Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bud Nosen P-47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Med Mirce sitt "finishing og detail set" er det med nok nagler til halvparten av flyet, "oversiden" av kropp og vinge er ferdig, kommer til å bruke loddebolt eller lim for å ferdigstille undersiden, satser på litt farge i neste uke.

    Ønsker alle brukere ett godt nytt år.
    Attached Files

    Comment


    • #32
      Interessant og følge med her og godt nyttår ja

      Comment


      • #33
        Pusler nå på litt, begynner å se hvordan det tar seg ut, fornøyd så langt.
        Attached Files

        Comment


        • #34
          Begynner og hjelpe seg litt ja, mye arbeid da , du bygger mye

          Comment


          • #35
            Originally posted by arvid View Post
            Begynner og hjelpe seg litt ja, mye arbeid da , du bygger mye
            Lang vinter på Geilo, så da er det muligheter for noen timer i boden. Å fly Maiden med noe som startet som flatpakke gir en tilfredsstillelse som du ikke får med ARF.

            Comment


            • #36
              Ja, det er så sant. Bare st jeg har ikke nok plass til sånn bygging lenger, men jøss og jeg savner det. Det er vel derfor mfn for meg er som bibelen for andre .

              Comment


              • #37
                "Little Demon" begynner å vise seg fram ser jeg. Nagler og plateskjøter kommer veldig fint fram synes jeg. Det ser "fly" ut

                Comment


                • #38
                  Det ser veldig flott ut det der. Pluss for smultringer til kaffen

                  Comment


                  • #39
                    Meeeget pent arbeid
                    et par store med moki og en liten jett

                    Comment


                    • #40
                      Da har jeg begynt på cowlingen, har skjært vekk cowlflapsene og erstattet de med aluplater for å å få litt mer varm luft ut der bak.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #41
                        Fint med Thunderbolter. Da er det virkelig mulig å få skikkelig kjøling på motoren nesten uansett hva man setter inn. Blir bra dette her.

                        Comment


                        • #42
                          Har pynta på cowlingen, samt grunnet og gjort den klar til toppstrøk.
                          Siden denne motoren skal brukes med nitro (cdi) og 18% olje, satser jeg på at baffling er unødvendig, noen som er uenig?
                          Hvor nærme fronten på cowlingen bør propellen være?
                          Attached Files

                          Comment


                          • #43
                            Sikkert noen som har noen tall på det. Sjøl brukte jeg bare amerikanskje øyemål på min og det har jeg gjort på akroflyene også.
                            Thunderbolten har ca 7-8mm klaring ser jeg i ytterkanten av cowlingen. Ser ok ut og funker greit.

                            Comment


                            • #44
                              Da er den klar for jomfrutur, velger å fly den nå ved første anledning, går det bra og modellen er fin å fly, skal jeg tilpasse hjul-luker og cockpit etter hvert. Det var hyggelig å finne cg spot-on uten noe ekstra vekt.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #45
                                Ser veldig bra ut! Lykke til med jomfrutur

                                Comment

                                Working...
                                X