Announcement

Collapse
No announcement yet.

RCF Turbo Crack Beaver EPP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RCF Turbo Crack Beaver EPP

    Flate altså!!!
    Enda mer man MÅ handle inn!



    Kommer i butikken snart
    RCF Turbo Crack Beaver EPP Kit - elefun.no - Radiostyrt hobby

    Modellen kommer som byggsett med all hardware inkludert, men uten elektronikk. Benytter standard indooroppsett eller litt tyngre for utendørsflyving.

    Introducing the Crack Turbo Beaver!

    The Crack Turbo Beaver represents the ultimate in RC fun! Equally at home in bush style flying and extreme 3D, the Crack Turbo Beaver is also surprisingly precise and offers unparalleled durability. The huge EPP tires easily roll over gravel, dirt, rocks, tall grass, and other airplanes. The unique X-shaped fuselage design adds scale looks in the air as well as high stiffness with no need for additional carbon bracing, while the rolled cowl and canopy add to the scale outline and lend tremendous strength to the front of the aircraft.

    Designed and developed by Twisted Hobbys team members Chris Jewett and Cody Wojcik, the Crack Turbo Beaver takes the extreme design philosophy that produced the renowned Crack Yak, Crack Pitts, and Crack Laser and gives the Crack treatment to the famous DeHavilland Turbo Beaver bush plane. RCFactory adds their world-class manufacturing techniques and the highest quality EPP foam available. The result is just about as much fun as you can have with an RC airplane! Harriers, hovers, precise knife-edge, rolling harriers, flat spins, snap rolls, and other high-performance aerobatics compliment the traditional loops and barrel rolls you would expect from a high-wing plane. The high wing placement means that the Crack Turbo Beaver is also very stable, and makes a great beginners aircraft, or just lazily cruising around the back yard. Of course, being nearly indestructible means you can fly between trees, spot-land on your picnic table, and try other crazy things that youd never do with a balsa airplane.

    Equipped with four 5-gram servos, a 2s-3s 350-650mah battery, and 19-26 gram motor, the Crack Turbo Beaver is exceptionally versatile and will fly well on a wide variety of equipment and CG placements. Of course, Twisted Hobbys keeps everything simple as always with a proven plug-and-play power combo that provides great performance at a reasonable price.

    Pair your Crack Turbo Beaver with any computerized 5+ channel radio and enable flaperons and spoilerons for even more fun and capability! Near-vertical stalled descents with the spoilers up, low-speed scale flying with the flaps down, and super-tight loops with the flaps mixed to the elevator add even more depth to the CTBs repertoire.


    Vingespenn 880mm
    Lengde 800mm
    Vekt Opp til 230g
    Servoer 4stk 4-9g
    LiPo 2-3S 350-650mah
    Motor 120W

    Click image for larger version

Name:	26323_1.jpg
Views:	1
Size:	49.7 KB
ID:	635343

    Click image for larger version

Name:	26323_2.jpg
Views:	1
Size:	84.2 KB
ID:	635344


    Last edited by xilian; 02-10-13, 18:38.
    Tom I. Arntsen

  • #2
    Litt mer oppnåelig pris enn mye annet man fyser på
    Denne blir perfekt i gymsalen i vinter.
    Mvh
    Morten Aase

    Comment


    • #3
      Hehehe... Ja.. "Hmmm. Skal jeg velge CARF Tucano eller TCB tro???" ..

      Verste er vel at man har det MYE artigere MYE oftere med TCB...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Helt enig. En Carf Tucano er litt mer pesete å dra med seg enn en TCB.
        Nå er ikke jeg den som har så store og dyre fly men jeg ser jo hva jeg tar med meg når jeg skal ut å flakse litt et par timer. Veldig lettvint å hive en liten isopordings i baksetet og et par batterier i lomma ift 4 kubikk med storfly + alle remediene som da må være med. Og jeg har det minst like artig og flyr med MYE lavere skuldre enn om jeg skulle hatt 100k flaksende rundt oppi himmelen.
        Mvh
        Morten Aase

        Comment


        • #5
          nice beaver!

          Comment


          • #6
            Må ha, bare må ha. Disse kara kan virkelig få EPP til å fly bra. Og apropo nice Beaver.

            Comment


            • #7
              Kom igjen da!

              Vil ha denne nåååååå.....
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Du vet du må bygge den også eller Tom!

                Ser fin ut, sikkert en artig sak! Er sånn OK fornøyd med Crack Pittsen min etter litt om og men, kanskje jeg skulle flyttet stasj over i en slik en?

                Condor kjører vel opp innendørsflygingen nå om ikke lenge, så det blir bra!
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #9
                  Ja, vet den må bygges, men mye er gjort i løpet av et par uker.
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Hvilken motor er anbefalt i crack pittsen alf?
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Denne ble bestillt så fort jeg fikk nyss om den.. så nå må elefun bare få den inn på lager
                      ble også bestillt en sånn Air Craft - Electric R/C Aircraft World Shop
                      Kan bli en artig kombinasjon, må bare lese meg litt opp på vpp, og ikke minst lære å fly med det haha
                      Plane is temporary, glory is forever

                      Comment


                      • #12
                        VPP faktisk. DET kan bli litt å holde styr på =)
                        Tom I. Arntsen

                        Comment


                        • #13
                          yay! RCF Turbo Crack Beaver på lager!

                          Da er det bare å glede seg
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Treiging. De fikk den inn på lager sist fredag.
                            Mvh
                            Morten Aase

                            Comment


                            • #15
                              Hvilken motor skal du ha i xilian?
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X