Announcement

Collapse
No announcement yet.

Store forsinkelser hos HobbyKing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Store forsinkelser hos HobbyKing

    De fleste har sikkert fått det med seg, men tenkte det likevel kunne være nyttig med en liten "heads up"....
    HobbyKing har for tiden store problemer med forsendelser fra deres internasjonale varehus i kina grunnet LiPo-nekt hos de fleste postselskapene de har brukt til nå. Dette har ført til kjempeopphopning av pakker som har blitt returnert til lageret og som de sliter med å få avgårde igjen med bla- FedEX. Nå ser det ut som at alle ordrer etter 20/9 har fått store forsinkelser pga dette styret. Tusenvis av rasende folk på forumet deres som truer med PayPal-dispute hjelper sikkert ikke det heller.... Jeg kommer i hvertfall ikke til å legge inn flere ordrer hos de før det er bekreftet at de har ordnet sakene. Hvem vet? Er dette slutten på en gigant full av voksesmerter?
    Jeg har nå en ordre på 270$ i "printqueue" som har stått siden 21/9. Jeg har begynt å forsone meg med tanken på at de dollarene kanskje er tapt.
    Kan nevne at en pakke fra varehuset i EU kom frem på vanlig tid.

  • #2
    har selv en pakke som har brukt 3 uker fra shipped til å havne i singapore og shipped igjen.. 4 uka nå og intet har skjedd..

    15/10/2013 10:45 Processing at Sorting Centre
    27/09/2013 20:58 Acknowledged at Transit Centre
    27/09/2013 18:35 Shipment ready
    Last edited by GTI20; 19-10-13, 09:56.
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Min pakke med batteri er nå hentet av FedEx 5 dager etter at jeg betalte, det er vel omtrent like treigt som det pleier å være. Så får vi se når den ankommer.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        Min pakke med batteri er nå hentet av FedEx 5 dager etter at jeg betalte, det er vel omtrent like treigt som det pleier å være. Så får vi se når den ankommer.
        Hvis den er bekreftet hentet av FedEx så er du godt i havn...

        Comment


        • #5
          Jeg bestillte forrige lørdag en pakke som inneholder blant annet LiPo. Denne ble pakket på søndag og sendt på mandag. Faktisk ingen forsinkelse ift normalt. FedEx ble oppgitt som transportør men trackingnr sender meg til en side som heter SCS Express. Trackingen funker og pakken er underveis.
          Mvh
          Morten Aase

          Comment


          • #6
            De fleste aktører av den størrelsen har bulk-fotsendelser. De pakker en konteiner full, og den går ikke til speditør før den er full. Kommet man da når den er nesten tom, så tar det litt tid før den blir fyllt opp.
            Propellen skal være på toppen!
            Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

            Comment


            • #7
              Originally posted by larsge1978 View Post
              Hvis den er bekreftet hentet av FedEx så er du godt i havn...
              Det står så når jeg sporer den hos Fedex, de mottok melding 18.11 og hentet den 19.11. Litt spent på hvordan den blir levert, jeg er jo aldri hjemme på dagtid.

              Comment


              • #8
                Har hørt at drivpakker med lipo har problemer med å bli sendt ut av kina. Men mindre pakker f.eks TX/RX pakker går greit. Fikk en mail fra HK om dette. Kan se ut som alle må handle fra European Warehouse heretter.
                Stig-Arne Isaksen

                Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                Comment


                • #9
                  Nei, de har gjort atale med Fed-Ex, så det går fint å handle fra Hong Kong. Og takk og lov for det for fraktprisene fra euro varehuset er jo skyhøye, 70$ med en gang man putter et batteri i handlekurven. Med Fedex kan man få inntil 3 kg for 33$, men pakken kan ikke være lenger enn 1 meter.

                  Comment


                  • #10
                    Noen som vet hvordan fed-ex gjør det med fortolling og gebyrer da
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by tyor View Post
                      Noen som vet hvordan fed-ex gjør det med fortolling og gebyrer da
                      Må varen "momses" gjør Fedex hele jobben selv og de tar et gebyr for å gjøre jobben.
                      Når du får varen fra Fedex havner det en faktura i posten som må betales og da legger de enda "litt" til på toppen for å sende faktura.
                      Fedex, DHL, UPC er relativt like - de er kommersielle aktører som tjener gode penger på å frakte varer rundt om i verden.




                      Originally posted by larsge1978 View Post
                      De fleste har sikkert fått det med seg, men tenkte det likevel kunne være nyttig med en liten "heads up"....
                      HobbyKing har for tiden store problemer med forsendelser fra deres internasjonale varehus i kina grunnet LiPo-nekt hos de fleste postselskapene de har brukt til nå. Dette har ført til kjempeopphopning av pakker som har blitt returnert til lageret og som de sliter med å få avgårde igjen med bla- FedEX. Nå ser det ut som at alle ordrer etter 20/9 har fått store forsinkelser pga dette styret. Tusenvis av rasende folk på forumet deres som truer med PayPal-dispute hjelper sikkert ikke det heller.... Jeg kommer i hvertfall ikke til å legge inn flere ordrer hos de før det er bekreftet at de har ordnet sakene. Hvem vet? Er dette slutten på en gigant full av voksesmerter?
                      Jeg har nå en ordre på 270$ i "printqueue" som har stått siden 21/9. Jeg har begynt å forsone meg med tanken på at de dollarene kanskje er tapt.
                      Kan nevne at en pakke fra varehuset i EU kom frem på vanlig tid.
                      Dette er ikke et HobbyKing problem og det er lite HK kan gjør med dette. I Kina er det full stopp i disse dager på frakting av alt som har "batteri" i navnet. Hadde tre forskjellige leveranser fra forskjellige leverandører på vanlige AA og AAA batterier. Alle disse er stanset og leverandørene har gitt meg tilbakemelding om at de ikke vet når postvesenet i Kina vil starte opp frakt av batterier igjen..... Heldigvis refunderte de pengene uten at jeg behøvde å involvere meg i prosessen.
                      Last edited by Quadrocopter; 19-10-13, 14:21.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Quadrocopter View Post
                        Må varen "momses" gjør Fedex hele jobben selv og de tar et gebyr for å gjøre jobben.
                        Når du får varen fra Fedex havner det en faktura i posten som må betales og da legger de enda "litt" til på toppen for å sende faktura.
                        Fedex, DHL, UPC er relativt like - de er kommersielle aktører som tjener gode penger på å frakte varer rundt om i verden.
                        Joa er klar over det. men det har jo vist seg att de forkjellige aktørene har litt forskjellig praksis på hvor store gebyrene er osv. var det jeg tenkte på om noen hadde direkte erfaring med fed-ex
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by tyor View Post
                          Joa er klar over det. men det har jo vist seg att de forkjellige aktørene har litt forskjellig praksis på hvor store gebyrene er osv. var det jeg tenkte på om noen hadde direkte erfaring med fed-ex
                          Har fått mange pakker fraktet med Fed-ex fra USA med bildeler, er fornøyd med tiden det tar, 3-4 dager. Får faktura på moms og noe gebyr noen dager etter. Er veldig fornøyd med fed-ex så langt, tid betyr ofte mere enn noen få kr. i gebyr. De ringer litt i forkant, og er jeg ikke hjemme så leverer de på jobben.
                          Når det gjelder HK nå så er jeg ikke fornøyd, har jo betalt for EMS (5-7 dager) men når en pakke tar 30 dager (uten LiPo) . Skjønner problemene de har, men har nå to bestillinger under veis ?? (også uten LiPo) som etter fem dager kommer opp med: "Det er ingen treff på EQ30417xxxx" . De burde ha fått orden på dette etter 1 mnd. Har begynt å bestille fra andre steder nå.....
                          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

                          Per Nilsen
                          Spikkestad

                          Comment


                          • #14
                            Pakken min ble levert på døra av Fed-Ex på fredag. Tok tid, men gikk meget fort når den først ble sendt!
                            Lars Norberg

                            Comment


                            • #15
                              Då ringte en tjej från FedEx och lurte på om jag var hemma. Det var jeg ikke så da ringte jeg FedEx og fikk omadressert pakken så da får jeg den på jobb i morgen. Det tok 3 dager fra henting til levering, for 22$ i frakt, vil si det er en kraftig forbedring.

                              Comment

                              Working...
                              X