Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor går veien videre fra "nybegynner" ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor går veien videre fra "nybegynner" ??

    Hei
    Har et FPV Raptor 1,6m som er modifisert med flaps, og som det ser ut som om dette med flyging begynner å bli bra . Har også kjøpt en rimelig dataradio (Wfly 7ch)
    MEN Hvor går veien videre herfra?? Har ikke en dedikert landingsbane,men kan lette/lande fra en asfaltert vei. ( som nok ikke er særlig bra)
    SÅ er det naturlige valget å satse på en trainer med hjul eller? Kunne tenkt meg en slik beaver med store hjul, men hva mener dere som har gått opp løypa tidligere?
    Kan jo også si at jeg holder på å bygge (sette sammen) en Tech one Malibu II indoor fly, men skal bare bruke dette til koseflyging utendørs på stille dager. Så hva er det naturlige veien videre?

  • #2
    Det kommer an på hva du interesserer deg for Om du vil ha warbirds kan du kjøpe deg en FMS Mustang eller liknende, vil du fly acro er Multiplex Parkmaster et godt alternativ. Forøvrig er det mye mer å velge i som fly nummer to enn det er for de helt ferske. Flyet trenger heller ikke tåle all verden lenger Hva med en lavvinget trainer om du allerede behersker stikkene?

    Comment


    • #3
      Beaver'en er et godt valg, som nevnt av flere her på forumet allerede, men du bør ikke være redd for å gå for noe mer akrobatisk hvis du har lyst til å leke deg. Mitt tips er å sjekke ut Multiplex Parkmaster, kanskje det beste akro/3d flyet man kan starte med, veldig snillt og lettflydd på lave utslag, mens den kan utføre de fleste manøvre på fulle. Du kan fint bygge den med billig elektronikk, 200 watts oppsett er tilstrekkelig. Og det er veldig robust, min flyr fortsatt glimrende etter 4 år.

      Comment


      • #4
        MPX Funcub er også et godt valg. Den kan jo flyes på vinteren.. og man får til en del akro-øvelser uten problem.
        Men den er lett å fly da... men genialt likevel

        MPX Aerovision flyr også bra, men misstenker noe humbug med elektronikken.. min er død etter 2 ganger bruk
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Meld deg inn i en klubb dersom du har en innenfor akseptabel avstand. Den beste og raskeste veien videre går via fellesskap og andres lærdom. I og med at du mestrer Raptoren, så er du forbi det første trainer-stadiet og kan gå på større utfordringer. Lykke til!
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hoppfly View Post
            .
            .
            Kan jo også si at jeg holder på å bygge (sette sammen) en Tech one Malibu II indoor fly, men skal bare bruke dette til koseflyging utendørs på stille dager. Så hva er det naturlige veien videre?
            Tror du kommer til å lære mye med slowfly, du kan også lage dine egne eller bygge etter tegninger
            R/C Scratchbuilders Plans Page

            Har ingen erfaring med klubber men den jeg har i nærheten er ikke aktuell for mitt vedkommende.

            Mitt inntrykk er at du kan lære mye på nett (her) og på andre nettsteder for denne hobbien.

            Noen linker
            Engelsk(USA mest) RCGroups.com: The ABCs of Radio Control - Aircraft, Boats, and Cars!
            Danske Forum - Modelflyvning Danmark
            Svensk http://http://www.rcflyg.se/forum/forum.php

            Kos deg og fly mest mulig

            Comment


            • #7
              Takker for flotte tips og ikke minst linker.
              Har ikke modellflyklubb i min umiddelbare nærhet,så alt er og blir selvlært. ( Noe som kan være en prøvelse av og til )
              Jeg tar gjerne i mot tips til selvbygg. Har motorer/ESC/servoer e.t.c. så selvbygg er veldig aktuelt.
              Hvor får jeg tak i tynne "Isopor" flak som kan bygges med?

              Comment


              • #8
                De fleste byggevarebutikker fører depron, 6mm er ok å bygge fly av. Ellers så ville jeg anbefalt deg å sjekke ut flite test sine scratch built modeller og videoer, de er en enorm ressurs for nybegynnere.
                Propellen skal være på toppen!
                Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                Comment


                • #9
                  Hva har du lyst til og fly da? Jeg begynte med en sånn
                  Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1376817043.526950.jpg
Views:	1
Size:	70.7 KB
ID:	602873
                  Hatt deni maaange år ble aldri knust .

                  Så kjøpte jeg 3d fly etter den .

                  Du merker best selv hva du behersker noen tar det lett mens det finnes de som aldri får det til

                  Kjøp no ferdig på hobbyking
                  Min Hjemmeside..

                  http://sveininge.iflogg.com

                  Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                  Comment


                  • #10
                    Fly jeg har hørt er bra som nr:

                    Multiplex parkmaster
                    Parkzone p-47
                    Multiplex Tucan
                    Parkzone F4F Wildcat

                    Disse flyr snillt. Og staller ikke så lett. Andre PZ warbirds har lettere for å stalle, og har landingshjul som gjør landinga litt vanskeligere. Jeg har liksom akkurat kommet meg inn i fly nr 3 etter trainer. Og det som var beste oppgradering for meg, var en god radio. Nå kan jeg justere DR/Expo sånn jeg vil, slik at jeg kan justere for hver modell hvor store utslagene blir når jeg styrer med stikkene. Så nå kan jeg fly modeller som jeg i utgangspunktet ikke hadde hatt sjangs til å fly... Jeg hadde ikke hatt sjangs uten de instillingene i begynnelsen, og etterhvert som jeg har blitt litt bedre, så har jeg sakte men sikkert redusert DR/Expo. Anbefales sterkt, koster litt, men mye brukt til salgs. Fly safe

                    Comment


                    • #11
                      kapron: elktroplast
                      depron: sjekk med de som selger fliser, men Megaflis har helt sikkert, Luth (Decorativ)
                      Epp: Det er det best å bygge med, fler i klubben min som bestiller fra Depron and EPP Foam Suppliers, Carbon Fiber Sheets, Carbon Rods and Tubes, RC Model Airplane Engines, Lipo Batteries. Dette er foam du kan kræsje, kræsje, og kræsje litt mer med, og fortsatt så kommer det å tåle å kræsje litt mer med. Depron tåler lite, men mindre stress å få tak i selvsagt. Skal du bygge noe som ikke er så følsomt for vekt, så lim noen lag, og legg i papp lagvis. Blir utrolig sterkt. Ellers så kan du lage av isopor, og lage deg en sag :

                      Comment

                      Working...
                      X