Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alternativ til Solo Props, billigere og

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alternativ til Solo Props, billigere og

    Traff denne karen i Oberhausen og kan anbefales på det sterkeste, hyggelig kar og propellene så bra ut.

    Startseite / Home -
    Attached Files
    - Håvard Glad Andreassen
    - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

  • #2
    Jeg har bestillt 28" VDM propellere fra ham.Han skal støpe dem nå i vinter.

    Propellene hans er glassfiber / karbon. Mens de fra Solo props er treverk.

    Så jeg kommer kun til å bruke de Solo propellene for testing på bakken.

    Når man studerer dem i det området som sitter inne i hub'en, så ser det for kleint ut for meg. Jeg vet jo ikke for sikkert, men den lille tre-ringen der skal altså holde propellen på plass......nei, det tør jeg ikke satse på.

    Så det blir VDM propellere fra denne karen, i stedet.
    Dont expect, inspect.
    Fun Police everywhere!

    Comment


    • #3
      Hei Håvard
      Carf leverer prop blader som passer i Solo huben,hvordan justerer pitchen på de hubbene fra Tyskland? Solo
      justeres alle på en gang.

      Comment


      • #4
        Hei Håvard
        Carf leverer carbon prop blader som passer i Solo huben,hvordan justerer pitchen på de hubbene fra Tyskland? Solo
        justeres alle på en gang.

        Comment


        • #5
          Og bare en sidenote. Jeg sjekka pris på "full pakke" både hos Solo og tyskeren.
          Tyskeren kom dårligst ut på pris faktisk
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Hei Geir, pitch settes en og med en pitchmåler. Tre og carbon kan nok ikke sammenlignes på pris desverre, betaler heller noe mer for noe jeg kan føle meg tryggetet på.
            - Håvard Glad Andreassen
            - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

            Comment


            • #7
              Hei igjen
              Jeg synes bare at Solo props sitt system er genialt med å justere alle bladene på en gang,alternativt fungerer også Biela 4B veldig
              bra har det på Sea Fury 250ccm Moki.

              Comment


              • #8
                Jeg hadde tenkt å forstsette å bruke Solo-hub'en. Han tyskern lager jo propellere som passer til Solo-hub'en.

                Solo-hub'en er vel som alle andre dingser. Man må vel bli kjent med den.

                Det som skjedde for meg på første testen med gir, var at senter-muttra skrudde seg løs. Og småskruene.

                Så loctite på små-skruene, og 14 mm stopp-skive på senter-muttra.

                I tillegg var ikke bladvinkeln lik på bladene etter justering.Måtte bruke bevel-boks på hvert blad og finjustere.

                Og jeg ble litt skeptisk til konseptet da jeg oppdaget at når man strammer små-skruene, så klemmes hub'en rundt bladene.....i tillegg til at når man tighter senter-muttra-så prover "dial"'ern å justere bladene....så her må man være forsiktig.Sikkert lett å ødelegge noe inni der.
                Dont expect, inspect.
                Fun Police everywhere!

                Comment


                • #9
                  Hei

                  Noen som har kjøpt og erfart SL propeller? Jeg er på jakt etter en treblader og lurer på å bestille her,den jeg vil ha kom billigere ut her en hos Solo prop!

                  Geir

                  Comment


                  • #10
                    Jeg kjøpte fra seidel, en 4 blader
                    36x32 propell kom på litt over 5000 kr(!). Så brukte jeg denne som mal og laga mine egne deretter.

                    Comment

                    Working...
                    X