Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny motor til Trainstar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Ksb View Post
    Har lignende spørsmål jeg også, så håper det går bra at jeg bruker denne tråden.

    Jeg var ut på min første flyvetur med min trainstar i går, å det gikk rett i baken. Motoren berget men akslingen knekte rett av. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt kun akslingen? Finner den ikke hos trottlestore. Hvis jeg må bytte hele motoren å kjøper en av de dere har linket til, trenger jeg en propell adapter i tillegg da?

    Jeg vil helst kjøpe hos en norsk nettbutikk, da det ikke er så lang ventetid på frakt.

    Hilsen en komplett nybegynner uten noen som helst peiling
    Jeg kjøpte bare en 4mm bolt å byttet ut akselen med. En kamerat kappet en passende lengde av et skruhjern, og brukte propelladapter på dette.
    Skruhjernet er av veldig bra legering og bøyer seg iallefall ikke

    Comment


    • #17
      Originally posted by Torsen View Post
      Jeg kommer til å kjøpe den emax motoren jeg linket til ovenfor. Den skal det bare være å skru fast på eksisterende motorbukk. Det du trenger av hardware følger nok med. Her er det 5mm herdet aksling som nok ikke knekker med det første. Original motor er bare noe tull som ikke tåler noe som helst.
      Hvordan funket denne på trainstar? Trengte du en ny fartsregulator? Var det bare å skru den rett på?

      Comment


      • #18
        Jeg har nå bestilt denne til min Trainstar, sammen med en 50a esc
        Anbefalt prop størrelse er 12x6, som er samme som org propell, bare med en god del mer effekt. Kommer tilbake med mer når jeg har fått prøvd det.
        PowerPro 2820 KV1150 Brushless Outrunner - ThrottleStore.Com

        Comment


        • #19
          Med 12'' propell på den motoren er det stor sjanse for at original batteriet på 1800 mah blir for lite, hvis du ha tenkt å bruke det.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Kyrre View Post
            Med 12'' propell på den motoren er det stor sjanse for at original batteriet på 1800 mah blir for lite, hvis du ha tenkt å bruke det.
            Er klar over det, men flyr med 3000 og 4500mah batterier, så tror det skal gå bra

            Comment


            • #21
              Måtte selv kjøpe ny motor og esc etter de 2 første flyturene med Trainstar, pga tilbud akkurat da valgte jeg disse her:

              AX 2814C KV1310 Brushless Outrunner - ThrottleStore.Com

              Power Pro 50A Brushless ESC with UBEC - ThrottleStore.Com

              Har fortsatt originalbatteri, 2 stk, men har flydd endel på hvert batteri da jeg ikke trenger å kjøre motoren på maks, 50-70% throttle. Måtte balansere flyet på nytt pga tyngre motor men ellers fungerer oppsettet helt fint og passer på original motorbukk.

              Comment


              • #22
                Jeg vil ikke anbefale å kjøpe noe fra TS for øyeblikket, det virker som de har tatt ferie hele gjengen, på ubestemt tid.

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Gjertsen View Post
                  Hvordan funket denne på trainstar? Trengte du en ny fartsregulator? Var det bare å skru den rett på?


                  Jeg bestillte denne hos hobby24.no for over en uke siden. Når jeg etterlyste den på mail så viste det seg at "fjernlager" hos hobby24 er VELDIG fjernt, å at d ble enda 2 uker ventetid før de i det helle tatt får sendt den. Tvilsomt at Torsen har fått sin enda å da. Nå har jeg avbestillt den jeg bestillte å må på leting etter ny motor igjen.

                  Noen som har et forslag på motor fra en norsk nettbutikk der jeg kan bruke orginal esc og batteri? (vil ha norsk for at jeg fikk kun fly i ca. 4 sekunder før jeg krasjet. å vil prøve igjen så fort som mulig :P lei av å vente på deler.)
                  Er helt fersk i modellfly hobbyen, så vil ikke kludre med skifte av for mange deler :P

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Kyrre View Post
                    Jeg vil ikke anbefale å kjøpe noe fra TS for øyeblikket, det virker som de har tatt ferie hele gjengen, på ubestemt tid.
                    Tull. Jeg har hatt flere bestillinger der i det siste. Senest en på søndag. Ble sendt dagen etterpå den

                    Comment


                    • #25
                      Er du sikker på at den er sendt larsen6 ? og at ikke posten bare har fått melding om sending? Jeg bestilte en pakke fra TS den 18/7
                      og hadde den 1/8. En jeg har bestilt den 28/7 og som skulle sendes som brev er enda ikke dukket opp i dag den 6/8 så det ser ut som ting tar tid der.
                      Mvh Hoppfly

                      Comment


                      • #26
                        jada fikk jo sporingsnr, forlot ålesund igår, og videresendt fra Oslo igår.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by turbotuck View Post
                          Måtte selv kjøpe ny motor og esc etter de 2 første flyturene med Trainstar, pga tilbud akkurat da valgte jeg disse her:

                          AX 2814C KV1310 Brushless Outrunner - ThrottleStore.Com

                          Power Pro 50A Brushless ESC with UBEC - ThrottleStore.Com

                          Har fortsatt originalbatteri, 2 stk, men har flydd endel på hvert batteri da jeg ikke trenger å kjøre motoren på maks, 50-70% throttle. Måtte balansere flyet på nytt pga tyngre motor men ellers fungerer oppsettet helt fint og passer på original motorbukk.
                          Passet denne rett på orginal motorfeste?

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by larsern6 View Post
                            Tull. Jeg har hatt flere bestillinger der i det siste. Senest en på søndag. Ble sendt dagen etterpå den
                            Så bra for deg da, jeg venter fortsatt på svar om feilene ved Trainstar'en jeg fikk, og pakken som angivelig skulle vært sendt 29.7 er fortsatt ikke levert inn. Og jeg er ikke den eneste som har opplevd dette.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Gjertsen View Post
                              Passet denne rett på orginal motorfeste?
                              Ja, d gikk greit, måtte bygge ut litt, ca 5mm for at propellen skulle gå klar skikkelig.

                              Som kyrre sier er d prakk med TS for tiden, posten fikk melding om min 29/7, men har fortsatt ikke mottatt pakken. Fikk tak i mobilnr til en som står som eier av ts, vurderer å ringe d i dag, var en ole ettelleranna Synnes.

                              Comment


                              • #30
                                Da har jeg kommet inn etter prøveflygning med ny motor, som jeg linket til lenger opp.
                                Dette funket helt rått Trainstaren kan nå hovre, og gjøre akrobatikk. Ble rett og slett veldig artig å fly med. Kan anbefale den motoren. Får også plass bak orginal cowling, på org motorbøyle.

                                Comment

                                Working...
                                X