Announcement

Collapse
No announcement yet.

saktegående 4ch el. inne/ute fly? ARTF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • saktegående 4ch el. inne/ute fly? ARTF

    Finnes det et lite saktegående 4ch el.fly en kan bruke til inne eller uteflyging i stille vær for en nybegynner.
    Altså et fly som er helt ferdig foruten sender/mottaker. Trenger ikke se pent ut, men være bra for læring av stikkebevegelser.
    Kom med forslag

  • #2
    Finnes mange, men dette har jeg testet og flyr godt for både nybegynnere og erfarne..
    Gyro kan stilles inn slik man selv ønsker..

    Small Size Hobbyland AS
    ---
    Mvh
    Hasse Andre Ruud
    Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

    Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

    Comment


    • #3
      Og denne kanskje? Spørs hvilken type fly du er ute etter?

      FMS YAK54 1300mm PNP - elefun.no - Radiostyrt hobby
      ---
      Mvh
      Hasse Andre Ruud
      Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

      Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

      Comment


      • #4
        er ikke begge disse flyene for litt viderekommende?
        Så etter noe for begynnere

        Comment


        • #5
          Tja, kommer jo helt ann på.. Det første er meget fint å fly, og du kan benytte gyro til hjelp i starten..
          Dog vil jeg anbefalle at du søker litt hjelp i nærmeste flyklubb ved oppstart, på den måten kan du ungå mange krasj som da kan føre til at du mister interessen..

          Hvor holder du til i verden?

          Et annet fly er dette:
          Small Size Hobbyland AS
          ---
          Mvh
          Hasse Andre Ruud
          Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

          Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

          Comment


          • #6
            Følg med på timesalget Throttlestore har hver dag mellom 10-12 og 20-22, de har noen små, fire kanals fly som burde passe fint til din beskrivelse som feks denne som dukker opp av og til.

            Comment


            • #7
              Multiplex Parkmaster! Er et kit, men du kommer til å lære masse av byggingen (som er gjort på en kveld eller to) samt at den flyr eksepsjonelt bra!

              Comment


              • #8
                Jeg kjøpte mitt første fly for noen år siden, en cessna fra trottlestore. 141 i vingespenn. De 10 forste gangene jeg prøvde det så gikk det rett i bakken. Mistet litt interesse så flyet ble liggende. Etter et år så bestillte jeg en nine eagle sky runner, 3 kanaler. Kjørte det en uke, så prøvde jeg cessnaen igjen, å mestra den med glans har nå en multiplex funcub, å den kan fly utrolig sakte, pluss att den har masse futt for LITT akro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hoppfly View Post
                  Finnes det et lite saktegående 4ch el.fly en kan bruke til inne eller uteflyging
                  .
                  .
                  Altså et fly som er helt ferdig foruten sender/mottaker?
                  Nei du finner neppe noe ferdig fly i denne klassen så bygg selv
                  BYOB - Back Yard Outdoor Bipe: Fly in a small outdoor space! PLANS, VIDEO, PICS - RC Groups

                  Jeg tegnet og laget en Depron DH-2 men tror den er litt for
                  komplisert å lage for nybegynnere.

                  Viderekoblingsmerknad

                  Comment


                  • #10
                    Takker for mange tips. Er ikke fremmed for bygging, men da jeg bor i NordNorge så kan det å bestille matrialer fort bli fryktelig dyrt.
                    ( frakt av f.eks 10 forskjellige pakker) Men kom for all del med tips på slike bygg selv fly også, men det MÅ være 4ch el.
                    Mvh Hoppfly

                    Comment


                    • #11
                      Kanskje du kan bruke denne, da uten understell.
                      Multiplex Parkmaster 3D - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr

                      Da med svært små ror utslag på istedet for 3D oppsett.
                      Flyr den for raskt for deg kan du lime på "luft bremser"

                      Litt erfaring fra mine første famlende steg ...
                      Da jeg etter å ha flydd tyngre større fly gikk over til slow fly i Depron
                      så tenkte jeg at det var jeg burde ha startet. Skader etter harde
                      landinger var vanligvis små Reparering etter kræsj var enkelt + lettere
                      å oppdage skader før disse forårsaket kræsj.

                      Comment


                      • #12
                        Kanskje et seilfly kunne vært noe?
                        noe lignende som: Hitec Sky Scout Plug In 2 Go Brushless ARTF - elefun.no - Radiostyrt hobby
                        Jeg har selv 2 seilfly, en cessna og et at-6 texan pluss mange små fly og en parkmaster 3D. Jeg mener at et seilfly som dette er det beste og fly med, også siden propellen sitter trygt på toppen av flyet så skal det mere til for at det skjer noe med den, pga. krasj.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg selv har akkurat startet med RC fly. Kjøpte dette flyet som mitt første:
                          HK Bixler Version 1.1 ARF. Bixler v1.1 EPO 1400mm - (ARF)

                          Og det er absolutt å anbefale som første fly feks. Utrulig lett å fly. Har flydd i 3 dager nu og behersker det ganske så bra. Tåler noen fall i bakken. Og krasjer man så er det lett å fikse med litt sølv teip feks.
                          Christian, Fly: Bixler 1.1
                          Tromsø

                          Comment


                          • #14
                            Da det ser ut som om alle varsler om svar er endt i spam kurven, så beklager jeg sent svar her.
                            Har et FPV Raptor som var og er mitt første 4ch fly. Har også bygget et Tech one Malibu II Tech One RC 4 Channel Malibu II Depron RC Airplane Kit Version innendørsfly.
                            Har også satt sammen et GeeBee 3D , men har ikke hatt dette i lufta enda ( må få tak i batteri og hjulunderstell)
                            Holder også på å bygge et par fly fra scratch i 6mm depron (fått 6mm depron i dag)
                            Hvis dere har tips til motorer for lette fly så kom med
                            Går også å sikler på et glidefly med motor, men dette får nok bli et senere Project.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Hoppfly View Post
                              .
                              .
                              Hvis dere har tips til motorer for lette fly så kom med
                              .
                              .
                              Har ikke prøvd denne men den ser bra ut
                              EMAX GT Series 1560KV Outrunner Brushless Motors Type GT2203 | EMAX

                              Billig variant har prøvd kjempe motor dårlige lager (byttes) vekta er feil den er mellom 16-18g
                              1500KV/ 26g Outrunner Brushless Motor Type C2204-1500 | HiModel



                              NB! For å få ned vekt kort inn ledninger til minimum. Ingen plugger mellom ESC og motor.

                              Comment

                              Working...
                              X