Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bud Nosen P-47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Vakkert! Lykke til

    Comment


    • #47
      Veldig bra utført, meget flott finish! Lykke til med Maiden, det går nok bra det

      Comment


      • #48
        Den ble veldig fin rett og slett! Bra bilder av denne i lufta vil bli særdeles fine. Lurt å ikke gjøre alt for mye detaljarbeide før maiden. Følger samme opplegg sjøl i tilfelle det oppstår noe uforutsett. Tvi tvi!

        Comment


        • #49
          Misunner de med romslig hobbyrom og spesielt lakk rom
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #50
            Kjempefin! Tar du den med på ferietur til Trøndelag til sommeren?

            Comment


            • #51
              Originally posted by affa View Post
              Misunner de med romslig hobbyrom og spesielt lakk rom
              Det gjør jeg også, hel ving på 260 cm er i grenseland av praktisk plass på mitt byggerom, har heldigvis god plass og greie muligheter for male/lakkarbeid på jobben.

              Comment


              • #52
                Originally posted by Hugo Strux View Post
                Kjempefin! Tar du den med på ferietur til Trøndelag til sommeren?
                Får jeg flydd den en del turer før sommeren, blir den sikkert med.

                Comment


                • #53
                  Da har jeg omsider fått flydd denne, våknet til lett snødrev, men tok allikevel turen, det blåste friskt, heldigvis parallelt med rullebanen.
                  Take-off holdt på å gå åt skogen, løfta den av antagelig litt tidlig, og med alt for mye utslag på høyderoret, gikk nesten rett til værs med påfølgende stall (nesten), oppe fløy den fint, lite trimming, men vinden kastet den rundt i svingene, er en lett modell i forhold til størrelsen ( rundt 15 kg ) landingen ble helt grei, men utslaget på høyderoret var stort her også.
                  Det aller mest positive i dag var at motoren gikk suverent, neste tur i litt roligere forhold.

                  liten mobilvideo etter landing.

                  Comment


                  • #54
                    Skjønner at du fikk deg en støkk under take off, men det gikk jo bra. ( Gratulerer )Veldig fin modell dette her synes jeg. Det synes jo godt på bildene og videoen. Dessuten har bygget sjøl også og det fortjener veldig mye ekstra applaus i disse ARF tider etter min mening. 260 vs og 15 kg synes jeg høres ut til å være perfekt.

                    Comment


                    • #55
                      Har fått 4 turer til på denne nå, forbereder meg til wbw.
                      Oppe flyr den flott, men må ha throttle fra 70-100%, take-off er "skala" ( altså lang ), det er helt klart i nedre grense med power.
                      Usikker på om den blir med til wbw, tror jeg må ha vind i nesa for å tørre å ta den opp på gress.
                      ( rekker jeg det skal jeg prøve med 2-blader istedenfor 3 )

                      Comment


                      • #56
                        Ta den med du Viggo !.. blir alltids noe vind, vettu .. har ennå tilgode å ha et helt vindstille WBW.
                        __________________________________________________ ___
                        Jørn Kaasbøll
                        Scale Warbirds of Norway

                        Comment


                        • #57
                          ta den med Viggo. Vil gjerne se denne
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #58
                            Jeg synes i hvert fall det er moro å se fly som ikke er "ferdigfly" fra kjente fabrikanter , og som det er lagt ned massevis av timer i. Artigst når de blir flydd, men det er da ikke all verden. Du har sikkert noe mere ARF du kan rase rundt med i stedet hvis forholdene er lite motiverende.

                            Comment


                            • #59
                              her er ett par bilder fra warbirdweekend, Ett veldig fint fly som så ut til å fly veldig bra også
                              Click image for larger version

Name:	_DSC2678.jpg
Views:	2
Size:	312.5 KB
ID:	612546Click image for larger version

Name:	_DSC2689.jpg
Views:	1
Size:	99.1 KB
ID:	612547
                              Tom Nohr
                              Tennisveien 9
                              2450 Rena

                              Frsky taranis 9+
                              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                              + diverse små ting

                              Comment


                              • #60
                                Slutter meg til sistnevnte taler. Veldig detaljert og flott fly, det skal være sikkert.

                                Comment

                                Working...
                                X