Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR AirFlow DLG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg og lurer på og handle pnf 1500mm saken fra Hobbyking
    Har hat minien deres i et år nå, funka kjempebra. Rekorden på flat mark er ca 2min i lufta med den.
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #17
      Ja, er spent på kvaliteten på den. Det sies på rcgroups at det faktisk er en Topsky-1 laget av de samme folkene bak for Hobbyking. Lengste tiden min med 1m dlg'en er vel rett i underkant av minuttet..Men så har jeg bare hatt den noen uker og. Er så deilig når man finner termikk og klarer å holde den der!

      Comment


      • #18
        Bestilte meg en slik 1.5m DLG pnf i dag eller natt blir det
        Rolige skift her på riggen under stansen. Blir lett litt handling på nettet da.
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #19
          Da var 1.5 meteren kommet i hus. Shit, den var stor, var blitt så vant til min lille 1m Blir litt småmekk for å få den flyklar, koblinger til rorene må bøyes og limes, høyderoret må limes på og peg må monteres. Vet ikke helt om jeg stoler på limet som fulgte med, det ser veldig generisk ut. Må vel ha noe som er foam safe eller? Mye bra engrish i manualen . Uansett, blir gøy å teste den!

          Comment


          • #20
            Er servoene i vingene flush? Så litt store ut på bildet.
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment


            • #21
              Nei, de stikker noe ut, halv cm ca. Tenker jeg setter på noen lokk e.l. 1m'en min har det. Ikke ideelt men..Hadde jeg hatt mer peil på bygging, ville jeg nok gått for ARF'en.

              Comment


              • #22
                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	65.3 KB
ID:	607760

                Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	72.2 KB
ID:	607761

                Comment


                • #23
                  Går vel an å lage noe karbontjafs/plate å legge over for å fjerne kantene?
                  Eller er vekta verre?
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #24
                    I skrivende stund ligger det en slik 1,5 meter brukt til fotografering til salgs under "scratch and dent" kategorien til ca 200$.

                    Comment


                    • #25
                      Ja, litt karbon for en jevn overgang kunne sikkert vært en god løsning og, har bare puttet litt maskeringstape over foreløpig. Burdte ikke være noe problem med vekten, min endte opp på 280g med batteri og mottaker. Manualen sier 280-290 som ideel vekt.

                      MEN, jeg så en veldig kjip feil i det jeg hadde montert den sammen: de har klart å lime på pod'en litt skevt i forhold til stangen og sideroret. I og med at vingen festes til pod'en betyr det at vingen nå heller i vinkel i forhold til halerorene! Argh. Er vel 4-5 graders helning.. Noen som har noen gode tips for å løse opp CA, så jeg kan få rotert pod'en tilbake til riktig vinkel? Er vel straffen for å velge RTF laget av kinesiske slavearbeidere.

                      Hadde droppet den "scratch and dent" modellen hvis det er den de har brukt til bildene på HK. Den har de klart å motere på peg'en 90 grader feil!

                      Comment


                      • #26
                        Ved nærmere ettersyn så ser det ikke så ille ut som først antatt. Ser ut som om det er gjengene til vingeboltene som er borret med litt vinkel. Tenker jeg bygger litt opp med materiale på ene siden. Eller bare la det være?

                        Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	35.1 KB
ID:	607762

                        Og sorry for hijack av tråd og tiltede bilder. Skal gi meg nå, solen skinner igjen, ut og fly!

                        Comment


                        • #27
                          Hvordan fløy den? Har akkurat fått min klar . Er bare og sette opp radioen

                          Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1403182859.277292.jpg
Views:	1
Size:	88.0 KB
ID:	608193
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #28
                            Synes den flyr fint og jeg storkoser meg med den! Helt klart en annen opplevelse enn 1m Dlg'en, stødigere og så mye lettere å ta i mot. Tar hang og termikk bra. Merker ikke noe til at det var litt offsett mellom vinge og hale heldigvis. Sideroret fikk seg en smell her om dagen i litt for røff vind, men lot seg fikse med litt CA og epoxy. Har bestillt et extra sideror just in case. Litt tåpelig at støtten (spar) til sideroret går på utsiden av hakket i karbonrøret/fuselage, hjelper jo ikke ved sidebelastning eller groundloops. Ser også via youtube at den ikke har noe støtte/spar inne i vingen, så har litt noia for å kaste den for hardt. Har forsterket den litt rundt vingefestet og mellom stangen og pod etter tips og erfaring fra 1m dlg'en. Har ikke programmert noen modes enda da jeg venter på en bedre fjernkontroll, men merker meg at det er litt vel mye slark i festet mellom aileron servoene, så det må også utbedres. Vekten ligger på 295g etter reparasjoner og litt ballast i snuta.

                            Hvordan gikk jomfruturen sveininge?

                            Comment


                            • #29
                              Her blåser det stikker og strå så jeg har ikke prøvd den enda. Så det går i oppussing heller flislagt badet i dag.
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment


                              • #30
                                Isj, har noe oppussing som venter jeg og, men velger heller å finne meg et lite hang å fly på i vinden! Er mye gøyere! samboeren ikke riktig så fornøyd men..

                                Comment

                                Working...
                                X