Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helt ny innenfor multikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvis ikke jeg har misforstått, trenger trådstarter hjelp til å komme igang med FPV. Han skjønner vel at Gopro ikke kan være del av budsjettet han har estimert, så tilbake på sporet: begynn med feks KK2 eller et annet rimelig og dokumentert vel fungerende kort, og kjøp ditto motorer, esc´er, bruk radioen du har dersom den duger (hvilken har du?) og lag ramma selv. Du kan få OK FPV-utstyr rimelig, det er briller som koster litt. God rekkevidde (mange kilometer) er egentlig ikke noe poeng med multikopter som med fly, stort sett flyr vi multikoptere innenfor noen hundre meter uansett.
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #17
      Du kan også se litt på hva de driver på med på Flite Test eller søke flitetest på youtube.
      De lager jo flere multier som ikke er dyre å starte med samt at de har videoer som viser hvordan de settes sammen og settes opp, der kan du få mange bra tips.

      Gjør det billig og bygg det selv, ikke kjøp ferdig Dji greier i starten. KK2 holder i lange baner

      Det som også sies her er at fpv utstyret er det dyreste, spesielt brillene om du skal ha deg det. Men det er som å kjøpe seg ny radio, det er også dyrt men det er som regel en god investering.

      En multi jeg ville gått for var eventuelt den nye til flitetest : Knuckle H-Quad 370 Kit: Flite Test Store
      Denne kan du jo sette på et lite kamera og en 5.8ghz sender for å bare leke og øve seg med fpv uten å bruke for mye penger.

      Comment


      • #18
        Takk for mange svar!
        Det jeg tenkte var at jeg ville ha noe jeg kunne brukt gopro på, da jeg uansett skal kjøpe dette til bruk for andre ting. Som dere sier så er det jo sikkert helt unødvendig å kjøpe noe ferdig, når jeg kan bygge selv
        Har en Wfly 6ch radio og en hisky 8ch radio.

        Comment

        Working...
        X