Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fremtung trainstar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fremtung trainstar

    Hei.
    jeg har nettopp skiftet ut til en større motor i min trainstar. (Den er ca 10g tyngre en den orginale.)
    Den har en stor tendens til å havne på snuten bare jeg kjører fremover.
    Så mitt spørsmål er hvor mye vekt jeg kan legge på uten at det blir store forandringer på hvordan den oppfører seg i luften

  • #2
    Prøv å unngå å legge på vekt. Kan du flytte batteriet lenger bak? Evt modde litt for å flytte det bak?

    Comment


    • #3
      Får batteriet forholdsvis langt bak, men får ikke festet det. Kan vel holde med borrelås?
      Men synes det er rart at den var veldig fremtung med orginalmotoren også.

      Comment


      • #4
        borelås + strips funker fjell
        Tom I. Arntsen

        Comment


        • #5
          Har selv lagt ca 20g ekstra vekt bak på Trainstar'en, kan fortsatt ende på snuten om den stopper brått mens man er på bakken eller ved slutten av landinga, har ikke merka noen stor forandring i flygeevne, i tillegg har jeg satt batteriene så langt bak som mulig på eksisterende plate, men tenkte å lage til noe for å få batteriene lengre bak, akkurat det blir vel prosjekt i vinter. Har forresten større batteri og en PowerPro 1150KV med 50A ESC, så ble endel mer vekt en planlagt, og da begynner understellet å slite...

          Comment


          • #6
            Tyngdepunkt skal settes etter hvordan modellen flyr i lufta ikke hvordan den er på bakken.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Bruk merkene under vingene for balansering, de er korrekte og min fløy som den skulle når jeg balanserte den etter merkene. At den tipper forover er noe alle haledragere kan gjøre, særlig på gress. Sjekk at hjulene ruller fritt, og ta gjerne av hjulkåpene om man lander på gress. Enda et tips er å gi høyderor mens man takser, det hjelper også på å holde halen nede.

              Comment

              Working...
              X