Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR AirFlow DLG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JR AirFlow DLG

    Bare tipser om at den er på lager... Noen som har testa den?

    JR AirFlow DLG med servoer - elefun.no - Radiostyrt hobby


    1meters DLG som leveres med 4stk kvalitetsservoer ferdig montert i kroppen, modellen trenger bare mottaker, mottakerbatteri og sender for å kompletteres. Kastepeg i vingen er ikke montert, slik at man kan montere den på ønsket side, ellers er alt ferdig og settes raskt sammen på noen minutter.

    The Air Flow discus launch glider from JR is the first plug and fly (PNF) DLG on the market. It comes with high quality JR servos (DS319HV) already installed and servo linkages in place. There are only a few simple steps required before you can fly the Air Flow glider.

    Features
    All servos installed
    V/H tail fins fixed precisely
    All linkages have been finished

    What you Need
    6-channel radio system
    Receiver (JR RG411BL or similar)
    Receiver battery (2-cell LiPo, 180mA)
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Var ikke den veldig dyr?
    Min Hjemmeside..

    http://sveininge.iflogg.com

    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

    Comment


    • #3
      Vet ikke? Er jo bra server i den, men kommer jo ting i tillegg. Hva koster tilsvarende DLG fra andre?
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Synes den var dyr ja, spesielt med tanke på at den er 1 meter, men den flyr sikkert helt ok, og mange er vel villige til å betale for en modell de slipper å bygge. Det er jo ikke alltid like greit å bygge en DLG.
        Er vel ikke så mange andre modeller tilgjengelig i 1 meters størrelsen I norske butikker, bare binary som jeg kommer på I farta, men usikker på om den selges lenger.
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #5
          Er det noen som har handla denne eller?
          Er noe med at den er ferdig som gjør at jeg får lyst til å handle...

          Flyr det bra? Fint for nybegynner? Hva er dårlig, hva er bra?

          Er jo snart sesong også..

          JR AirFlow DLG med servoer
          Tom I. Arntsen

          Comment


          • #6
            Har kjøpt den jeg og gjort den flyklar men har ikke prøvd den enda. Har aldri fløyet DLG før så det blir spennende å prøve. Men vær og vintersnøen har ikke vært på plass enda til å prøve den. Blir sikkert ikke før til våren regner jeg med
            Kenneth Kåsereff

            I hangaren:

            Masse seilfly
            Masse Pattern/F3A
            Masse depron
            Haugevis med prosjekter

            Og alt flyges med JR selvsagt

            Comment


            • #7
              Den 1metern fra hobbyking funker veldig bra
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #8
                Du kan jo bestille den her da blir den vel en tusenlapp billigere.
                RC Japan | Radio Control Aircraft | Car

                Comment


                • #9
                  Jeg har ikke prøvd modellen men ut i fra det jeg ser så ser denne relativ "laget i østen" ut, og jeg har ikke sett så mange av denne kategorien som flyr i nærheten av hva man ønsker.

                  En annen ting er hvorfor kaste 3-4 tusen kroner ut av vinduet på en 90cm.... denne størrelsen "flyr ikke" - man ender opp med en modell med som kastes opp og glir rett ned igjen med minimal flytid.

                  Velg en full størrelse modell med en gang - denne er billigere og flyr (ikke bare fly men flyr utrolig mye bedre)!
                  Et alternativ å vurdere er denne fra Thorbjørn & Kåre

                  Modellen kan også utmerket brukes på "mini" hang:





                  Last edited by Quadrocopter; 22-02-14, 17:24.

                  Comment


                  • #10
                    Min rekord på hobbyking dlg ca 1m vingespenn er 1 min 45 sek .
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Q, forskjellen er at for å få LongShot i lufta så må du være kirurg og glad i å bygge.
                      For å få JR sin i lufta må du putte i mottaker
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Nyheten Libelle fra Dream-flight, kan være et alternativ for begynnere. Den har tilnærmet 'normal' størrelse (1.2m), er rimelig, og er enkel å bygge (egentlig bare montering). Får neppe samme høyde som en toppmodell, men den flyr godt.

                        RCGROUPS

                        Comment


                        • #13
                          Vi er tre stk i Bø i Telemark som har kjøpt en slik. Det tok ca en uke fro USA og hit. Kjøpte også Hitech servoer som den er laget for.
                          Men disse servoene er en miss. Jeg tror vi har fått servoer fra en serie med feil på, for der var halvparten ubruklige. Har bestillt des servoer istedenfor. Libelle er rask å bygge, nesten plugg and play. Vi har ikke fått prøvd den ennå, men ut fra youtube flyr den greit. Bra greie for en nybegynner i dlg.
                          Fly well-make my day!

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har også en slik Libelle og tørr påstå at det er den beste nybegynner DLGen på markedet. Bygges på to timer, det er strengt tatt servo innstalleringen som tar tid. Jeg brukte noen større servoer en anbefalt og brukte litt tid på tilpassing, men det var ikke no større problem enn å skjære i foamen. Og når man er vant med å bare ha side- og høyderor er det ekstra morro med mulighet for flaperons. Eneste jeg har å utsette er at canopyen har løsnet i kastet, men det er jo ikke noe en gummistrikk ikke kan fikse.

                            Comment


                            • #15
                              Gikk for denne jeg da, som min første Dlg: 1283.03NOK |Mini Dlg Glider With Aileron Discus Launch Glider Balsa Wood R/c Radio Control Model Airplane 3 Servos Installed Aerobatics - Rc Airplanes - AliExpress

                              Den er vel den samme som HK sin mini bare med ailerons isteden for sideror. Koser meg med den og synes den flyr bra (uten at jeg har noe særlig peiling! ) Den har fått seg noen smeller ved mine patetiske forsøk på å hand-catche den, men lar seg lett fikse. Salgs representanten "Stella" der jeg kjøpte den i fra er meget behjelpelig med tips og evt. reservedeler.

                              Må innrømme jeg er blitt helt hektet på Dlg, er liksom noe zen aktig over det å lese og forstå vinden og været samtidig med det sportslige elementet! Faktisk såpass hektet at jeg nå venter på HK sin nye 1,5m dlg i postgang. Stakkars lommebok. Vurderte libelle'n, den ser jo veldig lekker ut, men tenkte det var bedre å gå opp i størrelse.

                              Første post forresten, heisann. Er det noe liv her? Ser det er ganske mange dagene mellom hver post.

                              Comment

                              Working...
                              X