Announcement

Collapse
No announcement yet.

STM DG-1000 Er det noen med erfaring/er ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • STM DG-1000 Er det noen med erfaring/er ?

    Hei
    Er det noen som har erfaring/er med STM DG-1000 ?
    Fordeler og ikke minst ulemper/svakheter ?
    Holder denne vippbare motorgondolen over tid?
    Er det medfølgende utstyret på et PNP fly brukbart?

  • #2
    Siden du tydeligvis er hekta på denne hobbyen er det på tide å slutte med ferdig pakker og heller "bygge" selv. Kjøp deg en MPX Solius og utstyr den med eget utstyr hvis du vil ha en glider tilpasset de litt mer viderekommende. Den kombinerer akrobatisk evne med sakte, elegant gliding meget bra. Videoen viser min andre tur med min Solius.

    Comment


    • #3
      Etter min siste tur med flyet (FPV Raptor) hvor jeg hadde oppe flyet 3 ganger, så må jeg vel bare innrømme at jeg er hektet ja.
      Bygger gjerne selv,men ser at denne modellen var utsolgt fra Elefun. Hvilken motor/ESC og batteripakke bruker du til dette flyet, og hvilken størrelse/r er det på servoer?
      og kan en enkelt ta av vingene på den? (for transport)
      Noen negative ting eventuelt svakheter med dette flyet?
      følger det med spinner /klappropell i kitet?
      Last edited by Hoppfly; 27-08-13, 12:15.

      Comment


      • #4
        Burde heller ha linket til headrc.com hvor jeg kjøpte min ifra, der er den faktisk billigere. Jeg bruker en 3548 850kv med 60A esc og 2200 mah 3 cellers pakker, og Hitec servoer 2XHS81 og 2XHS65. Som du ser så klatrer den ganske bra med dette oppsettet, men motoren er ganske tung så jeg måtte til med mye bly i halen. Man kan fint klare seg emd en mindre motor, men husk at for å få brukt den medfølgende spinneren så må du ha en med 5MM aksling. Det følger også med 12X6 blader, men jeg bruker 13X7 på min.

        Vingene skyves sammen og holdes på plass av en lås splint man betjener fra cocpit'en, så det er enkelt å ta av vingen. Stabilisatoren er også avtagbar, og den passer helt fint i Turnigys gliderbag, så lenge det ikke plager deg at både kroppen og vingene stikker en del utenfor.

        Det du må være obs på er at denne kan få såkalt vingtip stall når du svinger med for lav hastighet, som kan være katastrofalt når man er nærme bakken som man jo ofte er når man skal lande. Og du ma virkelig ta i når du kaster den igang, som du ser på starten i videoen drar den godt til venstre fordi jeg var litt for veik i kastet. Første kastet mitt gjorde at den gikk rett i bakken, så jeg fikk bevist at den er ganske solid.
        Last edited by Kyrre; 27-08-13, 12:27.

        Comment


        • #5
          Takker for tips Kyrre. Hvordan/hva sender headrc.com med til Norge?
          Spør fordi jeg bor slik at det rimeligste blir post hit jeg bor

          Comment


          • #6
            De bruker UPS, men jeg synes ikke frakten er avskrekkende så lenge du tar billigste alternativ. Det tar heller ikke mer enn en dag ekstra for meg å få pakken levert i Oslo enn det tar med innenlandspost, og husk også at du betaler all moms og avgifter når du sjekker ut fra Headrc, du får ingen regning i ettertid. På tross av min første post kan det være verdt å nevne at denne også fåes i såkalt pnp variant, men den er ganske dyr.

            Comment


            • #7
              Kjøpte funcub derfra. det var enkelt å greit. ferdig tollet/momset til Norge. Ferdig pakkepris ved utsjekk
              levert på døra også
              Mvh Andreas
              Stevensaero, glede i noen balsaflak.
              PCM.at mye glede i litt carbon
              Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

              Comment


              • #8
                Da jeg vel bor så langt unna et UPS kontor som det går an å komme, og dertil på ei øy. Så er vel UPS uaktuelt??
                Får vel se om elefun tar inn igjen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Hoppfly View Post
                  Hei
                  Er det noen som har erfaring/er med STM DG-1000 ?
                  Fordeler og ikke minst ulemper/svakheter ?
                  Holder denne vippbare motorgondolen over ?
                  Har hatt samme modellen og den vippbare motorgondolen gikk i stykker meget raskt, hadde ikke så mange turene før de begynte
                  Og Fuske syntes også modellen var veldig myk i vingene og i kroppen, så min anbefaling er ikke kjøp den.
                  Stin
                  Delta force anilator 53 m Quickdraw 26ccm pioneer. SS66 M SG 35cc. Lynx 2m.Extreme Flight MXS 48".og Futaba 4PX . JBA 56 3.5m el Carbon seiler.
                  På vei inn i Hangaren.
                  Lyst på. F5B m cheapo oppsett i. Nan Omega 2.4m F5j. 1/4 DG808S 4500mm

                  Comment


                  • #10
                    Takker Stin.
                    Det er akkurat dette en vil høre. brukserfaringer er gull verd

                    Comment

                    Working...
                    X