Announcement

Collapse
No announcement yet.

stolp starduster

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Her får du Nicad batterier hot news
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #17
      Takker for linken. En norsk hobbyforhandler fortlte meg for flere år siden att nicd ikke var å skaffe lengre fordi det hadde blitt forbudt av miljøhensyn. og ikke ble produsert lengre.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        A123 i alle mine fly. Null problemer...


        www.rcservice.no
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #19
          men med A123 så må man vel bruke en regulator, eller kan man putte en 2s A123 rett i mottakeren uten å ha HV-servoer?
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

          Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

          Comment


          • #20
            Jeg bruker nå disse batteriene i alle mine fly både til tenning og radio/servoer. De er nesten gratis og er de beste batteriene jeg har hatt. Tror jeg har nesten 30 stykk totalt i mine fly. ZIPPY Flightmax 2500mAh 6.6V 5C LiFePo4 Receiver Pack
            Har ikke hat et eneste feilpekk. Bruker vanligvis 2 stk med separate brytere til radioen og et til tenning som kun har en kilswitch innkoblet.

            Comment


            • #21
              De zippy batteriene var intresante. Men hvor høy spenning har ett slikt når det er fulladet, må vel ha en regulator da hvis men ikke har HV-servoer eller går det med vanlige servoer også?
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                lifepo4 går på alle vanlige 6V servoer.

                Comment


                • #23
                  Rett I mottaker uten HV servoer, null problem.

                  Har brukt Life batterier også men oppdaget i år tre stk som jeg fikk ladet fulle men når jeg skulle discharge og lade igjen så var de helt umulige. Værste tilfellet var 600 mah ut og inn på en 2s3800 mah life...

                  Sist uke fløy jeg jet og batteriet på Parafin pumpa var utladet. Ett gammelt A123 som nå tjenestegjør der. Fikk inn 2300mah i 2300mah pakke....
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by andersand View Post
                    lifepo4 går på alle vanlige 6V servoer.
                    Det er verdt å nevne at minst to store produsenter av mottakere ikke garanterer at de tåler 2 celler life uregulert, dog er det 2 år siden jeg sjekket.
                    Hitec som jeg bruker, tåler dette.

                    Sjekk med din produsent.

                    Viggo

                    Comment


                    • #25
                      Har nå i alle fall brukt det på mine JR og orangemottakere uten problem. På lit eldre tenningsanlegg som ikke skal ha mer en 6V pleier jeg og sette inn en diode i serie med batteriet så blir det 6V til tenningsanlegget.

                      Comment


                      • #26
                        2 cell life har lavere spenning enn 5 cell nimh og nicd som vi har brukt i alle år så det går fint. Dog bør man absolutt ikke lagre life full ladet, da kan man få samme problemet med at kapasiteten minker.

                        Det at du ikke fikk bedre kapasitet på ditt batteri kan og være false peak detection i laderen. Eller død celle etc. Viktig når en driver med så viktige batterier å lade helt opp, så helt ut. Det er kun ved utlading av fullt batteri at en sjekker batteriet, ikke ved oppladning.

                        Comment


                        • #27
                          Trenger litt hjelp her. Ser att det er trykt numre på spantene i vingen så flyet er tydligvis bygget fra ett kit en gang i tiden. Hadde vært så mye lettere å reparere det hvis man fikk tak i tegning. Vingespennet på toppvingen er omtrent 2.3meter / 90 tommer. har søkt rundt på nett men ikke funnet noe enda.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment


                          • #28
                            Fikk igjen ene vingen fra reparatøren i dag, og han er godt igang med den andre. Må bestille hvit solartex fra norwegian modellers nå så er den snart flyvedyktig igjen

                            Click image for larger version

Name:	DSC02258.jpg
Views:	1
Size:	61.2 KB
ID:	604655
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by tyor View Post
                              har nå cyclet batteriet og fikk 336mah inn på det og 262mah ut igjen. og det skal være på 1600mah. skal prøve å lade det op og ut noen ganger men virker som batteriet ikke er helt friskt.

                              Kjedelig når jeg kjøpte det for være sikker på å ha ting som fungerer i flyet
                              Ser ut som noe er alvorlig feil med batteriet til å være nytt. Du husker ikke hvor mye som gikk inn på det førte gangen ? Cyclet du det noen ganger før flyturen ?

                              Kan det være en kortslutning i flyet så batteriet ble ødelagt ? Bør sjekkes.

                              Før du kaster det kan du prøve å sette det på et program som ikke kobler det ut ved peak .
                              Prøv å lade på Blybattteriprogrammet dersom ikke det gir feilmelding.
                              Sett laderen på rundt 160 mA .
                              Følg med batteriet om det ikke blir for varmt, og koble det fra etter 12-14 timer, og kjør discharging for å se hvor mye det gir ut, og om det holder spenningen. 1C disharge strøm ville nok være ok.
                              Bfight 210
                              De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                              De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                              Phoenix RC Club

                              Comment


                              • #30
                                nei jeg cyclet det ikke før flyturen og kan være der den store feilen ligger. for gikk plutselig på 1500mah når jeg hadde cyclet det noen ganger. jeg sjekket ikke hvor mye som gikk inn på det første gangen, men det sto på lading en god stund. mens jeg drev å ordnet vaierene på staben på flyet. alt av brytere og servoer og ledninger var helt nytt. men skal ta en grundig sjekk. har bestilt en batshare og 2 life batterier nå som skal prøves. Dette batteriet blir nok brukt til testing på bakken, tar ikke sjansen på å bruke det
                                Tom Nohr
                                Tennisveien 9
                                2450 Rena

                                Frsky taranis 9+
                                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                                + diverse små ting

                                Comment

                                Working...
                                X