Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bud Nosen P-47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Handla et kit til min TF Razorback conversion så da får vi se: Top Flite P-47D Thunderbolt 1:5 - (MFN) ModellflyNytt.no
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #17
      Originally posted by affa View Post
      Vurdert noe sånt Viggo?

      nsmodelers.rs
      Har sett på produktene hans, fint at du tester det ut, funker det greit så bestiller jeg også.

      Viggo

      Comment


      • #18
        Litt lite oppdateringer her, men vingen er bygd og det som skal på "innsiden" er ferdig, kroppen tilpasses nå, og planking av undersiden begynner i kveld, flaps og balanseror er ferdig, så kun stab og sideror som gjenstår å bygge.
        Attached Files

        Comment


        • #19
          Originally posted by Viggkri2 View Post
          Har sett på produktene hans, fint at du tester det ut, funker det greit så bestiller jeg også.

          Viggo
          Dette blir jo et ordentlig finfly til warbirdstreffene! Moro om du greier å få den sammen i vinter. Regner med at du tenker i de baner. Kan anbefale nagler, skruer etc fra Mirc. ( Miroslav ) Har brukt mye av dem og det fungerer fint. Særlig med lakk over naglene. Ganske fort går det også å få dem på. Jeg er nok ikke typen til å lage en etter en i tusentall så for meg er disse toppers. krever nok tolmodighet allikevel spør du meg.

          Comment


          • #20
            Originally posted by toelarse View Post
            Dette blir jo et ordentlig finfly til warbirdstreffene! Moro om du greier å få den sammen i vinter. Regner med at du tenker i de baner. Kan anbefale nagler, skruer etc fra Mirc. ( Miroslav ) Har brukt mye av dem og det fungerer fint. Særlig med lakk over naglene. Ganske fort går det også å få dem på. Jeg er nok ikke typen til å lage en etter en i tusentall så for meg er disse toppers. krever nok tolmodighet allikevel spør du meg.
            Fikk pakka fra Mirc i går, ser jo greit ut det.
            Planket vingen ferdig og bygd "belly", snart klar for glassing.

            Comment


            • #21
              Gleder meg til oppfølgingen Viggo.

              CubRune

              Comment


              • #22
                Må ha ny ladning sjøl med nagler og diverse. Har brukt vanlig blank smal husholdningstape til å ta dem opp og legge dem på. Det går med andre typer også. Finner du noe annet som er ekstremt passe klebrig så si fra Disse er lettere å få opp av arket og legge på enn de fra Mick Reeves og Chad Veich. Noen flere leverandører har jeg ikke testet.

                Comment


                • #23
                  Da er flyet glasset og grunnet, kun tilpassing mellom kropp og vinge, og mellom kropp, stab og finne som gjenstår av balsa-arbeid.
                  Driver for tiden med Sparkling, pussing og liming av diverse som stikker ut fra kroppen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #24
                    Da er Fairing påbegynt, og flaps montert.
                    Attached Files

                    Comment


                    • #25
                      Da har jeg fått lagd panellinjer (på vingen) og er i gang med skruer, paneler og nagler, dette er tidkrevende så jeg håper sluttresultatet blir bra.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #26
                        Knallvakkert blir det!

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by toelarse View Post
                          Knallvakkert blir det!
                          Takk for det, redd det går en full arbeidsuke før alt av nagler er på plass, ferdig med 1/4 av vingen nå.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #28
                            Synes allikevel at nagler og skruer lagt på etter denne oppskriften tar forholdsvis liten tid i forhold til alt det andre, men gir mye tilbake. ( mentalt slitsomt vil jeg si ) Synes du har god framdrift. Inspirert av deg går jeg nå i gang med min Mustangs vinger. Skulle hatt tak i flere stjerneskruer som det er mange av på en Mustang, men så spørs det da hvor langt man skal dra dette. Chad Veich lager stjerneskruer han så da er jo bare å bestille. ( litt dyre og noe trege å få på ) Bedre med Thunderbolt skruer fra Mirc

                            Comment


                            • #29
                              Dette ser veldig bra ut! Så nå er det på med lakk og ferdig?

                              Geir

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by Salte View Post
                                Dette ser veldig bra ut! Så nå er det på med lakk og ferdig?

                                Geir
                                For min del er det litt farge fra "Lady" og klarlakk på toppen.

                                Comment

                                Working...
                                X