Announcement

Collapse
No announcement yet.

Store forsinkelser hos HobbyKing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by chewbaca View Post
    Hva med betalingsforsikring fra mastercard eller paypal ?
    Vil de kunne dekke et sånt tap som Piper beskriver ?
    Ja, men en butikk som HK vil ikke gå inn i en sak med paypal og mastercard, de er altfor avhengige av å ha disse med som betalingsformidler. Følger du paypal sine regler, får du refundert, uansett hvor "dum" du er.

    Viggo

    Comment


    • #32
      Det er nok ikke bare pakker fra HK som er sein. Har 4 pakker på tur som ble sendt 11 og 12/10 , og disse er enda ikke mottatt. Alle disse er fra Kina.
      Vanligvis kan EN pakke være treg,men alle sammen??? Disse er bestilt fra forskjellige leverandører.

      Comment


      • #33
        Opplever att alt fra kina er treigt om dagen. Venter på pakker fra HK, deal extreme og himodel
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #34
          Kanskje en idé å støtte norske butikker Selvfølgelig er det greit å spare noen kroner, men er det vært mange uker/måneders ventetid?
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #35
            Et av problemene med norske nettbutikker er at de tar hinsides betalt for små ting. Tenker da på forbruksmateriell som batteri plugger osv
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment


            • #36
              Nå som de tilbyr FedEx så går det nok kjappere enn på lenge. Selvom det varierer så har jeg opplevd å fått pakke levert to dager etter bestilling (det var med DHL fra Himodel i Kina). Norske butikker har blitt bedre med årene, da jeg startet i 2008 ble jeg nærmest "tvunget" til å handle fra HK, for her til lands var det bare luksusvarer tilgjengelig. En parkflyver trenger ikke AXI motorer, Hyperion batterier og Hitec servoer når Turnigy, Flightmax og HXT gjør så og si samme jobben for en brøkdel. og det ser det ut som flere norske butikker har skjønt, (men kanskje ikke alle).

              Comment


              • #37
                Originally posted by piper View Post
                Sporingsnummeret har siden 27/9 hatt status som "acknowlegded at transit center". Pakka har neppe noen gang forlatt Kina.
                Og der dukka det opp en mail fra HK med beskjed om at pakken er sendt på nytt med nytt sporingsnr. Mistenker de har oppdaga at den aldri har blitt sendt i det hele tatt. Får se om den etter snart 3 måneder klarer å finne veien til Norge...
                Terje Pedersen

                Indre Østfold Modellflyklubb

                91399490

                Comment


                • #38
                  Venter fortsatt på min pakke, har stått printed nå i over tre uker, på chatten fikk jeg dette svaret:P

                  [20:07:19] Henry: Please be advised that the item Dr. Mad Thrust 120mm 12-Blade Alloy EDF 650kv Motor - 6300 watt (12s) cannot be shipped via FedEx since the watt hour of this product has exceeded the limit for FedEx. What we advise that we cancel the order for you in able for you to place a new order with the appropriate shipping.
                  [20:07:30] Henry: Kindly advise if you wish to cancel the order. Thank you

                  Etterpå var ikke dette grunnen og de kom med noe annet at de plutselig hadde blitt utsolgt og at de måtte teste viften før den ble sendt. Om det i det hele tatt stemmer er jeg imponert om de faktisk tester at ting er i live før avsending.
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #39
                    Jippi!

                    Originally posted by piper View Post
                    Og der dukka det opp en mail fra HK med beskjed om at pakken er sendt på nytt med nytt sporingsnr. Mistenker de har oppdaga at den aldri har blitt sendt i det hele tatt. Får se om den etter snart 3 måneder klarer å finne veien til Norge...
                    Der var pakka i hus. Gikk egentlig fort bare de sendte den på nytt. Da har jeg fortsatt trua på at HK rydder opp selv om det tar sin tid.
                    Terje Pedersen

                    Indre Østfold Modellflyklubb

                    91399490

                    Comment


                    • #40
                      Jeg har nå en pakke på vei fra Fiji av alle steder, som tydeligvis ikke lar seg spore selvom jeg betalte for EMS. Dette kan bli spennende.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Kyrre View Post
                        Jeg har nå en pakke på vei fra Fiji av alle steder, som tydeligvis ikke lar seg spore selvom jeg betalte for EMS. Dette kan bli spennende.
                        Samme her. Snakker om global rundreise.

                        Jeg trenger noen store og BILLIGE pakker til å holde sendervotten varm, og da er HK-batteriene fine... hvis jeg får batteriene da.
                        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                        Anything worth doing is worth overdoing!

                        Comment


                        • #42
                          Etter å ha ligget på EU hub'en(hvor nå enn det er) til SCS Express fra 15. oktober til 20.november og hos Royal Mail i England siden 21. november har nå endelig pakka fra HK kommet til Oslo Letter Center.
                          Jeg jubler ikke før jeg har pakka i handa men det ser mer lovende ut enn det har gjort på lenge.
                          Etter å ha googla litt rundt så er det mange som har hatt problemer med SCS Express som transportør. Selv om jeg valgte FedEX så brukte HK SCS av en eller annen grunn. Jeg kommer ihvertfall til å sky SCS som pesten etter dette og kommer til å insistere på alt annet enn de neste gang jeg bestiller fra HK.
                          Mvh
                          Morten Aase

                          Comment


                          • #43
                            Jeg bestilte en radio og annet småting for 550 dollar på lørdag, det er sendt nå

                            Comment


                            • #44
                              Sendt fra HobbyKing ja, men det kan ta en uke til før den faktisk har forlatt landet den sendes fra.

                              Comment


                              • #45
                                Min pakke ble sendt fra HK 2 dager etter bestilling så det er ikke der det henger.
                                Jeg fikk en mail for litt siden fra HK hvor de hevder at alle problemene relatert til forsendelse nå er løst. Jeg har ikke foretatt noen ny bestilling så jeg vet ikke om det er sant men man kan jo håpe
                                Mvh
                                Morten Aase

                                Comment

                                Working...
                                X