Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny motor til Trainstar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by larsern6 View Post
    Da har jeg kommet inn etter prøveflygning med ny motor, som jeg linket til lenger opp.
    Dette funket helt rått Trainstaren kan nå hovre, og gjøre akrobatikk. Ble rett og slett veldig artig å fly med. Kan anbefale den motoren. Får også plass bak orginal cowling, på org motorbøyle.
    Hvordan fikk du plass på org motorbøyle med den motoren? Fikk ikke min på, men ser ut som det løser seg med å borre nye festehull på motorbøyla

    Comment


    • #32
      borret nye hull i bøylen bare, men trengte ikke endre noe på bøylen ellers

      Comment


      • #33
        Originally posted by larsern6 View Post
        borret nye hull i bøylen bare, men trengte ikke endre noe på bøylen ellers
        Ja ok, bestilte lik motor for å ha i reserve, men måtte jo såklart prøve den. Borret nye hull, men endefeste til akslingen var akkurat for stort for hullet i motorbøylen, så måtte jeg også bygge ut litt for at den skulle gå klar av cowling'en og da var ikke det et problem lengre.

        Comment


        • #34
          Originally posted by turbotuck View Post
          Ja, d gikk greit, måtte bygge ut litt, ca 5mm for at propellen skulle gå klar skikkelig.

          Som kyrre sier er d prakk med TS for tiden, posten fikk melding om min 29/7, men har fortsatt ikke mottatt pakken. Fikk tak i mobilnr til en som står som eier av ts, vurderer å ringe d i dag, var en ole ettelleranna Synnes.
          Måtte du programere noe? åssen propell bruker du?

          Comment


          • #35
            Originally posted by Gjertsen View Post
            Måtte du programere noe? åssen propell bruker du?
            Trengte ikke å programere noe nei, og nå har jeg også brukt ESC'en på en PowerPro KV1150(lik som larsern6 har kjøpt) i tillegg til AX 1310'en uten problemer.
            Hvis jeg har forstått ting riktig så programmeres ESC'ene i denne ligaen seg selv.
            Bruker original størrelse på propell 12x6.
            Har ikke regnet på ting selv enda, men som nevnt tidligere i tråden så kan originalbatteri bli litt lite, bruker selv 2 stk originalbatteri paralellkoblet så jeg får 3700mAh, intil jeg kjøper nytt og det blir vel ikke før neste sesong nå. Kan forresten bekrefte at man får ihvertfall 6 min flytid med den ESC'en og AX 1310 på et originalbatteri, usikker på mer da jeg ikke fikk flydd mer(stygg landing ).

            Comment


            • #36
              Fikk den nye motoren og fartsregulatoren på tirsdag. Var bare å skru rett på ingen mod. Men var ute å testet den. Motoren kuttet litt i luften av og til. Måtte bare gi litt gass så kom den igjen. Noen som vet hva dette kan være?

              Comment


              • #37
                Hvilken motor var det du kjøpte?

                Comment


                • #38
                  Fikk den til. Fløy i går å den fungerte perfekt

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Gjertsen View Post
                    Fikk den til. Fløy i går å den fungerte perfekt
                    Kan du ikke fortelle hvilke motor og regulator du kjøpte?

                    Comment


                    • #40
                      404 Not Found
                      404 Not Found

                      Comment


                      • #41
                        Linkene til Thottlestore har opphørt å fungere

                        Motoren du valgte er en
                        Aoxing AX-2814C med 980 eller 1310kV antar den kan kobles i stjerne 980kV og trekant 1310kV
                        AOXING AX-2814C-980Kv

                        ESC 50A et eller annet veldig, overdim for denne motoren ... 25A hadde vert passe tipper jeg.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Ofly61 View Post
                          Linkene til Thottlestore har opphørt å fungere

                          Motoren du valgte er en
                          Aoxing AX-2814C med 980 eller 1310kV antar den kan kobles i stjerne 980kV og trekant 1310kV
                          AOXING AX-2814C-980Kv

                          ESC 50A et eller annet veldig, overdim for denne motoren ... 25A hadde vert passe tipper jeg.
                          Alle linker til varer som er utsolgt er tatt av nettet hos TS.Com.

                          For å finne ut hvilke varer som er på lager må man gå inn på hovedmenyen på webshoppen.

                          Her finner man de elmotorene som er igjen på lager: Elektriske - Motorer - ThrottleStore.Com

                          Nevnte motor fra TS.Com tech spec:

                          Model: AX-2814C
                          Speed:1310KV
                          Max Efficiency :81%
                          Max Load : 35A/60S
                          Recommended ESC: AE 50A
                          Lipo Cell Requirements : 2-4 cells
                          No Load Current : 1.8A/10V
                          Output power: 400 watts
                          Max Thrust : 1400 grams
                          Shaft diameter: 4mm
                          Shaft length: 16 mm
                          Motor dimensions: L 36x Ø 34mm
                          Connectors: 3,5 mm bullet
                          Weight: 95 grams
                          Suggested Prop.: 9x4/9x6


                          RCModeller

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by tyor View Post
                            har du en link til flyet?
                            Her er link til modellen som funker. Og norsk monteringsmanual: Trainstar EPO BL 2,4GHz RTF

                            RCModeller

                            Comment


                            • #44
                              Har selv greid å svi motoren nå (min egen feil) og skulle gjerne hatt en erstatning. Skulle helst hatt en som passa på originale motorbøyla. Motorene i denne tråden er alle hos TS som nå er stengt. Noen som har satt inn motor fra en annen leverandør som funker?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by unicus View Post
                                Har selv greid å svi motoren nå (min egen feil) og skulle gjerne hatt en erstatning. Skulle helst hatt en som passa på originale motorbøyla. Motorene i denne tråden er alle hos TS som nå er stengt. Noen som har satt inn motor fra en annen leverandør som funker?
                                Jeg vet ikke om noen annen motor. Klarte jo selvfølgelig å knekke akslingen på min i går etter en har kræsj...
                                Så om du finner en motor som passer må du hyle ut.

                                Comment

                                Working...
                                X