Announcement

Collapse
No announcement yet.

Throttlestore.com legges ned

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Throttlestore.com legges ned

    I dag kom en kjedelig melding fra Throttlestore.com

    Kjære kunde!

    Det er med et visst vemod vi i dag starter opphørssalg på ThrottleStore.Com. Det er dessverre ikke noe gøy å drive lenger …
    Fra toppåret vårt i 2010 har omsetningen jevnt og trutt gått nedover, i takt med økt konkurranse fra Asia. I år har dette toppet seg med lengre tids sykdomsfravær fra to av de tre involverte i bedriften. Spesielt i sommer har dette ført til problemer med den daglige driften.

    Når det hverken er særlig godt økonomisk grunnlag for drift, og nøkkelpersoner forsvinner ut i sykdom, blir det vanskelig og tungt. I sommer har det vært umulig å holde den standard mht. service som vi ønsker å tilby, og som du som kunde med rette skal forlange.

    Vår Asia-satsning HobbyEurope.com har organisatorisk vært adskilt fra den norske virksomheten, og vil derfor ikke bli berørt av avviklingen i Norge. HobbyEurope.com fortsetter videre, drevet fra Kina.

    Vi takker våre trofaste kunder gjennom mange år for lojalitet og mye moro! Kanskje kan det vokse noe ut av asken av ThrottleStore.Com, men når og hva vites foreløpig ikke.

    Takk for mange fine år!
    Last edited by xilian; 16-08-13, 10:53.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Det var den andre butikken som ble lagt ned i år som jeg vet om - Hobbyteknikk i Drøbak har også satt kroken på døra. Det er synd at mangfoldet blir borte, men vi har heldigvis noen igjen her på berget.

    Har som prinsipp at får jeg varen i Norge så kjøper jeg den i Norge men innenfor F3A så er det omtrent ingen ting å kjøpe her til lands.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Superstar40 View Post
      ......Det er synd at mangfoldet blir borte.....
      Ikke mye mangfold i å "videre selge" Hobby king produkter........

      Comment


      • #4
        Nå er vel ikke Hobby King ett produktnavn - men en Internetbutikk jeg har fremdeles tilgode å handle derifra
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          For å være vanskelig så har faktisk hobbyking produkter som er rebrandet til hobbyking også. ergo både internettbutikk og merkenavn.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #6
            Helt greit, trenger ikke mangfold. Vet ikke om noen er tjent med bitte små sjapper som drives på si. Det er viktigere for meg at vi har et par seriøse aktører på det norske markedet, og som kan matche pris sånn halvveis. Kinating bestiller jeg uansett direkte fra Hobbyking eller andre tilsvarende butikker.

            Comment


            • #7
              Har vel handla på Throttlestore et par ganger når det har vært noe jeg trengte umiddelbart og ingen andre hadde det. Ut over det så ser jeg lite poeng i å betale tre ganger så mye for det man får direkte fra kina i løpet av et par uker... Ergo; Trist for de som mister jobben sin, men ikke noe stort tap.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #8
                Er ikke overrasket !!! Kan nok takke seg selv.
                Last edited by tarsjansen; 16-08-13, 19:40.

                Comment


                • #9
                  "Evig eies kun et dårlig rykte ..."
                  Condor modellflyklubb (Vestfold / Re kommune)

                  Comment


                  • #10
                    Synes nå det er trist at de må legge ned. Har handlet en god del derfra og altid får bra servise.

                    Comment


                    • #11
                      Det er alltid trist når noen må legge ned. Landet blir ikke bygget av butikker som må gi opp.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        enig med de over her. synes også det er veldig trist att butikker må gi opp.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bardp View Post
                          Synes nå det er trist at de må legge ned. Har handlet en god del derfra og altid får bra servise.
                          Har handlet fra dem en gang, og det var nå i sommer. Synes det var helt super service og ikke avskrekkende pris, har ikke sett noen norske butikker som matcher prisen deres på lipo batterier, fikk supre batteri som var perfekt balansert. Veldig synd de legger ned.

                          Comment


                          • #14
                            Må lure på hvem som blir nestemann ut. Synes det er smått med nyheter hos de 2-3 store Norske forhandlerne, samt at det er mye ukurant på lager. De beste modellene er utsolgt, feks Tucanoen fra Phoenix som jeg hadde kjøpt i dag om de hadde hatt den.

                            Comment


                            • #15
                              Uflaks at TS velger å legge ned driften kun få uker etter jeg har fått min Trainstar og har hatt tid til å sette det hele sammen. Laderen som fulgte med er defekt. TS svarer ikke på mail. Noen som har annen kontaktinformasjon så jeg kan få tak i de ansvarlige før det er for sent?

                              Mvh Christer

                              Comment

                              Working...
                              X