Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pulsejet fra HobbyKing

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pulsejet fra HobbyKing

    HobbyKing slapp idag en pulse jet "for folket" som er klar til bruk (minus drivstoff selvfølgelig). Hadde vært morro å prøvd, men støy nivået gjør sitt til at jeg desverre må overlate det til andre .

  • #2
    Hadde vært morsomt og prøvd en slik. Men hvilket fly vile en slik passe i?

    Comment


    • #3
      Perfekt til en Fieseler Fi 103

      Comment


      • #4
        Originally posted by Jamie View Post
        Perfekt til en Fieseler Fi 103
        Eller ei V1-bombe, for å si det på godt norsk.
        Dont expect, inspect.
        Fun Police everywhere!

        Comment


        • #5
          Eller Buzz bomb eller doodle bug på engelsk, kjært barn har mange navn .

          Comment


          • #6
            Dette er vel antagelig den raskeste måten å få sagt opp leieavtalen til modellflyplassen på....
            Men det er helt rått hadde man hatt muligheten.
            Husker godt at Rune Nessen fyra opp en pulsejet på Notodden på slutten av 80-tallet. Det gikk noe vanvittig.
            Ekkoet rullet frem og tilbake i flere minutter etter at den stoppa
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Eller en Vergeltungswaffe 1 på godt tysk
              Balsa

              Comment


              • #8
                Må ha en sånn, rett og slett bare for de jeg må ha en sånn. Aner ikke hva jeg skal ha den men...
                Lars Norberg

                Comment


                • #9
                  Må vel gå ann og sette den på ryggen av et lite seilfly for å teste om det er noe fres i den.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bardp View Post
                    Må vel gå ann og sette den på ryggen av et lite seilfly for å teste om det er noe fres i den.
                    Pass på at det har V-hale og ikke er lagd av isopor
                    Mvh
                    Morten Aase

                    Comment


                    • #11
                      mener det var Per Hoff som fyra en sånn på Vettre jorde for maaaange år sia ..stikkflammen sto godt ut bak
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #12
                        Ja, ja, dette vekker minner fra 1962 da jeg kjøpte en OS Pulse Jet. Mener at den hadde skyvekraft på 2 Kg. Jævelskapet ble prøvestartet i et bilverksted, på grunn av at der var det tilgang på trykkluft. Da den startet etter noen kraftige eksplosjoner og stikkflammer, avstedkom det febrilisk aktivitet med å stoppe utysket. Dengang hadde de færreste hørt om hørselsvern, noe som sterkt anbefales ved bruk av en slik motor. Maskineriet ble så montert i en linestyrt flygemaskin beregnet på høy fart. Understell var av dollytype, noe som bidro til mindre luftmotstand. Ialfall så ble det med en tur, da jævelskapet gikk aldeles for fort for linestyring.
                        Husker at det var en advarsel i manualen om "stampede" hvis det var husdyr i nærheten.
                        Ser at prisen på maskineriet ikke er avskrekkende i forhold til den gang, så hvis noen har et passende sted å fly, så kjøp og prøv.
                        Karl Hans Glommen.
                        Mjøsa Modellflyklubb

                        Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Lars N View Post
                          Må ha en sånn, rett og slett bare for de jeg må ha en sånn. Aner ikke hva jeg skal ha den men...
                          Kjøp to tre stk og monter på en sykkel. Så kjører du opp på siden til en Harley uten særlig lyddemping og ser om du får noen reaksjon .....

                          Last edited by bth; 25-10-13, 11:04.
                          Bfight 210
                          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
                          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
                          Phoenix RC Club

                          Comment


                          • #14
                            Å fly med sånt er en sikker måte å bli kvitt flystripa.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #15
                              Ser på det som en mulighet til og konkurere med skytebanene som vi har som naboer til flystripa.

                              Comment

                              Working...
                              X