Announcement

Collapse
No announcement yet.

RC Factory Sbach 1.2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • RC Factory Sbach 1.2

    Var ute å prøvde meg litt på 3d i dag, men er ganske på nybegynner/amatør stadiet.enda i allefall...




  • #2
    Kul video Flott flyging
    Hasse Øhlund.
    Sbach 40% New fuselage 3W 150cc. Carf Pits S12 3w 212cc. CARF GEE BEE Moki 215cc. Ekstrem Flight Edge 50cc. ++++++

    Comment


    • #3
      Synes ikke dette var ille? Avhengig av hvor mange år du har flydd selvfølgelig


      Nei. helt 100% seriøst synes jeg det er VELDIG bra at du deler video
      selv om ikke du tar rolling harrier i knehøyde stående på henda med øynene i kors.
      Skulle ønske det var flere som skrev om/viste frem hva de driver med, viste
      progresjon og kunne bidra til at flere kommer seg videre. Man kan lære mye av andre.

      Samtidig er det gøy å kunne gå tilbake 5 år og lese at man tok sin første loop f.eks
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Takk for Hyggelige svar Det motiverer

        Begynte å fly i februar/mars i år, så har ikke så lang erfaring.. Begynte med en stm beaver fra elefun.

        Har også et par kamerater som begynte fly i di tider, å vi har Alvorlige mange filmer og bilder med krasj og atter krasj. så tenker å sette sammen en video ettervert med et sammendrag av historien og utvikklingen våres i Vågen RC "Klubb" som vi kaller oss. Det blir jo ganske amatøraktig i forhold til di proffe som har drevet med dette i årevis. men men.... blir kansje en artig video likevel

        Comment


        • #5
          rc factory modellene er bare knallmorro

          Comment


          • #6
            Får jeg spørre om det er noen som har noen tips og triks til å lære seg rolling Harrier?
            Er det noen spesielle utslag og expo som kan var lurt å legge inn i en av flightmodene? et oppsett som paser godt til dette?
            sjønner logikken i rollene, men har store problem med å hode rytmen å ha rette ustslag... men det er kansje bare øving øving øving som skal til?

            Comment


            • #7
              Synes også rolling harrier er vanskelig, men den blir bedre og bedre med øvelse.
              Jeg har ikke brydd meg så mye om de for tiden men heller lært meg flatspin, knife edgde spin , wall , vanlig hovring og det siste er poptop som begynner og ligne på noe
              Får vel begynne og tærpe mer på rolling harrier ettervært
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment


              • #8
                ja den er vrien den rolling Harrier`n syns jeg :-p Jeg har også øvd på disse manøvrene som du nevnte, å i blant går det noen lunde greit men gøy er det i allefal uansett

                Comment


                • #9
                  Har ikke kommet dit at jeg tør holde på nede ved grasrota enda med de dyreste flyene, men får iallefall flyet dit jeg vil ha det imens jeg gjør rolling harrier nå... typ runder, 8 tall.. innimellom går det å få til en ok rolling loop og.

                  Anbefaler å øve på lange slowrolls og 4pkt rolls for å memorisere stikke rytmen. Når rytmen sitter, så anbefaler jeg i begynnelsen å forsøke konstant throttle, og time rytmen med f.eks dykkroret når flyet er opp ned. Ser du at flyet svinger, så vet du at timingen er tidlig/sen iforhold til flyets posisjon når du bruker dykkror.

                  Sikkert MANGE her inne med bedre tips, men dette har hjulpet meg iallefall.

                  Men ikke glem å øve på litt større og mer grasiøs flyving da jeg for min del blir like imponert av en 300m lang snorbein slowroll, kontra kun rolling harriers og hovring
                  Ola G Bråten -77
                  Sunndal flyklubb avd. Modellfly
                  Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
                  3DHS Slick 89" Q80-8m
                  Jeti DS-16

                  Comment


                  • #10
                    Øving på simulator er et must! Jeg kjørte i lang tid mye KE til KE ( altså 180grader av gangen slik at jeg ble vandt til sideror input )

                    Og.. når dette sitter, med alle rollemanøvre som 8-tall, loop etc., så er det bare å lære seg å gjøre det andre veien hehe.. Jeg er ikke helt stødig med venstrerolling enda, men godt på vei - men er jo godt å ha noe å terpe på også!

                    Ellers enig med OlaGB - 3D flyging ser best ut når man i tillegg kan mikse det med presisjonsflyging.

                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Flott flyging.
                      Enig med OlaGB...........slowrolls hjalp meg med å komme i gang med rolling Harrier.

                      Comment


                      • #12
                        min 32" rc factory har så mye sfg at den tar rolling harriers UTEN sideror men det er også eneste flyet jeg får de til på.. fillern!

                        Comment


                        • #13
                          Synes du flyr meget godt etter så kort tid jeg
                          Rolling harriers er ikke enkelt nei, jeg har i hovedsak trent på dette i hele år og da nesten kun det Og det skal sies at jeg får det bra til på min Pilot Yak 30% nå, da både med høyderor, sideror og gass regulering... Og den går stort sett dit jeg ønsker.

                          Det jeg begynte med, var å ta en roll for så å stoppe opp og få modellen stabil igjen, så gikk jeg videre til 2 osv... Og jeg startet kun med å bruke høyderor og ta motror inverted tidlig.. Etter at jeg fikk det nogenlunde til, så begynte jeg å legge til mere og mere sideror, og etterhvert så sitter det nogenlunde.. Tror ikke det er noen enkel måte å lære dette på annet enn å øve og øve..

                          Som Alf sier, så flyr jeg mye ke til ke også..

                          Det som jeg har problemer med er høyreroll, der sliter jeg veldig..

                          En annen ting som jeg sliter med er på disse små modellene som rc-factory har, er at hvis jeg legger til sideror på roll.. Så har den veldig lyst til å stige for mye med nesen for så å stoppe opp.. Så på disse små modellene så bruker jeg nesten ikke sideror, bare høyderor og sideror når jeg må "styre" inn modellen..

                          Øvelse gjør vel mester

                          Ble inspirert av deg i dag, så måtte ta en kjapp tur ut for å teste min nye Rc-factory laser.. Dette er en bra modell tror jeg, må bare finne riktig CG. Beklager dårlig musikk..

                          ---
                          Mvh
                          Hasse Andre Ruud
                          Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                          Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                          Comment


                          • #14
                            Takk for mange gode råd

                            Stilig film Hasse... du hadde gangen på det der...

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Strand83 View Post
                              Takk for mange gode råd

                              Stilig film Hasse... du hadde gangen på det der...
                              Største problemet er vel å bare la det stå til og ikke tenke for mye Men det er ikke lett, men jo mere man leker seg med disse modellene jo mere setter det seg i fingrene..

                              Jeg er så og si nybegynner selv jeg, prøvde litt fly for ca 8-10 år siden, men ble lagt relativt fort på hylla.. Så startet jeg opp igjen i en klubb for ca 1 år siden.. Men synes det er dritmorro, så da blir det alltid ut når sjansen er der.. Øvelse gjør mester sier dem som kan det....
                              ---
                              Mvh
                              Hasse Andre Ruud
                              Vingtor Rc Club - www.vingtor.org

                              Gratis annonseplass for Rc utstyr - www.rcsalg.no

                              Comment

                              Working...
                              X