Announcement

Collapse
No announcement yet.

Store forsinkelser hos HobbyKing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kjøpte FrSky DHT-U + noen LiPo (små 3 stk 3S 450mah) i samme bestilling
    i August tror jeg fra HK. Ble levert ganske raskt ingen problemer.

    I fjor tror jeg så bestillte jeg en del LiPo'er (4S 1000mah tror jeg) m.m. fra Himodel
    inne i kina de greidde ikke levere p.g.a. fly frakt restriksjoner. De gav besked
    umiddelbart pr. e-post mener jeg å huske.

    Comment


    • #17
      min ligger nå på en flyplass i kina.. bestilte 26.09.. og dette er ikke lipo batt.. arg
      syntes det er like gøy å se på som det er å fly
      carl goldberg ultimate
      DJI S900
      piper pawnie el kjærre


      Futaba 14SG
      diverse epp tjafs
      Per-Egil Furuseth

      Comment


      • #18
        Bestilte 11/9, et 6s lipobatteri pluss en del annet stæsj, har ikke hørt en dritt!
        Terje Pedersen

        Indre Østfold Modellflyklubb

        91399490

        Comment


        • #19
          I dag er status oppdatert til "printed" og i kommentarfeltet står det "free FedEx upgrade".... Så nå går det bedre....

          Comment


          • #21
            Originally posted by tyor View Post
            Noen som vet hvordan fed-ex gjør det med fortolling og gebyrer da
            Som de selv vil. Pass på at riktig frakt blir deklarert. Er de ikke fornøyd finner de bare på noe, som f.eks. kr. 50,- pr. kilo. Mye enklere enn å be om dokumentasjon, eller spørre seg selv hvor mye de har tatt for frakten. There is no such thing as free shipping.
            Fred Larssen

            Comment


            • #22
              Jeg fikk min lille pakke etter fire ukers venting, den inneholdt et lite fly. Så ut som om pakken var kjørt over med en tralle. Viste seg at vingen var brukket. Jeg orket ikke styre med dokumentasjon og retur på en billig sending. Vingen er av balsa, så jeg fikk til å bygge den opp igjen. I stedet for å måtte vente en evighet på å få en ny.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #23
                Originally posted by piper View Post
                Bestilte 11/9, et 6s lipobatteri pluss en del annet stæsj, har ikke hørt en dritt!
                Kontakta HK igår, fikk følgende tilbakemelding:

                We have requested to open investigation for this. This will take 4-6 weeks to process, Once your parcel proven lost we will refund you the full amount. Rest assured that we will sort this out. Please get back to us after the period of the investigation process.

                Jadda, detta bli interessant å følge med på.
                Terje Pedersen

                Indre Østfold Modellflyklubb

                91399490

                Comment


                • #24
                  Originally posted by piper View Post
                  Kontakta HK igår, fikk følgende tilbakemelding:

                  We have requested to open investigation for this. This will take 4-6 weeks to process, Once your parcel proven lost we will refund you the full amount. Rest assured that we will sort this out. Please get back to us after the period of the investigation process.

                  Jadda, detta bli interessant å følge med på.
                  De å vel vente i hvert fall 30 dager eller noe før de kan gjøre noe mot posten, dette ordner seg nok. Hva sier sporingsnummeret?
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #25
                    Het
                    Dette ordner seg neppe. Har brukt snart to måneder og utallige e-poster for å få refundert 163 USD fra HK. De trenerer og trenerer. Beklager å si det, men disse pengene og varene kan du vinke adjø til - akkurat som jeg også har gjort.
                    For min del er Hobbyking et selskap som selger dårlige produkter og som har en grusom kundeservice. Jeg kommer ikke igjen til å handle noe mer fra dem - og vil heller ikke anbefale andre å gjøre det.

                    Comment


                    • #26
                      Originally posted by Lars N View Post
                      De å vel vente i hvert fall 30 dager eller noe før de kan gjøre noe mot posten, dette ordner seg nok. Hva sier sporingsnummeret?
                      Sporingsnummeret har siden 27/9 hatt status som "acknowlegded at transit center". Pakka har neppe noen gang forlatt Kina.
                      Terje Pedersen

                      Indre Østfold Modellflyklubb

                      91399490

                      Comment


                      • #27
                        Originally posted by Helihover View Post
                        Het
                        Dette ordner seg neppe. Har brukt snart to måneder og utallige e-poster for å få refundert 163 USD fra HK. De trenerer og trenerer. Beklager å si det, men disse pengene og varene kan du vinke adjø til - akkurat som jeg også har gjort.
                        For min del er Hobbyking et selskap som selger dårlige produkter og som har en grusom kundeservice. Jeg kommer ikke igjen til å handle noe mer fra dem - og vil heller ikke anbefale andre å gjøre det.
                        Hehe, jeg skjønner din frustrasjon, men jeg har i løpet av de siste år handlet flere titalls ganger fra HK for etterhvert ganske mange penger.

                        Mye av varene har så der kvalitet, men jeg har spart så mye penger på å handle der at jeg kan egentlig tape disse pengene og allikevel sitte igjen med store plusstall i boka.

                        Kan i farta ikke huske så mye mer negativt enn et batteri og en billig mottager som var DOA, jeg handler gjerne mer derfra, og om saken løser seg skal jeg oppdatere her.
                        Terje Pedersen

                        Indre Østfold Modellflyklubb

                        91399490

                        Comment


                        • #28
                          Jeg har fått refundert 2 ganger, vanlig med opp til 8 uker "karenstid" før saken ferdigbehandles.

                          Viggo

                          Comment


                          • #29
                            Det tar tid, men pengene får du. Jeg har fått en pakke som har manglet noen av tingene jeg bestilte. De ville ha bilde av pakken på en vekt og par dager senere var pengene refundert til min konto som credit. Synes servicen er så god som man kan forvente, ulempen med å handle i utlandet er at det koster fort mer å refundere defekte varer en de er verdt. Men det er noe jeg tar med i regnestykket. Har over 50 ordre hos Hobbyking og er en meget fornøyd kunde.
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #30
                              Hva med betalingsforsikring fra mastercard eller paypal ?
                              Vil de kunne dekke et sånt tap som Piper beskriver ?
                              __________________________________________________ ___
                              Jørn Kaasbøll
                              Scale Warbirds of Norway

                              Comment

                              Working...
                              X