Announcement

Collapse
No announcement yet.

extreme flight extra 91" montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg bruker ikke LIpo på bansin av forskjellige grunner.
    HV servoene skaper endel jitter på 7,4+V og Lipo er ganske lite glad i støt etc. Men hver sin smak
    Jeg bruker 2S Life og har ikke problem med jitter og denslags, ok jeg makser ikke da kapasitet på servoer. Hadde jeg ville gjort det, så hadde jeg kjøpt større servoer, slik at jeg slapp det
    Sawox har jeg testet på ett fly, men fikk såpass med slark i de etter noen turer at jeg nå styrer unna de. Mulig de har blitt bedre...
    EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
    EF Yak-54. 110"
    EF MXS 83"
    GB Yak-55 2,2m

    Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
    Takk til:
    Autopartner.se
    http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

    Comment


    • #17
      Click image for larger version

Name:	CIMG3695.JPG
Views:	1
Size:	151.4 KB
ID:	604476fikk ks pipe idag. men har tydligvis bestilt 2 stk her så har en til salgs med ks bend(stål) og teflon å klemmer passer til dle 55 eme 60 å like dem. er bergna til ef 88 og 91 modeler. så bare å skru på med riktig dråpp... pris 1700 er ny i eske
      Last edited by laker47; 08-10-13, 21:45.

      Comment


      • #18
        da var 5stk 7950 i hus Click image for larger version

Name:	CIMG3696.JPG
Views:	2
Size:	127.8 KB
ID:	604559

        Comment


        • #19
          Originally posted by laker47 View Post
          da var 5stk 7950 i hus [ATTACH=CONFIG]73222[/ATTACH]
          Jobbe på! Maiden i morra!
          Propellen skal være på toppen!
          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

          Comment


          • #20
            hehe ja nei tar nok noe tid det her

            Comment


            • #21
              da har jeg montert motor og pipe, og gass servo ,så da er maskineriet igang .. motor blei montert ca 1cm lenger frem en den egentlig skal stå,så da blir det glippe på spinner på ca 1cm men valgte den løsningen pga cg. lest en del folk sliter med cg med pipe,så da får jeg overleve glippe på spinner og håpe på bra cg Click image for larger version

Name:	CIMG3706.JPG
Views:	1
Size:	99.6 KB
ID:	604618Click image for larger version

Name:	CIMG3708.JPG
Views:	1
Size:	106.0 KB
ID:	604619
              Last edited by laker47; 15-10-13, 19:23.

              Comment


              • #22
                CG er ikke noe problem om du legger batteriene langt nok frem
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment


                • #23
                  det er bra . var meninga å få baterier frem,men da hjelper det med motor 1cmfrem å

                  Comment


                  • #24
                    da er det ikke lenge til den er ferdig, bare vinger igjen nå,så er det maiden testa motor idag med mejzlik 24*8 evo får i overkant av 7100rpm å virker som mye bedre gass respond så dette blir morro å teste. Click image for larger version

Name:	CIMG3710.JPG
Views:	1
Size:	120.2 KB
ID:	604676Click image for larger version

Name:	CIMG3711.JPG
Views:	1
Size:	88.9 KB
ID:	604677Click image for larger version

Name:	CIMG3714.JPG
Views:	1
Size:	118.4 KB
ID:	604678Click image for larger version

Name:	CIMG3720.JPG
Views:	1
Size:	113.3 KB
ID:	604679

                    Comment


                    • #25
                      Fikk 4 turer med EME`n min i dag(4 første) Har ikke rørt nålene mye, bare ca 10 min tot inn på høynåla.. ligger tett opptil 6.800 med vess 24A og mintor canister. Er veldig fornøyd så langt.

                      Spiste forøvrig opp en isoporkriger i en liten luftkrash også. Ble smått det gitt Kom i en slow knivegg og plutselig smalt det, og det snødde isopor. Slick`n bare rista litt på seg, men etter landing så var det litt defekt evo prop og litt vite flekker på spinner som vitnet om fulltreffer.
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #26
                        høres bra ut hvodan virker den forhold til den andre motoren du hadde i? hehe ja ser for meg den smellen der

                        Comment


                        • #27
                          Tommy, vi har jo en liten rød Edge vi kan jakte på nå (sorry, litt intern...)
                          Propellen skal være på toppen!
                          Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by laker47 View Post
                            høres bra ut hvodan virker den forhold til den andre motoren du hadde i? hehe ja ser for meg den smellen der
                            Vanskelig å si enda, men denne går vertfall veldig reint og fint fra start av, og veldig lite vibrasjon. Har omtrent samme turtall på begge også. Ikke merkbart mindre krefter heller syns jeg. Men som sagt litt tidlig å si.
                            Får vel noen turer i dag med litt fintuning, så får vi se da.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #29
                              da var den klar til maiden Click image for larger version

Name:	CIMG3722.JPG
Views:	1
Size:	142.4 KB
ID:	604684Click image for larger version

Name:	CIMG3724.JPG
Views:	1
Size:	140.3 KB
ID:	604685Click image for larger version

Name:	CIMG3723.JPG
Views:	1
Size:	143.2 KB
ID:	604686

                              Comment


                              • #30
                                Da var maiden unnagjort fikk 4 turer idag. å den flyr helt topp. satt i fingerene med en gang, synes den er noe lik ef sin 88edge som jeg har,men mye mer utslag på ror motor effekt må jeg si var god, så føler ikke jeg trenger mer, men får jo aldri nok cg blei helt perfekt med pilot og instrument i, flyr helt level på rygg,sånn jeg liker det. men noe neggativt var det, å det var servoer hitec 7950 å det var. etter en tur så blei den veldig rar på balanse ror, så tok den ned. viste seg att når jeg tok stikke den ene veien går balanse ror motsatt vei rundt 2 mm før den går riktig vei,det gjelder begge. kjører 2 seller life på dem. men så gikk det bort igen,tok den i lufta igjen å alt var bra intil slutten av turen, da begynte den igen. hmm noen forslag hva det her kan vere?får ikke provisert det frem hjemme,så nå er det i orden hmmm
                                Last edited by laker47; 24-10-13, 19:23.

                                Comment

                                Working...
                                X