Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Tigercat.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Wulf View Post
    Hehe. Kunne egentlig tenkt meg noe medisin mot denne lidelsen jeg
    Finnes dessverre bare en medisin og den virker det som om du allerede har. Medisinen heter på engelsk:

    Buy it, buy IT, BUY IT !!!

    Comment


    • #17
      Har selv meget gode erfaringer med den medisinen.

      Comment


      • #18
        Jaja, man får vel bare leve lykkelig med sykdommen. Den kurerer seg selv over en hundreårsperiode.
        Øyvind Fjeld

        "If itŽs stupid and it works, it ainŽt stupid!"

        Comment


        • #19
          Jeg vet ikke jeg. Blir en slags Placeboeffekt liksom. Btw. ikke noen imponerende nedskytningsstatistikk for disse flyene:
          2 stk russiskbygde Poliarkow todekkere i Koreakrigen etter det jeg har funnet ut.
          Rått parti med 4stk 20mm og 4 stk 12,7 i nasen Men det er ett tøfft fly med runde cowlinger .

          http://www.flugzeuginfo.net/acimages...reaskauert.jpg
          Balsa

          Comment


          • #20
            Etter at Wulf har uttalt at det er en rå twin så er jeg litt usikker på medisinen til Oistein. Jeg mener sterke medikamenter med tilhørende tvangstrøye er på sin plass. Skal stikk einnom han etterpå og ta febern i tillegg....

            Og har bestilt en ny en jeg, det ryktes at de kan bli vanskelige å få tak i på sikt og skal før eller siden ha en i lufta med deilig twin firetakts bensinlyd....

            Gleder meg dog til 2 stk griseLasere Wulf
            ____________________________
            Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

            Comment


            • #21
              Se på denne vidoen fra 1.50 til 4.28 med åpent sinn. Eller glem det der med åpent sinn for det er selvfølgelig umulig. Der er det en sag og en laser. Ja, laseren bråker mer det skal jeg være enig i. Lydbildet er vel omtrent likt bortsett fra at saga har mer bass. Ser liksom ikke helt greia jeg med at laseren ligner mer på fullsize lyd der.

              Vær vennlig å skru opp lyden og bare hør!

              Comment


              • #22
                Video hvor??
                Balsa

                Comment


                • #23
                  Ligger på fantasytube.com

                  Comment


                  • #24

                    Comment


                    • #25
                      Aha. Laser på rake rør bråker litt ja. Jeg satt faktisk å tenkte på det når jeg så videoen første gang, at det var ganske grei lyd i saga di Ingen av de høres særlig skala ut, men jeg liker nå best 4 taktere da, både lydmessig og rent estetisk
                      Click image for larger version

Name:	laser200v_800.jpg
Views:	1
Size:	62.9 KB
ID:	604390Click image for larger version

Name:	G62 Mod Eng.jpg
Views:	1
Size:	20.2 KB
ID:	604391
                      Når det gjelder multiengine er vel 4 taktere overlegne lydmessig jfr. Bf110,B25,Lancaster.
                      Last edited by Wulf; 02-10-13, 11:16.
                      Balsa

                      Comment


                      • #26
                        Poenget mitt var lyd diskusjonen. Hadde det vært to slike sager hadde det og vært ok. Sag på fri eksos er ikke stas. Det er vel slik at det ikke er saga som er problemet, men sagfører lol.

                        Jeg syntes kanskje at kolm faktoren kan bli litt høy siden ikke alle kjenner intern humoren. Ofte kan økonomi og driftsikkerhet være vel så viktig. Jeg er så ekstremt keen på å få til så mange nye warbird piloter som mulig. Da må vi ha noe som funker. Det gjør laser og os og skikkelig sag. Må ikke være kolm, moki eller valach.

                        Så tenkte jeg på Kenneth, som hadde den perfekte motor i sin sist. Som ikke får flydd ordentlig. Sett tilbake zenoah, drit i skala eksos, eksosen er usynlig uansett. Din d9 veier jo mindre enn min. Jeg og Trond har nesten samme lyd, like hastighet og pålitelighet. Funker fjell. Og nydelige fly. Du vet to takt single og fire takt twin skulle jo gi samme lyd

                        Comment


                        • #27
                          Hehe. Kenneth har nå motor nr3 i SisTen og mer kubikk en noen gang, men flyr fortsatt såvidt over stallhastighet
                          Var jeg slem nå ??
                          Oistein,jeg satser på flere små motorer på samme fly istedenfor dyre Kolm,vallach &co
                          Balsa

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by ole.foll View Post
                            Drømmer om 2 stk saito 170r3 radial i min. Tøff lyd, men prisen er ikke så tøff.
                            RCMarked.no / ESM Tigercat helkompositt, med 2 stk. Saito R3 170 stjernemotorer.

                            Comment


                            • #29
                              Klok av skade,forsterker jeg brannskottet med vevet glassfiberduk og epoxy. ESM pleier bare å lime på en finerplate bak, og det blir for svakt i lengden
                              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	34.9 KB
ID:	604396
                              Balsa

                              Comment


                              • #30
                                Mye fly fra våre venner i øst som trenger litt forandring her og der. Var en hurricane lik min som mista motoren i England. Egentlig utrolig at han ikke forsterka firewallen for esm er rene panser stålet fremfor denne black horse greia.

                                Comment

                                Working...
                                X