Announcement

Collapse
No announcement yet.

extreme flight extra 91" montering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by laker47 View Post
    [ATTACH=CONFIG]73379
    Heisan,

    Eg har kjøpt meg en brukt ferdig oppsatt 91" som har mye slakk i wirene når sideroret er svingt ut.
    Kor stor e den servoarmen du bruker på sideroret, å e wirene stram med max utslag ?
    Lure litt på om det er feil størrelse på min...servoarm
    Svein Roe
    ----------------
    Skymaster F-15 - Nexus Mk II
    Boomerang Sprint - Simjet 2250
    Starfire II P-60
    C-arf Extra 2,3 - DA 50
    EF Extra 91" - DA 60
    EF Edge 48"
    Ventus 4m
    Mini Nyx

    Comment


    • #47
      Originally posted by Aviator View Post
      Heisan,

      Eg har kjøpt meg en brukt ferdig oppsatt 91" som har mye slakk i wirene når sideroret er svingt ut.
      Kor stor e den servoarmen du bruker på sideroret, å e wirene stram med max utslag ?
      Lure litt på om det er feil størrelse på min...servoarm
      hei har slakk på fult utslag jeg å.men om jeg skrur ned utslag en del så er det bra. så veit ikke vilken arm som funker på fulle utslag, sikkert noen andre her på forum som har, veit palsor nevnte noe til meg ang arm. men husker ikke helt hva det var

      Comment


      • #48
        Har brukt denne fra pilot på extraen til fatter. Stramme vaiere på hele utslaget. Ikke bruk plastikk servohorna til hitec til å feste den på, de ryker.

        PIL-22 Servohorn for sideror 30-33% glassfiber
        Helikopter:
        T-rex 600E fbl pro, goblin 500, warp 360
        Radio
        Spektrum dx 18

        Comment


        • #49
          starta motor idag etter overhaling, ser ut som jeg har henta 150 mer rpm ,med ny bowman ring, og noe filing av utblås

          Comment


          • #50
            Hvor kjøpte du delene fra til EME`n.
            Har begynnende klakkelyd i min også nå Vanskelig å si hvilket lager som det klikker i men du mente det var rådelageret i din?

            Veit noen om det er oppgradert i nye motorer som man kjøper nå. Synd det er slike problemer. motoren min har funket veldig bra, men litt tidlig med ulyder syns jeg. Men når man kjøper en 60cc motor og betaler litt over 2000, hjem på døra, må man vel regne med dette.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment

            Working...
            X