Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bud Nosen P-47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Takk for bilder, flyet flyr fint, men som noen fikk oppleve, er Saito 450 for lite motor, skal få byttet "maskinist".

    Comment


    • #62
      Hva skal du ha inn? Er aldri moro å fly med marginalt med motor
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #63
        Burde vel ha en moki, men prøver å stå imot........har en GT 80 som jeg muligens prøver, Ziroli sin som er 92" flyr greit med den, min er 102", så det bør vel gå det også. Saitoen skal inn i TP Thunderbolt.

        Comment


        • #64
          Har fått montert inn en 111cc twin, da ble flyet helt supert, den flyr veldig presist, har dempet etter "mopedmetoden", så den låter heller ikke så verst, nå er neste på blokka og få testflydd TP Thunderbolt før snøen kommer.
          Viggo
          Attached Files

          Comment


          • #65
            Originally posted by Viggkri2 View Post
            Har fått montert inn en 111cc twin, da ble flyet helt supert, den flyr veldig presist, har dempet etter "mopedmetoden", så den låter heller ikke så verst, nå er neste på blokka og få testflydd TP Thunderbolt før snøen kommer.
            Viggo
            Veldig fin modell!!
            Når du sier: har dempet etter "mopedmetoden", er det en slags form for ekspansjonspotte du har laget eller fått tak i da heller?
            interessant, fortell gjerne

            Comment


            • #66
              Enkelt men effektivt, bruker standard potte, men finner ett rør som passer i utblåsen, driller da en masse hull i den delen som blir inne i potta, låser røret med en skrue til slutt.
              Det bråker fremdeles, men mye bedre enn "rake rør"
              ( bilde fra en liten 26cc potte, men prinsippet er det samme )

              Viggo
              Attached Files

              Comment


              • #67
                Mye artigere når det er power nok og helst litt ekstra synes nå jeg. 111cc er jo stor motor også det da. Fint bilde på stripa

                Comment


                • #68
                  Originally posted by toelarse View Post
                  Mye artigere når det er power nok og helst litt ekstra synes nå jeg. 111cc er jo stor motor også det da. Fint bilde på stripa
                  Det ble ett helt annet fly, jeg har også normalt sansen for å ha litt ekstra.
                  Hol kommune skal selge flyplassen, så er det noen som vil ha 2200 meter privat stripe??????????

                  Comment


                  • #69
                    Takk Viggo!
                    Samme prinsipp som jeg hadde i potta på min Yamaha moped for noen tiår tilbake
                    Fungerer antagelig bedre det der enn disse DLE plugin demperne som bare sitter i ytre del av røret.

                    Da antar jeg at du kjører den så langt inn i potta som mulig? og at materialet i røret også kan være i aluminium om det er det man finner?
                    Det her fikk jeg lyst til å teste på en gas´er som jeg ikke bruker canister på men originalpotta, bra tips!

                    Comment


                    • #70
                      Har noen sånne plugin på en 53cc twin, fungerer dårlig.
                      Så langt inn som mulig ja, har prøvd med stål og kobber, antar at alu funker også.
                      Du får rapportere resultatet av din test.

                      Comment


                      • #71
                        Hvor mye effekttap snakker vi eventuelt om?

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Hugo Strux View Post
                          Hvor mye effekttap snakker vi eventuelt om?
                          På min 53cc twin dreier det seg om 2-300 på toppen, tipper at det er noe av det samme på denne.

                          Comment

                          Working...
                          X