bedre etterpå. Fikk ikke det på film, men da var det takeoff nesten rett opp etter bare noen meter rullebane hehe Tror dette kan bli ett veldig artig fly bare jeg får flydd det litt og finjustert det. Motoren virket litt svak på første turen men det ble helt annerledes når jeg fikk bort litt vekt i snuta så den blir nok sittende der. brukte en 18x8 propell nå, men skal få tak i en 20x8 ogprøve. tror det passer dette flyet bedre også er det skala størrelse hehe.

                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #40
                      Tøøft fly. Noe å tenke på når jeg blir litt eldre
                      Balsa

                      Comment


                      • #41
                        Syntes det var ok nå jeg hehe. Prøvde litt på andre turen å få den til å stalle, men det er nesten umulig. Den er helt stabil helt til den stopper helt opp, da bare detter snuta litt også flyr den videre. Og forkantslatsen fungerer i hvertfall. for selv i nesten gå hastighet og 40 grader stigning så fungerer ballanserorene som bare det. Må ta en prat med fruen og prøve å komme meg oppover til warbird weekend med denne tror jeg
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #42
                          Syns den er tøff jeg. Vi trenger oppklaringsfly på WBW. Noen må jo melde fra når diverse Lancastere og slikt noe er på farta.

                          Skal vi se; 14.83 / 2.85 det er jo skala 1/5 !! Perfekt warbirdstørrelse.

                          Denne karen i forsetet;
                          Major Krauer - Boxed Figure

                          Og Rommel i baksetet;
                          Cyber Hobby: Erwin Rommel (Egypt) - Boxed Figure **DAMAGED BOX**

                          Fikk lyst på en sånn sjøl jeg.
                          Last edited by kwik; 21-07-13, 23:17.
                          Dont expect, inspect.
                          Fun Police everywhere!

                          Comment


                          • #43
                            Huff ja, må jo se å holde de Britene på avstand
                            Bare jeg får kjørt motoren litt mere og justert den skikkelig så skal jeg montere covling. Motoren blir nok stikkende ut litt under men det får gå

                            Var forresten dritt tøffe de dukkene der kwik
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #44
                              Kremt. Dukker? Det er en pilot og en passasjer ! Og akkurat passe størrelse.

                              Når alle justeringer er på plass får vi sikkert se en video med storke-flyging. Håper jeg.
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment


                              • #45
                                hehe pilot dukke og passasjer dukke da
                                Skal få til mer video ja. det kan jeg love
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X