Announcement

Collapse
No announcement yet.

Throttlestore.com legges ned

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    hehe og skriver man rcmodeller.net som var adressen før, så blir man videresendt til trottlestore
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

    Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

    Comment


    • #32
      Men hva gjør denne butikken når de bare kan sende ut halvparten av varene folk bestiller og betaler for?
      Ser at mange, i likhet med meg, får levert noen av varene de har bestilt, men ikke alle.
      Jeg fikk selvfølgelig ikke noe svar på e-post henvendelse heller.

      Magne

      Comment


      • #33
        Hva sier egentlig loven om hvilke rettigheter forbrukere har i slike tilfeller? Blir det bare satt i rest for så å forsvinne i dragsuget når virksomheten avvikles mens vi sitter med skjegget i postkassa? Hadde det vært litt stolthet inni bildet her så hadde man fått refundert pengene eller tilbud om å få noe annet i stedet, UTEN å måtte mase på mail osv (noe som tydeligvis ikke nytter uansett). Greit at det ikke er snakk om personlig ruin for min del, det er en drøy 200 lapp jeg har til gode, men jeg kunne alltids funnet noe annet å bruke dem på.
        Last edited by Kyrre; 24-09-13, 22:54.

        Comment


        • #34
          Dere har krav på å få refundert pengene og styrets medlemmer er personlig ansvarlige.
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #35
            Originally posted by bjeff View Post
            Dere har krav på å få refundert pengene og styrets medlemmer er personlig ansvarlige.
            Tull. Ta tapet, det kostet vel ikke 1000-vis av kroner? Skal vi ha alt billigst mulig blir det slik.

            Comment


            • #36
              Bestill ihvertfall ikke mer derfra..
              La de heller sitte inne med en hel haug deler som de ikke får solgt.

              Comment


              • #37
                For alt jeg vet så vil de som nå avvikler gjøre opp for seg, noe de er pliktig til å gjøre, så det er vel ingen grunn til at de ikke skal gjøre det. Grunnen til at folk handlet derfra i utgangspunktet, er at det skal være billigst mulig, så jeg ser ikke poenget ditt. At du syns det er helt greit å etablere firmaer og avvikle uten å gjøre opp for seg, sier vel mest om deg.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #38
                  Originally posted by kkalle View Post
                  Tull. Ta tapet, det kostet vel ikke 1000-vis av kroner? Skal vi ha alt billigst mulig blir det slik.
                  Sorry, men jeg driver ikke med veldedighet for norske nettbutikker. Vil de ha penga mine så for de f*** meg gi meg noe tilbake!

                  Comment


                  • #39
                    Har ihvertfall fått svar og skal sende inn den defekte AC-adapteren. Spørs litt hva som lønner seg, kjøpe ny ac-adapter eller sende den andre inn og vente på erstatning. Ikke store beløpet det er snakk om uansett men det er prinsippet som gjelder

                    Comment


                    • #40
                      Hvordan fikk du svar? E-post eller PM?

                      Comment


                      • #41
                        Fikk svar på PM

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by unicus View Post
                          Har ihvertfall fått svar og skal sende inn den defekte AC-adapteren. Spørs litt hva som lønner seg, kjøpe ny ac-adapter eller sende den andre inn og vente på erstatning. Ikke store beløpet det er snakk om uansett men det er prinsippet som gjelder
                          Blir ikke bedre her inne. Prøver man å løse et problem for noen eller hjelpe litt til, så dukker det opp en masse troll.

                          En styreformann har ingenting med den daglige driften å gjøre. Det er daglig leder og de ansatte som har.

                          TS er et AS og ingen personer der er personlig ansvarlig for noe som helst.

                          Som det står klart og tydelig på nettsiden deres, så har opphørssalget gått over alle hauger, noe som har ført til at de har måtte leie inn ukvalifisert ekstrahjelp. Da kan feil skje oftere. Noen sendinger sitter også fast hos enkelte befraktere, noe som også er utenfor TS kontroll.

                          Reklamasjoner er enkle å forholde seg til. Man retunerer den varen man mener er defekt, sammen med fakturaen, og få den dermed enten reparert, erstattet eller refundert. Viser varen seg å være I orden, så belastes kunden med returfrakt og den tid det tar å sjekke varen.

                          På fakturen som følger med varene, er varene som er krysset av normalt levert. De som evt ikke er levert, krysset av, men man har betalt for, og ikke får ettersendt, har man krav på å få erstattet. Dette kravet om erstatning/refundering må foreligge skriftelig sammen med fakturaen.

                          Verre er det ikke bare man gjør ting etter boka..

                          RCModeller.

                          Comment


                          • #43
                            Styrets medlemmer er personlig ansvarlige for at selskapet ikke bryter norsk lov. "Selv om styreansvaret er kollektivt og solidarisk er styrevervet personlig, og det enkelte styremedlem kan bli stilt til ansvar." Les mer om styrets ansvar er: Tekna - VitAlt: Ressurser for næringsdrivende og ledere

                            Med andre ord har du fullstendig misforstått norsk lov.

                            Forøvrig er jeg enig i at det virker rart at folk tar det for gitt at dere skal svindle dem.

                            Til slutt; jeg har aldri handlet fra dere, men ønsker dere lykke til med avviklingen av selskapet.
                            Last edited by bjeff; 26-09-13, 07:00.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #44
                              På fakturen som følger med varene, er varene som er krysset av normalt levert. De som evt ikke er levert, krysset av, men man har betalt for, og ikke får ettersendt, har man krav på å få erstattet. Dette kravet om erstatning/refundering må foreligge skriftelig sammen med fakturaen.
                              Sier du at vi skriftlig må kreve å få tilbake pengene for varer som ikke blir levert?

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Kyrre View Post
                                Sier du at vi skriftlig må kreve å få tilbake pengene for varer som ikke blir levert?
                                Selvsagt må man det hvis man vil fremskynde en prosess om evt ettersending eller refusjon innen rimelig tid.

                                Så vidt jeg kjenner til så er det allerede foretatt flere refusjoner grunnet at enkelte har klart å bestille utsolgte varer.
                                Grunnet tempoet I dette opphørssalget kan varer ha vært på lager når man startet å bestille, men allerede utsolgt når bestillingen ble klikket bestillt og bet. I noen tilfeller bruker folk så lang tid på å fullføre en bestilling evt lagre og fullføre bestillingen senere, (dette lurer lagerlogistikken) at dette nesten uten unntak kan skje under salg som dette. Som eks kan nevnes at noen av de mest populære produktene ble utsolg på under en time selv om det var relative stort antall på lager.

                                Uansett så er det lurt å rette en skriftlig henvendelse hvis noe er uoppgjordt for å sikre at det ikke har skjedd en glipp.

                                RCModeller

                                Comment

                                Working...
                                X