Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pushy Cat scratch built

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pushy Cat scratch built

    Har gjennom noen korte kveldstunder hatt sløyd session i hobbyrommet. Er noen år siden jeg bygde fra tegning, men denne skal jeg nok klare å bli ferdig med. Vingespenn er 36", vekt ca 800-900 gram og motoriseringen av originalen er Mega 16/15/4 med 10x CP1300 (NiCad, dette var i 2005) og APC 6x4E propell. Jeg velger å bruke en NTM 2836 med 2200kV og 3s 2200mAh LiPo og samme propell som burde gi tilsvarende effekt og vel så det. Denne motoren kan ifølge HK gi en effekt på opp mot 700 watt på 4 seller, så fartspotensialet burde der!!! Velger dog å begynne i riktig ende av effektskalaen.

    Konstruksjonen er superenkel, med vinge bestående av 6 mm balsaflak som limes sammen slik at riktig bredde oppnås. Deretter er det bare å høvle til forkant og bakkant for å oppnå en viss profil. Ellers er det vanlig balsakasse til kropp og cannopy høvles/pusses til av laminerte tykke balsaflak.

    Se også byggetråd fra rcgroups. Denne har også noen videoer hvis jeg ikke husker feil.

    Click image for larger version

Name:	bilde 1.jpg
Views:	1
Size:	78.4 KB
ID:	635378Click image for larger version

Name:	bilde 2.jpg
Views:	1
Size:	80.6 KB
ID:	635379
    Click image for larger version

Name:	bilde 3.jpg
Views:	1
Size:	67.1 KB
ID:	635381
    Attached Files

  • #2
    Blir spennende å se hvordan dette oppsettet går. Har selv bladet med tegning, og vurdert litt frem og tilbake om å bygge den. Har for tiden en Graupner Mini Viper som jeg synes går fort nok.

    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #3
      den der var fin da. Er jo NESTEN så man vurderer det.. Men bare nesten altså

      Kjører vanlig betrekning på den eller? Eller lakk? Er jo greit å holde vekta nede...
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Blir nok filmbetrekning ja, har ikke bestemt meg for skjema enda, emn må være noe godt synlig og som skiller mellom oppside og underside. Er jo egentlig ikke så voldsomt til modell da og egentlig ikke beregnet for å gå fortest mulig, men som en jet lookalike med god nok vertikal. Skal ikke så mye til før en får uendelig vertikal på denne, men så blir den jo fort liten. Vekta bekymrer meg ikke så mye (enda).

        Legger ved en liten snutt jeg fant på youtube av maken kjerre.

        Comment

        Working...
        X