Announcement

Collapse
No announcement yet.

6mm depron og noen timer med papir og kniv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Har prøvd å visualisere mere hvordan dette blir. Har ikke limt alt . Uansett så er kroppen på denne utrolig stiv.
    Click image for larger version

Name:	IMG_6647_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	71.6 KB
ID:	604169

    Ser at jeg har glemt å si hva dette er. Det er en Lil` Ripper
    3DMON DESIGNS :: R/C Aircraft designs

    **Lil' Ripper** by 3DMON DESIGNS - RC Groups

    Comment


    • #17
      Dette ser veldig bra ut hoppfly

      Comment


      • #18
        Tusen takk Trulsen. Mangler lim for å fullføre, men gidder ikke bestille før jeg har mer å bestille. (frakta+ ekspedisjons omkostninger koster jo mer enn lim)

        Comment


        • #19
          Orket ikke vente på UHUpor,så nå er vingene,høyde og sideror limt fast med casco polyuretan lim.
          Må si at flyet ble utrolig stivt og lett med denne konstruksjonen
          Nå er det bare å vente på motor/ESC/propell + div. småtterier
          Ting tar tid...
          Click image for larger version

Name:	IMG_6650_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	93.4 KB
ID:	604339

          Comment


          • #20
            4 stk servoer montert, og kroppen delvis malt
            Click image for larger version

Name:	IMG_6652_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	86.8 KB
ID:	604340

            Det står ikke noe om at vingen skal avrundes i forkant, er dette en fordel?

            Comment


            • #21
              La vingen være som den er. Å runde av (lage airfoil) uten å ha mal for å få det helt likt er sjelden en suksess. Flyr nok helt greit som den er.
              Propellen skal være på toppen!
              Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

              Comment


              • #22
                UHU Por finnes i de fleste bokhandlere. Ingen grunn til å gå over bekken etter vann. Smeltelim må da gi mye høyere vekt enn det som er nødvendig her. Bestill lynlim som ikke smelter plata. Jeg ville tro at de ledende nettbutikkene har slikt. Og det tar som regel bare et par dager før du har det i postkassa.
                Fly well-make my day!

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Hoppfly View Post
                  Smeltelim (pistol) smeltet også denne depronen
                  Til depron bør det brukes lavtemperatur smeltelim. Det fungerer kjempefint, men det er jo litt tyngre en f.eks UHUpor.
                  Et eksempel på limpistol her.
                  Clas Ohlson hadde også en som var lavtemperatur før, men den er borte. Om andre har vært heldig med den vanlige, kan jo det være at det er den samme.
                  Last edited by JanFredrik; 27-09-13, 14:26.
                  Jan Fredrik Bjordal
                  www.JetsOfBergen.no

                  This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

                  Comment


                  • #24
                    Takker for tips/råd og linker. Har bestilt UHUpor så dette kommer nok etter hvert. Bor i NordNorge så T T T
                    Har fått montert overføringer til servoer, MEN jeg gjorde en stor tabbe. Har brukt for stor bor til rorhornene slik at hullet ble for stort og det ble mye slark der overføringa går inn i disse. Må nok fylle med lim e.l. og bore på nytt. ( hvis dere ikke har gode råd/tips her )
                    Click image for larger version

Name:	IMG_6654.jpg
Views:	1
Size:	76.2 KB
ID:	604350
                    Mangler batteri og motor,men disse er på tur fra Kina så...
                    Click image for larger version

Name:	IMG_6655.jpg
Views:	1
Size:	70.6 KB
ID:	604351

                    Comment


                    • #25
                      Var innom bokhandelen og europris i dag. Fikk med meg en liten limpistol /limstaver samt UHUpor .
                      Prøvde begge deler nå og begge deler funket flott på denne grønne depronen
                      Click image for larger version

Name:	IMG_6728_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	86.2 KB
ID:	604372

                      Betalte bare kr 39,- for limpistolen på europris,så har ikke så store forhåpninger om levetid
                      Trodde jeg skulle få de andre delene fra kina i dag, men NOT...

                      Comment


                      • #26
                        De varer veldig lenge
                        Min Hjemmeside..

                        http://sveininge.iflogg.com

                        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                        Comment


                        • #27
                          Jeg bruker scalpell kniver når jeg skjere i depron. Tror det er bladnr 7 og holder nr3 de er skam skarpe, selges på ebay betalte 200 kr for 1000 blader og 5-6 skaft ,
                          Er kirurg scalpell .
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #28
                            Jeg bruker scalpell kniver når jeg skjere i depron. Tror det er bladnr 7 og holder nr3 de er skam skarpe, selges på ebay betalte 200 kr for 1000 blader og 5-6 skaft ,
                            Er kirurg scalpell .
                            Min Hjemmeside..

                            http://sveininge.iflogg.com

                            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by spacewalker View Post
                              UHU Por finnes i de fleste bokhandlere. Ingen grunn til å gå over bekken etter vann.
                              Takk for den! Sist jeg kjøpte endte jeg opp på Smallsize på Ensjø, da den lokale Teknikmagasinet var tomme for UHU Por.
                              Bokhandler er det jo over alt

                              Comment


                              • #30
                                Da ramlet det inn noen deler:
                                Click image for larger version

Name:	IMG_6731_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	51.5 KB
ID:	604408
                                bl.a motor/ESC og propeller
                                Det anbefales en 9x4.7SF propell til denne kjerra ( er vel da med 3S ) MEN jeg synes denne propellen virket veldig stor til denne motoren Hva tror dere om dette? og hva hvis jeg kjører med 2S (7,4V i stedet for 11,1V )
                                Motor er denne:
                                Aircraft 1400KV Brushless Motor 2204 14 ESC 10A New Yu | eBay
                                Har følgende propeller liggende: 6x4/7x4 og 8x4 foruten denne mener jeg har en 8x4,7 SF også stående på et annet fly.
                                Er det noen forskjeller på Slow fly (SF) og andre propeller?
                                Nå er det bare å lodde fast plugger, samt teste. Prøvde hurtig å sette motoren foran på flyet,men det ser ut som om jeg må finne noen avstanshylser da jeg tror propellen kommer for nær nesa på flyet. Noen tips til slikt?

                                Comment

                                Working...
                                X