Announcement

Collapse
No announcement yet.

Liten (1.2-1.4m) elektromodell

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Liten (1.2-1.4m) elektromodell

    Er på jakt etter en liten modell til trening, men ikke en alt for lett modell heller. Jeg har en 1.2m nå som veier ca 1kg, og skulle ofte ønske jeg hadde noe som var litt tyngre og ikke ble kasta så mye rundt av vinden. Jeg har allerede et motoroppsett på 4s2200 pakker som kan brukes til dette. Estimert trekkraft er ca 3kg på det oppsettet med 14" propell.

    Er det noen som har forslag på en modell som oppfyller disse behovene? Har ikke noe bruk for "hovrebøtte", har nok av dem fra før av.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

  • #2
    Originally posted by bjornal View Post
    Er på jakt etter en liten modell til trening, men ikke en alt for lett modell heller. Jeg har en 1.2m nå som veier ca 1kg, og skulle ofte ønske jeg hadde noe som var litt tyngre og ikke ble kasta så mye rundt av vinden. Jeg har allerede et motoroppsett på 4s2200 pakker som kan brukes til dette. Estimert trekkraft er ca 3kg på det oppsettet med 14" propell.

    Er det noen som har forslag på en modell som oppfyller disse behovene? Har ikke noe bruk for "hovrebøtte", har nok av dem fra før av.
    Hva med en Sebart Angel 50 ca 1.50 i vingespenn og veier 2.2kg u/batteri.

    Click image for larger version

Name:	angelS-intro.jpg
Views:	1
Size:	70.9 KB
ID:	601859

    Comment


    • #3
      Eller en Sebart Angel 30 - vingespenn 1.28, og vekt ca 1,3 kg uten batteri.


      Click image for larger version

Name:	Angel-00.jpg
Views:	1
Size:	86.8 KB
ID:	601860

      Comment


      • #4
        Har kikka på Angel 30, men ønsker meg helst et skala fly. Kan en todekker a'la e-flite pittsen settes opp for Imac-bruk?
        Propellen skal være på toppen!
        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

        Comment


        • #5
          Små modeller og vind henger ikke så godt sammen. Mulig du bør vurdere og gå opp størrelse. Det hjelper litt og fly fort.

          Hva slags hovre greier har du?
          Disse flyene kan ofte brukes til akro hvis man setter dem opp riktig. Lave utslag. Ikke bruk mer utslag enn du må ha. Korte servo horn. Standard horn er for lange. 3d horn er ubrukelig. Riktig tyngdepunkt er også veldig viktig. For langt bak og flyet blir for følsomt. Med mindre utslag trenger du også mindre expo.
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment


          • #6
            Skala er bra. Dobbelt dekkere har noen uønskede koblinger som gir noen
            Ekstra utfordringer.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              EF-laser 48'', den flyr bra og ser bra ut. Ja den er et 3d-fly, men flyr utrolig presist med små utslag

              Comment


              • #8
                Takk for tilbakemeldinger, jeg skal sjekke ut den laser'n litt mer.

                Eventuellt så har jeg en Zenoah 20cc som jeg kan putte i en 60-90 size modell. Vil ikke fly 3D, men iallefall nok power til Imac. Er det noen som har vært borti 60 size Yak 54'en til Seagull?
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment

                Working...
                X