Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trodde jeg skulle søke litt tilflukt i hobbyen, så kom jeg over dette istedetfor...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trodde jeg skulle søke litt tilflukt i hobbyen, så kom jeg over dette istedetfor...

    Jeg trodde jeg skulle søke litt mental tilflukt i hobbyen etter en lang pause for å få opp humøret etter en dårlig periode i jobben.

    Så kom jeg over denne video'n der en rimelig aktiv rc-personlighet på New-Zealand blir ekskludert fra sitt forbund fordi noen i ledelsen der ser ut til å mislike hans aktiviteter og vil lage mest mulig faenskap for ham.



    Til sammenligning så er jeg nå i ferd med å gå til sak mot min egen arbeidsgiver, som på en lignende måte ser ut til å ha brukt sine maktmidler til å ramme meg pga personlige motsetninger

    (Superkort oppsummering: Ansatt i sivilingeniørlignende stilling, uten rett til overtidsbetalt pga såkalt uavhengig stilling, påtvunget ting som stemplingsur og ubetalt overtid, protesterte på dette, ydmyket måtte ledelsen gjøre om kontrakter for halve bedriften, kom tider med litt dårlig økonomi og jeg ble til tross for utmerket jobb permittert for 30 uker med 49% lønn i form av dagpenger, til fordel for en liten haug med nyansatte ingeniører som knapt nok var kommet innenfor dørene.)

    Hva er det med verden!!! Jeg har akkurat handlet inn en bird of time (skikkelig flishaug) for å roe ned nervene litt, og så finner jeg denne videoen
    ganske tilfeldig når jeg surfer litt for lenge på youtube.
    MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
    MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

    Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
    Bi-Fly 25: turl.no/13pd
    Quickie: turl.no/13pe
    Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

  • #2
    Jeg har også brukt denne hobbyen til å samle tankene, og holde meg i aktivitet gjennom harde tider. Kan anbefales på det sterkeste. Både det å bygge, bruke hodet, lære noe nytt og være med i et trivelig miljø, har vært skikkelig positivt.
    Har fulgt denne videokanalen en stund, spesiell personlighet, men verdt å se.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Kjedelig å høre. Og håper det ordner seg.

      Men synes det er rart att du kan få bare 49% lønn når du er permittert. Vanlig er 62% av gjennomsnittlig bruttolønn siste 3 år.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by tyor View Post
        Kjedelig å høre. Og håper det ordner seg.

        Men synes det er rart att du kan få bare 49% lønn når du er permittert. Vanlig er 62% av gjennomsnittlig bruttolønn siste 3 år.
        Ulempen med å ha litt god teknologlønn, siden du får maks 62% av 6 ganger grunnbeløpet i folketrygden
        MMFK|MPX MC3010|MPX Royal MC|Durafly 'Old Crow' P-51D|AXN Floater|Bi-Fly 25|SIG Ninja
        MPX Twin Jet|MPX Lupo|Laser Arrow|Modeltech Angel 2000|Flair Legionare|Terje(RIP)|iCharger 106b

        Hirobo Shuttle: turl.no/13pc
        Bi-Fly 25: turl.no/13pd
        Quickie: turl.no/13pe
        Dynaflite Bird of Time: turl.no/13pf

        Comment

        Working...
        X