Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forslag til ny motor til Trainstar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forslag til ny motor til Trainstar.

    En kamerat kjøpte Trainstaren min, og vraket motoren i krasj. Denne motoren er håpløs da akselen bare er noe myk dritt. Har dere noen forslag til ny tradisjonell motor hvor man kan bytte ut akselen, samt motorbukk? Helst bolt-on i eksisterende firewall. Skal bruke originalt oppsett ellers.
    Last edited by Torsen; 23-07-13, 09:07.

  • #2
    ASP FS61AR Four Stroke Glow Engine

    Comment


    • #3
      Trainstar er EP og et billig fly. Ikke noe for bensinmotor

      Comment


      • #4
        Hvorfor ikke bare bytte til strikk, det er enklere, men like gammeldags som nitro hvis det er målet.

        Seriøst; et tips med disse motorene er å kutte akslingen der gjengene begynner og bruke et vanlig propell adapter. Har du flaks så bøyde akslingen seg ved gjengene, det har skjedd meg. Forøvrig så det ut om motorfeste var boret opp for vanlige outrunnere, men jeg vet ikke hvilken størrelse som passer.

        Comment


        • #5
          Det er det som er problemet, at jeg ikke vet hvilke outrunner jeg skal gå for da jeg har alt for lite peiling på dette.

          Men en ny motor med ny bukk vil uansett ikke koste mer enn ca 300,-. Bare man finner frem til riktig oppsett

          Comment


          • #6
            har du en link til flyet?
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #7
              Har tittet litt på bilder av motorfestet, og jeg er ganske sikker på at man skal kunne montere en standard outrunner, både 28 og 35mm. Hvis du har mulighet til å måle avstanden mellom de fire hullene, så kan jeg sjekke om de stemmer overens med motorer jeg har liggende. Det som blir vanskeligere å finne ut av er hvilken lengde du kan bruke.

              Comment


              • #8
                Denne har jeg muligens trua på:

                Turnigy D3536/9 910KV Brushless Outrunner Motor

                Comment


                • #9
                  Det er nok en meget god erstatning hvis den passer, men den er også tyngre så du må være klar over at du må balansere flyet på nytt. Husker jeg rett er det en 30A esc i Trainstar'en, og den blir for liten om du skal utnytte motoren maksimalt. Jeg har faktisk samme motor på vei til et annet fly, og kommer til å bruke minst en 40A esc.

                  En annen motor som vil passe er denne, den er lettere og vil fungere bra med den originale esc'en og vil gi litt mer effekt enn den originale motoren.

                  Comment


                  • #10
                    Ja, den du linker til der har jeg sett på. Men den er dessverre alltid i backorder.

                    Her er link til flyet Tyor: Trainstar EPO BL 2,4GHz RTF - ThrottleStore.Com

                    Comment


                    • #11
                      Hva da med denne?

                      EMAX BL2815 - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kyrre View Post
                        Har tittet litt på bilder av motorfestet, og jeg er ganske sikker på at man skal kunne montere en standard outrunner, både 28 og 35mm. Hvis du har mulighet til å måle avstanden mellom de fire hullene, så kan jeg sjekke om de stemmer overens med motorer jeg har liggende. Det som blir vanskeligere å finne ut av er hvilken lengde du kan bruke.
                        Jeg tror dette flyet er ganske lett å bytte motor på. Ny motor og bukk burde være greit å tilpasse. Den originale bellmotoren bygger ganske mye i lengden, så jeg tror man bare må forsterke/modde firewall og cowling.

                        Comment


                        • #13
                          Som sagt så tror jeg at det skal kunne gå an bruke den originale motobukken utifra bildene jeg har sett. Om et par dager så kan jeg faktisk bekrefte det da jeg har liggende på postkontoret på hytta som jeg drar til idag.

                          Comment


                          • #14
                            Har lignende spørsmål jeg også, så håper det går bra at jeg bruker denne tråden.

                            Jeg var ut på min første flyvetur med min trainstar i går, å det gikk rett i baken. Motoren berget men akslingen knekte rett av. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt kun akslingen? Finner den ikke hos trottlestore. Hvis jeg må bytte hele motoren å kjøper en av de dere har linket til, trenger jeg en propell adapter i tillegg da?

                            Jeg vil helst kjøpe hos en norsk nettbutikk, da det ikke er så lang ventetid på frakt.

                            Hilsen en komplett nybegynner uten noen som helst peiling

                            Comment


                            • #15
                              Jeg kommer til å kjøpe den emax motoren jeg linket til ovenfor. Den skal det bare være å skru fast på eksisterende motorbukk. Det du trenger av hardware følger nok med. Her er det 5mm herdet aksling som nok ikke knekker med det første. Original motor er bare noe tull som ikke tåler noe som helst.

                              Comment

                              Working...
                              X