Announcement

Collapse
No announcement yet.

Noen tips for sølvfarge til airbrush?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Noen tips for sølvfarge til airbrush?

    Jeg har en GWS P-38 som jeg tenkte å male i sølv/metall. Jeg har god oversikt over hva som kan fungere, så jeg lurte på om noen har konkret erfaring med noe som faktisk gir et greit resultat og ikke spiser opp EPP foam? Evt om noen har brukt andre metoder som plastfilm? Det er ikke så viktig med finish så lenge det ser greit ut når flyet er i lufta, det er tross alt det som teller.
    Last edited by Kyrre; 23-10-13, 12:34.

  • #2
    Hei. Jeg svarer litt på siden av det du spør om, men veiene til målet kan være mange.

    Her er alternativene:
    1) Akryl-lakk: Vallejo Model Color; Silver.
    2) Prime modellen med en primer som gjør at du får en hel overflate (trelim/snekkerlim) og bruke Quick sølv metallic spraylakk.
    3) Legge på biltema sin alu-tape. ser bra ut dersom du gjør godt grunnarbeid. f.eks glasser den først.

    velg alternativ ut fra hvor lang tid du vil bruke.. de er rangert etter medgått tid.
    Utenpå Quick-lakken kan du legge nesten hva som helst av annen lakk.
    __________________________________________________ ___
    Jørn Kaasbøll
    Scale Warbirds of Norway

    Comment


    • #3
      Takker for råd. Jeg regner vel at jeg prøver meg på den Vallejo for airbrush, jeg er nemlig elendig med sprayboks. Men kanskje alu-tape hadde vært noe, det er jo snart mørketid så jeg får god tid til å få den ferdig. Var det denne du tenkte på?

      Comment


      • #4
        Jepp.
        Har brukt den med stort hell på en liten P47. Glassa den først med Biltema sin støpeepoxy og den tynneste glassfiberduken fra HK.
        Litt pussing og sparkling, men resultatet blir bra.

        Det er en veldig stor fordel å ha en ganske hard overflate som teipen legges på, dette på grunn av at tapen trenger å glattes ut etterhvert som du legger den, ( se youtube hvordan du gjør det - "Apply flite-metal"). og da kan du vel få uønskede former/dumper på GWS-isoporen.
        __________________________________________________ ___
        Jørn Kaasbøll
        Scale Warbirds of Norway

        Comment


        • #5
          Hadde bare Biltema hatt nettbutikk så skulle jeg ha prøvd det. Finnes det noe lignende hos Clasern eller Jula tro?

          Comment

          Working...
          X