Announcement

Collapse
No announcement yet.

O.S Fsa 110 vs Dle 20

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg vet ikke når jeg får den, den skulle jo komme inn til RC Japan denne måneden men er nå ikke kommet inn enå. Jeg skal ha den i en slik 5500078 SEAGULL SUPER TUCANO (91) INC R/TRK (SEA-124) - ARF fuel / elektro - Nortrading AS
    Og vil vel teste med en 16x10 propell først men ender nokk opp med 16x12 til slutt.

    Comment


    • #17
      Originally posted by bardp View Post
      Jeg vet ikke når jeg får den, den skulle jo komme inn til RC Japan denne måneden men er nå ikke kommet inn enå. Jeg skal ha den i en slik 5500078 SEAGULL SUPER TUCANO (91) INC R/TRK (SEA-124) - ARF fuel / elektro - Nortrading AS
      Og vil vel teste med en 16x10 propell først men ender nokk opp med 16x12 til slutt.
      Oi, det var litt skummelt, jeg sitter akkurat og setter sammen et eventuellt vinterprosjekt med nøyaktig samme pakka! Har litt lyst på tosylinder dog, men en får vel ikke så fysisk små motorer at det passer uten å kappe bort mesteparten av cowlingen...
      Propellen skal være på toppen!
      Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

      Comment


      • #18
        En tosylindret motor i disse størelsene blir fort veldig tunge og er ofte skikkelig late.

        Comment


        • #19
          Veide USA Bipen til 5,3 kg tørrvekt. Har bestilt en O.S 120AX.
          Pilot RC 29% Sbach 342 m DLE-55
          Phoenix Mustang P51D m DLE-55
          Blackhorse Spitfire Mk IX m O.S GF40
          Multiplex Minimag
          Multiplex Razzor
          Multiplex Rockstar
          Multiplex Shark
          Top Flite Piper Arrow O.S GT15 (ikke ferdig)
          Multiplex Profi TX 16
          Byggeblogger:
          http://www.lyngstad.synology.me/blog/index.php?

          Comment


          • #20
            Ja OS MAX-120AX er jo et billig alternativ ser den kommer på Kr 1600,- levert på nærmeste poststed og den vil jo gi mer effekt en den du har. Men det er jo en 2 takter med alt det innebærer.

            Comment


            • #21
              Ikke noe rart den føltes daff med en 110 - 4takter med den vekta. Selv en YS 115 ville ha vært for lite. YS 140 ville ha vært bedre, men det ultimate ville ha værte 170 - 175 motor fra YS.

              Du vil nok føle merkbar forskjell med AX 120 i forhold til det du har i dag, regner med at en 15 x 8 eller 10 prop vil gjøre susen.
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment

              Working...
              X