Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stripa i Skoger (fliegerhorst Jarlsberg Nord)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by affa View Post
    Min første test ble satt på finnen og ganske gode resultater
    Se å få lastet opp videoen din fra Warbirdweekend du Alf !
    Balsa

    Comment


    • #62
      ?

      Har du ikke sett fin video av fine fly?
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #63
        Originally posted by affa View Post
        ?

        Har du ikke sett fin video av fine fly?
        Hvor ?? Ser bare at du har lagt ut av dine egne fly
        Balsa

        Comment


        • #64
          I dag hadde vi en flott dag på stripa.

          Olav fløy sin La-7, det var tur nr. 9;

          Last edited by xilian; 07-10-13, 10:00.
          Dont expect, inspect.
          Fun Police everywhere!

          Comment


          • #65
            Og det ble jomfrutur med Top Flite Giant Fw-190 A2;

            Last edited by xilian; 07-10-13, 10:01.
            Dont expect, inspect.
            Fun Police everywhere!

            Comment


            • #66
              Flotte fly på stripa i dag gitt
              Mulig jeg tar en tur i morgen med noe seriøst
              Last edited by Wulf; 05-10-13, 21:59.
              Balsa

              Comment


              • #67
                bra FW190en ikke ble skadet i første landingen og fløy igjen. du satte timern på 10 min i andre flyturen? hvor mye hadde du igjen i tanken da?

                Comment


                • #68
                  Da var det enda halv tank igjen. Kjempeflott, med tanke ( hehe) på at den bare var på 0.5 liter.
                  Dont expect, inspect.
                  Fun Police everywhere!

                  Comment


                  • #69
                    Gratulerer, så jo ut til å fungere bra?
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by affa View Post
                      Gratulerer, så jo ut til å fungere bra?
                      Fungerte veldig, veldig bra. Så nesten ut som at Saito FG-57 var konstruert for akkurat det flyet. Perfekt kombinasjon.

                      Robart understellet virket også veldig bra. Pneumatisk endte det opp med. Plasserte en medium størrelse Robart tank i hver vinge, pluss servo og ventil, allt i vingen. Og 0.5 liter gjennomsiktig tank som holder for i hvertfall 20, kanskje 25 minutts flyging. Kanskje 30 minutter.

                      Vingene er litt tynnere enn på ESM Corsairen, og det merker man på at flyet glir lettere gjennom lufta.
                      Dont expect, inspect.
                      Fun Police everywhere!

                      Comment


                      • #71
                        Grattis Kenneth, det der var jo en særdeles vellykket maiden. Det er ikke så dumt med litt tupperware warbirds også. Det flyr så bra at man får som regel mye god trening. Du flyr jo som en konge Nå fikk jeg lyst på en selv

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by oistein View Post
                          Grattis Kenneth, det der var jo en særdeles vellykket maiden. Det er ikke så dumt med litt tupperware warbirds også. Det flyr så bra at man får som regel mye god trening. Du flyr jo som en konge Nå fikk jeg lyst på en selv
                          1 stk på lager Oistein
                          FOCKE-WULF FW 190 GIANT ARF TOP FLITE | RCPro.no
                          Balsa

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by oistein View Post
                            Grattis Kenneth, det der var jo en særdeles vellykket maiden. Det er ikke så dumt med litt tupperware warbirds også. Det flyr så bra at man får som regel mye god trening. Du flyr jo som en konge Nå fikk jeg lyst på en selv
                            Takk, takk, Øistein!

                            Ja, man kan liste opp en hel rekke "minus-ting" når det gjlder denne ARF'en. Men det kan man jo med alle ARF'er.

                            For eksempel;

                            -Monokote. Jeg liker ikke monokote. Men med bensinmotor får man ikke det derre klisjet man husker fra glow-tiden. Men luftboblene er der.

                            -Feil V-form på vingen.Den er for liten.

                            -Det er noe galt med canopyen.

                            Og masse annet.

                            MEN;
                            Man får en fantastisk positiv opplevelse av å drønne rundt med en SVÆR Focke Wulf A2. Og det overskygger de momentene nevnt ovan. Så mye at jeg anbefaler dette flyet til alle warbird fans.

                            En annen positiv faktor; Dersom man skader en ving eller noe annet, er det bare å gå inn på Tower Hobbies, finne delen, og trykke BUY.

                            Åja; En annen positiv ting; SPINNER ! Det er innkludert en helt fantastisk spinner med bakplate, begge i aluminium. Og det er "True Turn" style; En bolt i midten, i stedet for alle de små-skruene rundt bak-kanten. Skikkelig god-sak, med andre ord. ( Noe å tenke på for alle de som syns kit'et er dyrt; Prøv å kjøp en sådan i løsvekt, med frakt, moms og toll.....)

                            Spinneren så forresten ut til å passe til ESM's La-7 .....

                            Og så kan man kose seg videre med sine andre spesielle warbird langtids-prosjekt i ro og fred.

                            Dersom noen lurte på hvor den flotte helt gjennomsiktige bensin-tanken kom ifra;
                            Blog - Aero Works
                            Last edited by kwik; 06-10-13, 11:28.
                            Dont expect, inspect.
                            Fun Police everywhere!

                            Comment


                            • #74
                              Uff. Betalte en høvding for en FW spinner fra usa. Veldig fint at det følger med ja. ESM kommer jo med spinnere ett år etter at de lanserer flya sine.
                              Hadde det vært en A8 utgave kunne jeg vurdert den selv
                              Merkelig hva som har skjedd i år Kenneth. du har monokotefly og jeg bygger på ett amerikansk fly
                              Balsa

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by Wulf View Post
                                Uff. Betalte en høvding for en FW spinner fra usa. Veldig fint at det følger med ja. ESM kommer jo med spinnere ett år etter at de lanserer flya sine.
                                Hadde det vært en A8 utgave kunne jeg vurdert den selv
                                Merkelig hva som har skjedd i år Kenneth. du har monokotefly og jeg bygger på ett amerikansk fly
                                Ja, og så har vi disse A-bevis greiene i tillegg.

                                Jeg konkluderte med at verden er i ferd med å gå den veien høna sparker, og bestemte meg for at det ikke var noen vits å gjøre motstand, her er det bare å hive seg med på galeien !
                                Dont expect, inspect.
                                Fun Police everywhere!

                                Comment

                                Working...
                                X