Announcement

Collapse
No announcement yet.

Russian Warbird Yak-11 Moki 250 prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    For en lav tomgang!
    Der bidrar vel den pumpa antar jeg, til å forsyne den når det naturlige suget fra gasseren avtar ved så lavt turtall.
    Lekker motor med grum lyd!!

    Comment


    • #32
      Har nervene begynt å nærme seg Totto? 😁
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #33
        Originally posted by affa View Post
        Har nervene begynt å nærme seg Totto? 😁
        Kjenner ingenting enda Alf
        Mvh
        Totto Dahle
        www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
        Medlem Agder Modellflyklubb

        Comment


        • #34
          👍bra! Når satser du på maiden?
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #35
            Totto`s Moki Show Regner med at du flyr den til sommeren, med eller uten nerver. Blir et flott skue ! Redigert: 5 dansende skal det være
            Last edited by toelarse; 31-01-15, 22:57.

            Comment


            • #36
              Originally posted by affa View Post
              ��bra! Når satser du på maiden?
              Vi får se utover sen våren engang om det ikke kan bli noe Alf Når snøen smelter på Evje så tar jeg den med og taxer litt på rullebanen for å bli kjent med den....eller kanskje, hvis jeg får lov, å taxe litt på Skoger



              Tore: Takk for det !
              Mvh
              Totto Dahle
              www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
              Medlem Agder Modellflyklubb

              Comment


              • #37
                Veldig bra Totto da er det liv i beistet!

                Geir

                Comment


                • #38
                  Takk Geir,

                  Da ble det liv rairai Til info Geir og andre så sjekket jeg dette med å den interne fuelkoblingen på mokiŽn.

                  Fakta ved testing med slangen tilkoblet intern pumpe:

                  Jeg hadde ca 50 cm fuelslange fra ekstern fuelpumpe til forgasser under testing. Den blir jo mye mindre ved installering i modellen. Under lav tomgang (1/4) gass pådrag og utkobling av ekstern fuelpumpe så holdt den interne pumpa i ca 10 sekunder så var det bom stopp. Personlig så ser jeg ingen grunn til å ha den tilkoblet, så har koblet den ifra som også manualen sier, men det står dessverre ikke noe om hvorfor man må koble den av. Satte inn en festoplugg på forgasser siden, men lot slangen henge løs da det ikke gjør noe.
                  Mvh
                  Totto Dahle
                  www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                  Medlem Agder Modellflyklubb

                  Comment


                  • #39
                    Da er alt montert ferdig i Yak-11 unntatt spinner som skal kuttes til. Ville se hvordan det ble med vibrasjon osv når cowlingen kom på. Ser bra ut og sviver fint. Ingen vits i weathering....det gjør seg helt naturlig selv. Sjekket luften i beholderne og ingen lekkasje fra en dag til neste dag så det lover bra.
                    Ekstern fuelpumpe er veldig bra. Motoren er veldig lettstarta og fin. Lite blaff med choke og så tenner den og så av med choke og noen lette drag så er det liv. Nesten ikke gass i det hele tatt, bare veldig lav tomgang.

                    Mvh
                    Totto Dahle
                    www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                    Medlem Agder Modellflyklubb

                    Comment


                    • #40
                      Veldig bra Totto og gratulerer med flott gjennomført bygg bra du fikk orden på luftgreiene! gleder meg til å se den og kanskje så kan vi ha noen flighter sammen når vi treffes!

                      Geir

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Salte View Post
                        Veldig bra Totto og gratulerer med flott gjennomført bygg bra du fikk orden på luftgreiene! gleder meg til å se den og kanskje så kan vi ha noen flighter sammen når vi treffes!

                        Geir
                        Mange takk Geir og takk for diverse tips og råd på veien ! Hadde vært morro å kjørt noen runder sammen ja !
                        Mvh
                        Totto Dahle
                        www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                        Medlem Agder Modellflyklubb

                        Comment


                        • #42
                          Det ser bra ut Totto! Tar du den med til Fagernes?

                          Erik

                          Comment


                          • #43
                            hehe... Det er liksom noe eget med tomgangen på Moki.
                            Skal uten tvil ha det igjen, når jeg har litt bedre tid
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by helipilot View Post
                              Det ser bra ut Totto! Tar du den med til Fagernes?

                              Erik
                              Takk ! Får se om jeg tar den med Erik.
                              Mvh
                              Totto Dahle
                              www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                              Medlem Agder Modellflyklubb

                              Comment


                              • #45
                                Da har vi fått fin stripe på vestre Grimevann her i lillesand om du har lyst til å teste FW en av dagene?

                                https://www.google.no/maps/dir/Vestr...9!2d58.6222843
                                - Håvard Glad Andreassen
                                - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                                Comment

                                Working...
                                X