Announcement

Collapse
No announcement yet.

6mm depron og noen timer med papir og kniv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Click image for larger version

Name:	IMG_6732_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	233.7 KB
ID:	604409
    plugger er loddet fast og krympestrømper er krympet fast. Motor er sjekket at den går.
    Hvor mye mer kraft kan en regne med at et 11,1V batteri gir i forhold til 7,4V ?
    Nå er det bare å vente på mottakeren. Utrolig at ikke den er kommet ennå, motoren var sendt 3 dager etter, og den fikk jeg i dag.

    Comment


    • #32
      Motor montert og prøvd med 2S batteri . Flyet vil nok fly med dette, men synes ikke det var veldig mye kraft ( med 9x4.7SF prop)
      Derfor blir det vel å fjerne JST pluggen og montere på en dean (T) plugg, slik at dette passer til 3S (11,1V) batteri
      Click image for larger version

Name:	IMG_6733_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	263.6 KB
ID:	604410

      Da er det vel bare å vente på micro mottakern jeg har bestilt

      Comment


      • #33
        Tror dere ESCen vil holde til dette oppsettet? altså med 3S (11.1V )
        ESCen er jo bare på 10A ( Current(A) : 10-15 )
        og BECen bare på : 1A
        Kan dette holde da jeg jo har 4stk 9g servoer
        synes ESCen var god håndlunken bare etter en liten stund med gange på motoren

        Comment


        • #34
          En slik motor bør vel ikke trekke så mye mer enn 10A, så jeg tror det passer. Du bør teste med 8'' propell først og sjekk om noe blir varmt før du prøver 9''. Du bør også sjekke hvordan det går med oppsettet etter en liten flytur. Det aller beste er å bruke et såkalt wattmeter som viser hva oppsettet ditt faktisk trekker, det bør du skaffe deg først som sist om du skal holde på med denne hobbyen.

          Comment


          • #35
            Skal prøve med 8" først. Bør nok kjøpe et wattmeter ja, noen forslag på slike som er lett å koble til??

            Comment


            • #36
              Jeg bruker dette mye, synes det fungerer meget bra. Du må lodde på kontakter selv, men det tror jeg du må uansett hvilket meter du velger. Dette kobler du mellom batteri og esc, og det er klart til bruk med en gang, ingen menyer osv du må igjennom, så det er lett å bruke. Displayet er også meget lett å lese.

              Comment


              • #37
                Da tror jeg flyet er klar for Maiden
                Måtte bytte ut micromottakeren (4ch) til en vanlig 7kanals for å få dual aileron med flaps aktivert. Har også montert på hjul. ( som er arvet fra et annet fly)
                Batteriet er et 3S 1000ma batteri, og propell skal prøves med 7x4 først
                Click image for larger version

Name:	IMG_6736_edited-1.jpg
Views:	1
Size:	64.3 KB
ID:	604540
                Skulle dekt flyet med tynn tape, men har ikke for hånden så...

                Comment

                Working...
                X