Announcement

Collapse
No announcement yet.

EME 60

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EME 60

    Etter at en viss annen motor tok kvelden og er sendt tilbake til fabrikken, tenkte jeg at det kunne være moro å teste en EME 60 i 89" Slicke¨n isteden.
    Har lest litt om den og den får god omtale. Billig er den også.
    Bestilte fra SDS hobby. 404]EME60 60cc Gasoline Engine/ Petrol Engine for RC Model Gasoline Airplane [EME60] - $349.00 : www.sdshobby.com[/url]
    Prisen på 349 usd er ink frakt også.

    Førsteinntrykket etter eskeåpning og montering ser meget bra ut syns jeg.
    Blir vel testing til helga håper jeg.

    Click image for larger version

Name:	100.jpg
Views:	1
Size:	119.0 KB
ID:	635431Click image for larger version

Name:	098.jpg
Views:	1
Size:	108.0 KB
ID:	635430
    Click image for larger version

Name:	102.jpg
Views:	1
Size:	113.5 KB
ID:	635432Click image for larger version

Name:	104.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	635433
    Click image for larger version

Name:	108.jpg
Views:	1
Size:	95.5 KB
ID:	635434Click image for larger version

Name:	110.jpg
Views:	1
Size:	92.6 KB
ID:	635435
    Click image for larger version

Name:	112.jpg
Views:	1
Size:	118.0 KB
ID:	635436

    Gjenstår bare header og gass nå så er det å fyre opp.
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    har kjørt min eme 60 7 liter. virker kjempe bra og sprek, blir jo morro å se hvor lenge dem varer i lengda.. trur du blir fornøyd,går like reint og starter like enkelt som en dle 55

    Comment


    • #3
      Holder den like lenge som en DLE, er vertfall jeg fornøyd.

      Hva propp og potter har du på din?
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        hehe ja har kjørt en kina canister med xoar 23*8 carbon fik 7300rpm med det, testa før jeg plukka ut motor av yak en mejzlik 24*8evo som jeg skal bruke fremover da fik jeg 6800rpm.. men er spent nå som jeg har den i ef 91 extra, for der skal jeg bruke ks pipe , så håper på over 7000 rpm med 24*8 evo

        Comment


        • #5
          med den 23*8 xoar er det elektro respond på den

          Comment


          • #6
            Leste tråden din nå
            Blir spennende å se hvordan den funker med pipe. Om den funker på hele registeret.
            Men for dere oppi Mjøstraktene , er det vel full gass okkesom. LoL.

            Jeg kommer til å bruke mintorpotta i første omgang, så får vi se. blir det mye bedre og fin lyd på ditt oppsett, så kanskje jeg vil vurdere samme oppsettet. Men lyd er litt tema hos oss, så kanskje jeg må over på JMB. Vi får se ettervert.
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • #7
              Da har jeg fått 7 turer på denne i helga. vel en 1times gange. Motoren har gått fint fra start av, og lite vibrasjon. Funker fint Mintor canister`n også, ikke mye bråk.
              Bruker 24X8 vess, og det blir litt bråk fra den, men ellers funker dette greit. Tror jeg skal kunne greie 6600-6800 på dette oppsettet når den blir justert litt mer inn ettervert.
              Veldig bra respons allerede, så dette blir bra tror jeg.
              Terje Egeberg
              "Opp ska det og det får bare virke"


              38% Carf Sukhoi ZDZ 180
              40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
              35% Pilot Extra 330 DLE 120.
              3DHS slick 89" EME 60.
              3DHS Slick 71"

              Comment


              • #8
                Jeg kan ikke annet enn å skryte av min eme 60
                Den har får rundt 10 liter med suppe, lettstartet og veldig fin gange!
                Har prøvd den på 2 forskjellige cans den ene var en Dla 56 kina canister og den andre er Jmb M-60/60/270, 45-60cc.
                Kjører med Xoar 24x10 og har 6600rpm med begge cans.
                Dla56 kina can så har jeg best respons og mellomregister !!!
                Jmb får jeg litt dårligere respons og mellom register men ikke mye, men ble litt roligere lyd av denne.
                Men skulle jeg ha gått for jmb så ville jeg prøvd M-80/70/300 60-80cc pga ut fra at jeg har sammenlignet med andre cans som jeg har så er det betydelig
                mer mottrykk i jmb cans !

                Comment


                • #9
                  Fin pris da om dette funker såpass bra, og forhåpentligvis i lengden også!

                  Leker litt med tanken å dra sammen en budsjett "huck" modell, denne kunne vært en del av løsningen, om man hadde gått for bensin - synd sesongen er på hell riktignok..

                  Last edited by alflovvold; 21-10-13, 17:10.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10
                    Veldig bra til prisen har min i en pilot extra 260 å i den er det veldig bra med krutt!
                    Har også eme 120 å er stålende fornøyd kjører der med mej 29x10 å har akkurat samme rpm som Da 120

                    Comment


                    • #11
                      Eneste sesong forandringen er ''Termodress''

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Chris.B View Post
                        Jeg kan ikke annet enn å skryte av min eme 60
                        Den har får rundt 10 liter med suppe, lettstartet og veldig fin gange!
                        Har prøvd den på 2 forskjellige cans den ene var en Dla 56 kina canister og den andre er Jmb M-60/60/270, 45-60cc.
                        Kjører med Xoar 24x10 og har 6600rpm med begge cans.
                        Er det Xoar tre eller carbon du bruker. Har merket stor forskjell i rpm på tre og carbon av Xoar.
                        Terje Egeberg
                        "Opp ska det og det får bare virke"


                        38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                        40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                        35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                        3DHS slick 89" EME 60.
                        3DHS Slick 71"

                        Comment


                        • #13
                          Jeg kjører med carbon!

                          Comment


                          • #14
                            Da blir det jammen KS pipe på meg også. Takker for kjøpet "laker".
                            Blir artig og se forskjelden. Har 6400-6500 med mintorpotte og vess 24A.
                            Foreløpig er jeg veldig godt fornøyd. Veldig lite vibrasjoner, og jevn fin gange. Var nok litt mer toppdrag på Mintor`n, men alikeveld funker dette bra.
                            Har ikke fintuna toppdraget helt enda heller. Må vel finjustere litt nå når jeg setter i pipe tenker jeg.
                            Terje Egeberg
                            "Opp ska det og det får bare virke"


                            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                            3DHS slick 89" EME 60.
                            3DHS Slick 71"

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tertitten View Post
                              Da blir det jammen KS pipe på meg også. Takker for kjøpet "laker".
                              Blir artig og se forskjelden. Har 6400-6500 med mintorpotte og vess 24A.
                              Foreløpig er jeg veldig godt fornøyd. Veldig lite vibrasjoner, og jevn fin gange. Var nok litt mer toppdrag på Mintor`n, men alikeveld funker dette bra.
                              Har ikke fintuna toppdraget helt enda heller. Må vel finjustere litt nå når jeg setter i pipe tenker jeg.
                              jo takk for handeltenker det blir bra jeg blir moro å høre hva du klarer med vess24a.. har jo overkant av 7000rpm med mejzlik 24x8 evo. veit ikke hvordan den er forhold til vess24a

                              Comment

                              Working...
                              X