Announcement

Collapse
No announcement yet.

saktegående 4ch el. inne/ute fly? ARTF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    De fleste flyene som er nevnt kan man ikke fly inne med...

    Jeg har vært i akkurat samme situasjon. Og jeg har kjøpt MANGE fly, og utifra det si deg følgende:

    Små fly: "parkflyers" oftest kalt det... Det er praktiske fly fordi de krever ikke så stor fart. De er små, så fortere gjort å ikke se hva flyet gjør, som da feiltolker man litt, og dermed gjør man kanskje en feil... De er ellers praktiske med tanke på transport, og tar ellers lite plass hjemme... Billige batterier osv.. Men igjen mer påvirket av vind, litt mer "nervøse" med tanke på flygingen.
    Beste lille flyet er Parkzone Champ, uten tvil.

    Middels, og større: Vingespenn på ca 1m. Større og mer stabile av den grunn. Du ser flyet mye lettere oppe i lufta, og den er mindre påvirket av vind. Krever litt større plass (2 til 4 fotballbaner-stort er bra), og har mer flykarakter i min mening enn de små greiene..

    Champ er litt mer vanskelig å fly enn feks Multiplex funcub (den beste trainern), hobbyzone supercub, eflite apprentice (?) osv fordi den er som sagt litt nervøs. Men det er ikke noe å tenke på, det får du til uansett. Så trainere er i veldig stor grad lette å fly. Men jo større, og dyrere jo bedre er det som regel. Er du helt sikker på dette, så er noen middels, til større fly best. De kan oppgraderes med større motor, osv... Men sørg for å kjøpe en med ailerons, ikke tro at det er noe som er for vanskelig i begynnelsen. Prøv simulator noen timer, og du lærer du trenger for å fly ok. Landing med alle disse flyene er lette. De lander av seg selv... Bare holde litt tilbake på elevator som regel. Funcub er som sagt best. Den kan ta av fra hvor som helst pga hjulene, har en MEGET god isopor/epo, og tåler mest, og har allerede ailerons. Du kommer til å ønske at du kjøpte fly med ailerons etter maks 3 turer, så om du ikke liker å mekke selv, så lær av min feil

    Comment

    Working...
    X