Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett av DX7s for Long Shot 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett av DX7s for Long Shot 3

    Heisann. Har vært å handlet meg et strøkent LongShot 3 og trenger oppsett til DX7s kontrollen min.
    Noen tips i forhold til utslag på servoer osv?

    Har funnet denne videoen som viser 3 moduser. Trenger jeg flere enn dette, eller er dette alt jeg behøver for å ha mange timer med kos?


    Mvh
    Rune

  • #2
    Virkelig ingen som kan hjelpe?

    Comment


    • #3
      Sikkert ikke dumt med tre modes. Launch, normal og thermal. Ang. utslag, ligger det garantert masse om på nettet.
      Prøv google
      GOMFK -|:|- Geir Olav Nilsen -|:|- VFKM
      sigpic



      Comment


      • #4
        Har søkt nettet rundt, og sliter med å finne noen god guide for å få satt opp ting.

        Har prøvd å sette opp med mix'er og masse forskjellige. Men får alltid ett eller annet som kræsjer med hverandre, slik at ikke ting funker som det skal.

        Comment


        • #5
          inn i denne linken å bla deg ned til "Control movements", her finner du et oppsett for "Normal" mode.

          Så kan du lage en "Launch" mode som er identisk "Normal" men uten "brakes" og "flaps" vingen skal være flat. (du vil ikke at brakes skal slåes på ved et uhell under kastingen og du vil ha flat vinge for å ha minst mulig drag)
          Denne flight modusen kan du trimme med høyderors trimmen slik at du får en fin bue på DLG'en under kastet.

          Etter hvert som du begynner å få kontroll på kast/flyging kan du lagen en "Termikk" mode som er identisk med "Normal" så kan du leke litt med flaps settingen for å optimalisere løftet.


          Videoen i #1 viser vel greit hvordan du setter opp DX7s'en, men du må finne en måte å mikse brake på throttle stikka slik at den er "analog" og kan varieres med stikka.
          Last edited by Quadrocopter; 15-08-13, 23:07.

          Comment


          • #6
            Har prøvd å følge den. Men får ikke alt til å passe sammen. Om jeg setter ned utslag på en ting, så har det innvirkning på andre deler osv. Så da får jeg ikke alt til å passe sammen.

            Comment


            • #7
              Nå kjenner ikke jeg Dx radioene, men... Om du setter max utslagene på alle ror med "End Point" ( vet ikke hva det heter på dx )

              Så har du sikkert en flapp meny, og en diffrensial meny for å sette opp balanseror og flapp utslag. Bruker du "End Point" til balanserorsutslagene kan det bli krøll
              **********************
              Mvh
              Stig Olsen
              Lillehammer MFK


              Nan Xplorer FullCarbon X tail
              Pike Perfect X tail
              Pike Brio / Giant
              Alpina 4001
              DG 500/22 Elan under opppussing
              Birde of Time ( Noe redusert må restureres )

              Futaba 12Fg Fasst

              Comment


              • #8
                Det er et lite he... å sette opp seilfly i en DX7 p.g.a. at radioen kun var beregnet for heli og propp modeller.
                Jeg vet at [doogledee] her på MFN har satt opp noen DX7'ere mot DLG. Du kan sende en PM til ham eller ta en tur innom Smallsize i Oslo (han jobber der)
                Last edited by Quadrocopter; 19-08-13, 21:24.

                Comment


                • #9
                  Endte opp med å kjøpe DX8 jeg...

                  Comment

                  Working...
                  X