Announcement

Collapse
No announcement yet.

PAU Edge 36% mini-test

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • PAU Edge 36% mini-test

    Hei alle sammen.
    Har vært med Alf Løvvold på Jarlsberg i dag for at han skulle ta en mini-test av 120cc PAU edgen min + GP motor med smoothpipes.
    Greit å få en nøytral person til å si hva han mener, og Alf har jo blitt MEGET dyktig 3d-pilot så jeg tenkte han kanskje var rett mann til dette.
    Helt sykt hvordan han brukte edgen.
    Tusen takk for tålmodigheten Alf .............Det ble litt skruing innimellom da først en header sprakk og så ett tenningsbatteri som tok kvelden.
    Typisk når noen skal teste. Men det ble en 4-5 turer på Alf og edgen

    Bilder og video kommer da senior Løvvold også var med

  • #2
    En snutt som jeg tok av Alf...........

    Comment


    • #3
      Takk for idag! Litt vèl i koma her til å skrive noe annet fornuftig akuratt nå, kommer sterkere tilbake..

      Men dette var gøy!

      Et knippe random bilder -

      Click image for larger version

Name:	DSC_0003.jpg
Views:	1
Size:	140.2 KB
ID:	602839Click image for larger version

Name:	DSC_2212.jpg
Views:	1
Size:	90.9 KB
ID:	602850Click image for larger version

Name:	DSC_2209.jpg
Views:	1
Size:	102.7 KB
ID:	602849Click image for larger version

Name:	DSC_1988.jpg
Views:	2
Size:	42.9 KB
ID:	602848Click image for larger version

Name:	DSC_1970.jpg
Views:	1
Size:	104.0 KB
ID:	602847Click image for larger version

Name:	DSC_1965.jpg
Views:	2
Size:	107.8 KB
ID:	602846Click image for larger version

Name:	DSC_1962.jpg
Views:	1
Size:	86.3 KB
ID:	602845Click image for larger version

Name:	DSC_0011.jpg
Views:	1
Size:	78.9 KB
ID:	602844Click image for larger version

Name:	DSC_0008.jpg
Views:	1
Size:	148.1 KB
ID:	602843Click image for larger version

Name:	DSC_0007.jpg
Views:	1
Size:	167.1 KB
ID:	602842Click image for larger version

Name:	DSC_0006.jpg
Views:	1
Size:	144.1 KB
ID:	602841Click image for larger version

Name:	DSC_0004.jpg
Views:	1
Size:	123.6 KB
ID:	602840Click image for larger version

Name:	DSC_2223.jpg
Views:	1
Size:	119.4 KB
ID:	602851
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Rå bilder
        Håper det er greit at jeg postet min vidåi også ?

        Comment


        • #5
          Voldtekt!! Råbra Flydd!

          Helt sinnsykt effekt i gp-123 med smoothpipe.

          Når du lander flyet helt etter en sånn tur, så kan du vel fly enda litt hardere.

          Rått av PAU Edgen, veldig imponerende.
          Simen Andresen

          DX-18 TUSEN TAKK PAPPA!!!
          EF 91" Extra
          EF 70" Extra
          EF 48" MXS
          HK 51" Slick
          Indoor: RJ MX2 VPP, RJ MX2 10-9l, Arrow V6

          Takk til:
          Autopartner
          Smallsize
          Anders e

          Comment


          • #6
            Du skal få prøve en dag Simen ..............du også Pål. Jeg var så stressa at jeg glemte å si fra til deg.

            Comment


            • #7
              Hoi,

              kjapt innpå her - dette ble et slags lite testprosjekt mtp. filming av litt slike ting med Canon D800 m. 70-200 linse, så det ble litt prøving og feiling. Fikk desverre ingen brukbar film av denne i lufta, men da er jeg litt klokere til neste anledning. Det kommer jo snart en ny modell hit også..

              Click image for larger version

Name:	DSC_2183.jpg
Views:	2
Size:	53.4 KB
ID:	602852

              Ellers så har jeg en liten liste med inntrykk/tanker mtp. denne modellen, kommer litt senere ila. dagen/kvelden. Men dette var gøy!

              Simen - takk for det! Kunne nok kjørt hardere ja, hehe..

              Her er en liten snutt som viser saken stort sett statisk på bakken, unektelig en tøff sak i mine øyne. Får litt sånn old-school vibber av Edgen, muligens pga. canopyen.



              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Joda, "kjapt..zzZZzz" oppsummert fra de få turen jeg fikk, samt intrykket av modellen generellt - samt da til slutt, motor.

                Det skal nevnes at det ikke var lange tiden / turene jeg fikk med denne.

                Sammenligningsgrunnlaget mitt er Extreme Flight, 3DHS samt Pilot sine trefly, alle gode produsenter. EF er riktignok favoritten av disse tre.

                Konstruksjon -

                Byggekvaliteten på denne fikk jeg et veldig godt og solid intrykk av - med betraktelig tykkere finer/balsa brukt enn henholdsvis Pilot sine kit. Enkle i konstruksjonen, kanskje litt "enkle" på "fancyness" skalaen, men virker temmelig robuste. Cowlingen kunne dog hatt nytte av litt ekstra duk i toppen, enten fra produsentens side eller som en kjapp fix fra eiers side.

                Ironisk nok var det betraktelig tykkere materialer valgt i denne PAU modellen enn min tidligere Pilot Extra330sc 40% modell.

                Ellers vil jeg vel si at designet på konstruksjonen er i god, gjennomprøvd ARF stil med kjent konstruksjonsteknikk - endog det slår meg at den virker ryddig og "enkelt" bygd med litt ekstra tykke materialer. Det kan vi like.

                Her kunne riktignok PAU scoret litt mer på "fancyness" skalaen med avstiving med CF rør àlla EF. Vedder 3spenn på at flere hadde "ohh"et og "ahh"et litt om PAU hadde flesket til med firkant-ish CF rør langs kropp bakover, samt rundt motorboks, rudderservo-tray og vinger.

                Men når det er sagt, hvor effektivt dette faktisk er, det er en annen sak.

                Ellers så har jeg fått med meg at hardware-pakken virker fin, uten at jeg fikk tittet nærmere på dette. Her var riktignok Dubro tanken byttet ut med en fin 4titude tank.

                Utseendemessig minner denne meg veldig om 3DHS modellene, mtp. valg av skjema. Får litt retro-ish feel av den pga. den lille canopyen, absolutt fin sak!

                Men. Ned til det viktigste, tross at.

                Flyegenskaper -

                Det merkes fort at dette er en relativt rendyrket 3D/Huck modell. Kort fortalt så gjør den jobben veldig bra som en stabil 3D/Huck platform. Ekstremt stabil ved lave hastigheter og høyst manøvrerbar. Lange KE passes oppleves som lette å naile. Man blir veldig fort komfortabel med denne, selv lavt. Hissige KE spins.

                Den minner meg noe om EF sin 30% Edge mtp. de stabile egenskapene.

                Tradeoffen er riktignok dette med presisjon. Snapping oppleves litt rare, samt den oppleves langt mindre "smooth" å fly enn da en Extra / Yak. Det er noe med "Edger" som oppleves litt rart på enkelte ting. Samtidig er de ofte helt rå på andre ting igjen, så her må man på en måte velge litt - slik jeg ser det.

                Slik jeg ser det er denne, som sagt, en rendyrket Huck modell som man kan ha det masse morro med samt kjøre litt show. Skal man fly litt mer presisjon med tilhørende snapping tror jeg Extra`n til PAU er en hakket bedre "allround" modell, uten at jeg riktignok har testet denne.

                Denne vil Huckes lavt. Og gjerne med et glis på eieren i samme sleng. Høy "ha det gøy" faktor.

                Motor -

                Den relativt nyutviklede GP123cc på piper drar denne saken rundt noe inni H. Power så det holder, med en overraskende kjapp throttle-respons ( her er jeg borskjemt med Mintor sin 220cc 4cyl nemlig! )

                Det var litt vanskelig å få noe mer inntrykk enn dette i første omgang, da throttle stort sett var makset på ca. 50% av utslaget som igjen gjør at mid-range blir ganske komprimert.

                Tøff lyd, sprek samt fin respons.

                ..

                Så, that`s it. Jeg synes det er artig at folk prøver litt forskjellige ting og jeg synes denne ( eneste jeg har testet av PAU så langt ) må være et fullgodt alternativ, og vel så det, til mer etablerte og "safe" merker som EF, 3DHS og Pilot.

                Skulle jeg gått for en ny tremodell så hadde PAU, 3DHS og EF vært likestilt for min del på min liste, endog jeg sansynligvis hadde gått for en Extra-variant fremfor kun Hucke-modell. Eller... kanskje èn av begge typer?



                Nei, nå får det være nok av disse treflya - hvor i helvitur er glassfiberskroget mitt nå da.. Tyskland?!

                Takk for lånet Anders!
                Last edited by alflovvold; 17-08-13, 01:42.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #9
                  Selv takk for at du tok deg bryet.

                  Comment


                  • #10
                    Var bare gøy, artig å teste denne - skulle gjerne fått noen flere turer
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Kan ordne det, men da lover jeg å ha alt på stell

                      Comment

                      Working...
                      X