Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM Beaver

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STM Beaver

    Hei!
    Jeg har aldri flydd før og lurer på om STM beaver (underkant av 2000,- på elefunn) er ett Ok nybegynner fly? evt noen andre forslag som er Ok fly til en nybegynner

  • #2
    Jeg kan på det sterkeste anbefale denne modellen. Utrolig lettflydd og litt fin og da.
    Løp og kjøp!
    Men har du ikke flydd før bør/må du få hjelp til og llære
    ser nå att du ikke har flydd før . Oppsøk din nærmeste klubb
    og få hjelp. Alternativt tren på simulator.
    lykke til
    Og velkommen til forumet
    Last edited by arvid; 12-08-13, 12:48.

    Comment


    • #3
      Har forstått at jeg må ha noen som kan lære meg dette her, selv om det ser lekende lett ut..... Har snakket med en lokal mann som har x antall fly,helikopter,båt og biler som har sagt at han kan lære meg! Glder meg

      Comment


      • #4
        Originally posted by arvid View Post
        Og velkommen til forumet
        Takk for det forresten

        Comment


        • #5
          Får du hjelp så er det bare å gå for Beaver, flott model som flyr supert, og som til og med inkluderer flottører. Har ikke flydd den selv, men en jeg flyr sammen med flyr ikke noe annet, og den kan så mye mer enn å cruise rundt å se pen ut, meget kapabel model. Det er jo greit at man ikke går lei av modellen så fort man har lært å fly slik jeg gjorde med min første modell.

          Comment


          • #6
            Har sett en del filmer av den, og ja, ser veldig pen ut og det følger som sagt med flottører. Den klarer også og fly med GoPro på, vet ikke om dette påvirker flyet i luften noe særlig eller? Tror jeg ender opp med dette, har vært i kontakt med Elefun for ekstra batteri og hurtiglader, en totalpris i underkant av 3000 er vel ikke så gale?

            Comment


            • #7
              Jeg har fløyet den både med og uten GoPro kamera. Hvis du plasserer kameraet bra i forhold til luftmotstand og tyngdepunkt så merker du det nesten ikke.
              Siden du er nybegynner vil jeg anbefale deg å glemme flapsen. Du har ikke behov for det under opplæring. Du burde forsåvidt også glemme kameraet under opplæring.
              Flyet fly fint og er nok et godt nybegynnerfly.
              Try to keep the number of your landings equal to the number of your takeoffs.
              http://www.hadelandmodellflyklubb.net/

              Comment


              • #8
                Jeg har selv akkurat begynt å fly RC. Har ingen i umiddelbar nærhet som kunne hjelpe meg med dette,så alternativet var en RC flysimulator. Kjøpte en megabillig 4ch USB radio og lastet ned FMS simulator. Dette gjorde at jeg fikk til flyginga ganske bra, så simulatortrening er å anbefale ja.

                Comment


                • #9
                  Jeg har en stm beaver som kan selges for 1000kr. Gått 10 batteri pakker. Ene flottøren er limt og den har gått på saltvann. Hjulsettet har ikke vært på den enda.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by jste View Post
                    Jeg har en stm beaver som kan selges for 1000kr. Gått 10 batteri pakker. Ene flottøren er limt og den har gått på saltvann. Hjulsettet har ikke vært på den enda.
                    Har sendt deg en PM

                    Blir nok Beaver jeg ender opp med, ser pent ut og ser ut som oppfører seg fint i luften også

                    Comment


                    • #11
                      Er det noen som fører Flyzone sin utgave av denne i Norge? Klin samme fly som STM Beaver, men bare så mye penere.

                      Comment


                      • #12
                        Nå skulle jeg endelig bestille flyet hos Elefun så får jeg ikke gå til betaling..... andre som har problemer med det?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by thomaswallem View Post
                          Nå skulle jeg endelig bestille flyet hos Elefun så får jeg ikke gå til betaling..... andre som har problemer med det?
                          Etter miksing og triksing ordnet det seg. Nå er det bare til og vente til flyet ankommer posten Gleder meg som et barn på julaften

                          Comment


                          • #14
                            Da er flyet ferdig montert og klart til flyging i løpet av helgen! Gleder meg
                            Last edited by thomaswallem; 16-08-13, 21:00.

                            Comment


                            • #15
                              Hvordan gikk det?

                              Comment

                              Working...
                              X