Announcement

Collapse
No announcement yet.

Store forsinkelser hos HobbyKing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Bergen80 View Post
    Eg bestilte nylig batterier på hk og fikk de innen ca en uke fra bestilling... Var bare to stk 6s 3000mAh, men likevel.
    Ser ut til at de har fått orden på fraktproblemet.
    Bfight 210
    De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
    De Havilland DH 2 skala 1/5,3
    Phoenix RC Club

    Comment


    • #62
      Dere som har bestilt med EMS via Fiji: fikk dere noengang sporing på Posten?

      Fiji-sporinga sier at batteriene kom til en terminal i Oslo 15. desember, men sporinga til Posten virker fremdeles ikke.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #63
        Min pakke kunne spores hos Posten til slutt, men da var den vel allerede tollvurdert osv.

        Comment


        • #64
          Vet ikke om det er juleferie eller hva som skjer, men ting tar virkelig lang tid nå....!

          Bestilling hos HK inne 08.12.13.
          Melding om at den er sendt 20.12.13 og samme meldingen igjen 21.12.13 (?)
          Fortsatt ingen treff på tracknumber i dag 27.12.12.

          Godt det ikke er noe kjempe viktig man venter på... :-/
          Rune Haugen
          // Asker Modellklubb // IMAC Norge //
          // Jeti DS-16 // Futaba 7C // 3W Votec 322 - 2,7m// EF Laser 60" // EF Extra 300 78" //
          // Dji Naza F550 // 2 stk Pilot Extra 330 2,7m // Krill Sukhoi 29 2,6m (R.I.P) //
          // http://www.youtube.com/user/gnistjeger //

          " It's all 100% electric ! "


          Comment


          • #65
            Sporingen på min pakke begynner jo å bli litt interessant.

            25.12.: pakke ble bestilt
            30.12.: Det kom mail om at pakka var sendt (yeah right)
            6.12.: Sporingsnummeret begynte å virke hos Post Fiji, men ikke hos Posten
            12.12.: Post Fiji rapporterte at pakka var ankommet Oslo
            15.12.: Post Fiji rapporterte at pakka var sendt til neste terminal i Oslo. Fremdeles ingen sporing hos Posten. Dette er siste oppdatering fra Post Fiji
            23.12.: Ny mail fra HobbyKing om at pakka er sendt
            24.12.: Sporinga virker hos Posten. Ifølge denne ble pakka sendt fra Fiji 24.12.

            Jaja, den dukker vel opp etterhvert... men minst en av sporingene er seriøst på syre
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment


            • #66
              hehe har flere ganger opplevd å fått feil sporingsnummer på mail. fikk ei pakke som etter sporinga hadde blit hentet ut i england en måned før
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #67
                jeg er litt sånn, meeeeeeh på batteriene jeg bestilte i august, heli de skulle til har jeg allerede solgt.. go hobbyking

                Comment


                • #68
                  Blir nok lenge til jeg vurderer å handle på HK igjen. Har en ganske stor forsendelse på vei og status har stått slik en stund nå:

                  Jan 09, 2014 6:01PM Norway - Oslo Parcel items received at delivery exchange
                  Jan 09, 2014 6:01PM Norway - Oslo Parcel items in transit at next postal exchange
                  Dec 30, 2013 5:04PM Fiji - Nadi Dispatches created


                  Utifra de forrige postene her kan man vel ikke stole på at dette stemmer en gang...
                  Men hvis det gjør det, har noen erfart at en slik forsendelse stopper opp i mer enn to uker etter ankomst til "Delivery Exchange" ?

                  Ja.... er litt bekymret og mest irritert ;- (

                  (Selve bestillingen ble lagt inn rundt 10. desember)
                  Last edited by voltz; 23-01-14, 11:57.
                  Hangar:
                  Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                  "In thrust I believe"

                  Comment


                  • #69
                    Jeg fikk batteriene jeg bestilte i august.. i går! via fiji!

                    Comment


                    • #70
                      Hvis pakken har kommet til Norge så er det da ikke HK sin skyld at den plutselig stopper opp? Det ser ut som den har brukt normalt med tid "over dammen", så her er det jo Posten som er synderen. Har du etterlyst den hos Posten? Jeg pleier iallefall selv å motta pakker to til tre dager etter at den har ankommet landet.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by voltz View Post
                        Blir nok lenge til jeg vurderer å handle på HK igjen. Har en ganske stor forsendelse på vei og status har stått slik en stund nå:

                        Jan 09, 2014 6:01PM Norway - Oslo Parcel items received at delivery exchange
                        Jan 09, 2014 6:01PM Norway - Oslo Parcel items in transit at next postal exchange
                        Dec 30, 2013 5:04PM Fiji - Nadi Dispatches created


                        Utifra de forrige postene her kan man vel ikke stole på at dette stemmer en gang...
                        Men hvis det gjør det, har noen erfart at en slik forsendelse stopper opp i mer enn to uker etter ankomst til "Delivery Exchange" ?

                        Ja.... er litt bekymret og mest irritert ;- (

                        (Selve bestillingen ble lagt inn rundt 10. desember)
                        Hvilket fraktalternativ brukte du?
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #72
                          Enig i det at transport tiden fra HK til Norge er grei nok. Det er mer det at det har vært tilløp til litt forskjellig tulleball
                          med denne type pakker og bestillinger generelt. Men dette sier jeg nå... Man glememr fort og bestiller igjen ;- )

                          Hvis tracking info stemmer er altså pakken i Oslo et sted og i så fall burde det være håp om å få den fraktet den siste biten til Larvik ... om så til fots eller ski. Skal sjekke med posten og se om det er noe hjelp der.

                          Fraktløsningen som er brukt: Express Mail Service to NORWAY (Lipo) 8000g - 8499g $90.43

                          Var kanskje ikke så lurt ?
                          Hangar:
                          Diverse F5B og F5D modeller + et par turbinkjerrer & et knippe hangseilere.

                          "In thrust I believe"

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by voltz View Post
                            Enig i det at transport tiden fra HK til Norge er grei nok. Det er mer det at det har vært tilløp til litt forskjellig tulleball
                            med denne type pakker og bestillinger generelt. Men dette sier jeg nå... Man glememr fort og bestiller igjen ;- )

                            Hvis tracking info stemmer er altså pakken i Oslo et sted og i så fall burde det være håp om å få den fraktet den siste biten til Larvik ... om så til fots eller ski. Skal sjekke med posten og se om det er noe hjelp der.

                            Fraktløsningen som er brukt: Express Mail Service to NORWAY (Lipo) 8000g - 8499g $90.43

                            Var kanskje ikke så lurt ?
                            Hmm er jo EMS det da, de har eget kontor/avdeling på Gardermoen mener jeg. Pleier å funke fint det...Er ikke alltid så ekspress da
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #74
                              Masse rart med pakker som er bestillt med Ems via Fiji, min pakke brukte 14 dager før det i det hele tatt kom noe sporing. EMS my ass
                              Har noen av dere søkt på hvor Nadi ligger hen forresten hehe, ikke rart ting tar tid om pakka først skal 3 tidssoner østover for så og flys 7 tidssoner vestover igjen...go HK..
                              - Håvard Glad Andreassen
                              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                              Comment


                              • #75
                                Jeg bestile en pakke. 11.12.13. Den ble sendt via Fiji og kom ikke frem før 21. januar. Den hadde ihvertfall ingen skader
                                (Syns det føltes ut som 5 mnd da)

                                Comment

                                Working...
                                X