Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR

    Hei !

    Jeg er helt ny på dette her, og sitter å funderer på om jeg skal gå till innkjøp av et slikt fly.

    Clouds Fly EPO 127 4CH BL RR - ThrottleStore.Com

    Jeg har en Dx6i for hånden, og lurer på hva jeg trenger å kjøpe i tillegg? Er det mottager montert i flyet? eller må jeg bestille dette også?
    Noe annet jeg trenger? Bortsett fra flere batterier?

    Da jeg er såpass "fersk" så fint om de som eventuelt svarer slenger med en link slik at jeg kan se hva de mener jeg trenger

    Mvh Kenneth

  • #2
    Du trenger en Spektrum mottaker, og du bør ha noen flere batterier. Hvis du ikke har hastverk så sparer du absolutt mest på å handel fra Hobbyking, så jeg linker dit.

    Mottaker

    Batteri

    Batteriadapter

    Du kan kjøpe 3 batterier, samt mottaker og adapter (så du slipper å lodde) og allikevel holde deg under 200 kr grensen. Disse batteriene er mye større enn det som følger med, men flyet klarer den ekstra vekten med null problem (flyr en selv med disse batteriene). Akkurat denne størrelsen er veldig mye brukt, derfor er disse batteriene billigere enn andre med mindre kapasitet, så du får veldig mye flytid for pengene. Du må dog ha en ny lader, hvis ikke vil det ta 3 timer å lade hvert batteri med den som følger med. Søk litt på forumet så finner du ut hvilken som passer da dette er et tema som ofte tas opp.

    Comment


    • #3
      Takk for svar

      Da er delene bestilt fra HK Takk for svar. Lader har jeg fra før
      Noen andre tips du har å komme med mottas med takk

      Comment


      • #4
        Søk på Clouds fly så vil du finne mye, det har vært diskutert mange ganger her. Et tips er å lage en såkalt sideror til balanserors miks på radioen, da svinger flyet MYE bedre for balanserorene har ganske dårlig effekt.

        Comment


        • #5
          Har prøvd å søke litt, men du vet tilfeldigvis ikke om en byggetråd for dette flyet? Og om noen har prøvd å "kappe" vingene slik at det blir mere akrobatisk?

          Comment


          • #6
            Originally posted by TriBalla View Post
            en byggetråd for dette flyet?
            Byggevideo på spansk

            Mykje god informasjon

            Clouds Fly Wiki

            Og om noen har prøvd å "kappe" vingene slik at det blir mere akrobatisk?


            Comment


            • #7
              Takk takk Selvom jeg ikke kan så mye spansk Gleder meg til jeg får flyet kjenner jeg Noen tips dere har til en nybegynner?

              Comment


              • #8
                Når du skal kaste det igang, IKKE KAST DET OPPOVER! Kast det rett frem, evt bittelitt oppover. Det er farten som skaper løft, så gi godt med gass og et kraftig overarms kast så er du igang. Det kan dale litt, men ikke få panikk for det, bare gi det litt opp ror så det får nesen rett frem.

                Comment


                • #9
                  Hei ! Da har jeg hatt maiden på Clouds`n, og jeg må si at det gikk ganske dårlig. Jeg kjøpte OrangeRxR615 som anbefalt, men etter jeg hadde flydd ca 15 meter, mistet jeg all kraft, flyet reagerte ikke i det hele tatt, den tok en kjapp sving fikk litt signal igjen, for så å kutte. Flyet overlevde kræsjen, så jeg tenkte jeg skulle prøve igjen. Fikk den opp i lufte fløy fra meg i noen meter, så mistet jeg signal igjen? Flyet blir helt "dødt", men så fort jeg kommer nærme nok så reagerer den som normalt?! Skal prøve med en annen mottaker i kveld, men kan det være noe med mottakeren? Eller noe jeg kan ha gjort feil? Den burde jo ha nok rekkevidde?

                  Comment


                  • #10
                    Har du tatt vekk binde pluggen?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Hoppfly View Post
                      Har du tatt vekk binde pluggen?

                      Jada, pluggen er tatt ut Tenkte jeg skulle ta en "range-check" når jeg har funnet ut åssen jeg gjør det :P

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by TriBalla View Post
                        Hei ! Da har jeg hatt maiden på Clouds`n, og jeg må si at det gikk ganske dårlig. Jeg kjøpte OrangeRxR615 som anbefalt, men etter jeg hadde flydd ca 15 meter, mistet jeg all kraft, flyet reagerte ikke i det hele tatt, den tok en kjapp sving fikk litt signal igjen, for så å kutte. Flyet overlevde kræsjen, så jeg tenkte jeg skulle prøve igjen. Fikk den opp i lufte fløy fra meg i noen meter, så mistet jeg signal igjen? Flyet blir helt "dødt", men så fort jeg kommer nærme nok så reagerer den som normalt?! Skal prøve med en annen mottaker i kveld, men kan det være noe med mottakeren? Eller noe jeg kan ha gjort feil? Den burde jo ha nok rekkevidde?

                        Dette er en spøk. Glad du ikke tok maiden på min datter da.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by rcmodeller View Post
                          Dette er en spøk. Glad du ikke tok maiden på min datter da.
                          Dette er også en spøk. Tror jeg hadde klart meg bedre der

                          Comment


                          • #14
                            Løs kontakt eller lodding? Kontroller dette før du prøver igjen.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by TriBalla View Post
                              OrangeRxR615 som anbefalt, men etter jeg hadde flydd ca 15 meter, mistet jeg all kraft
                              .
                              .
                              Sjekk mottaker LED! Blinker den så har mottaker mistet kontakt med sender.

                              Har opplevd slikt med da har det vert ESC som har trøblet (over oppheting) ikke radio.

                              Comment

                              Working...
                              X