Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er det noen som har bygd Flite Test : FT Versa Wing ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er det noen som har bygd Flite Test : FT Versa Wing ?

    Som sagt: er det noen som har bygd og flydd Flite Test sin FT Versa Wing ?

    Hvordan er den å bygge? Hvordan er den å fly? med propell bak?
    Hvordan er det å få i gang disse ? ( kaste flyet avgårde når propellen er bak )
    Fordeler/ulemper for en førstegangs vinge?

  • #2
    Har du bygget FT Versa Wingen??

    Comment


    • #3
      Har en stk halvbygget i boden. Gjenstår å montere motor, lage batteri- og esc-feste, i tillegg til control horns... Bygget i grå depron.

      Kan dessverre ikke uttale meg om hvorvidt den egner seg til nybegynner. Er ikke spesielt erfaren selv - begynte med fly i sommer. Det gikk relativt raskt å lage første del i og med at det tross alt bare er en vinge
      Last edited by Walker; 13-02-14, 23:51.
      Radio: Spektrum DX8
      Heli:
      Blade Nano CP X -- WLtoys V911 -- Blade mCX -- Honey Bee fp
      (havarert 2009) -- Lama v4 (havarert 2009)
      Fly: AXN Floater-Jet Clouds Fly -- F-22 Raptor (depron scratch build) -- FT Spitfire
      (depron scratch build) -- FT Flyer (depron scratch build)
      Sim: Phoenix R/C 4

      Comment


      • #4
        Jeg er i gang med å bygge FT Spitfire

        Comment


        • #5
          Kult. Har bygget og crashet en, og har en ny en som ennå ikke har fått sin maiden. Den første bretta jeg i en litt for urutinert krapp loop
          Radio: Spektrum DX8
          Heli:
          Blade Nano CP X -- WLtoys V911 -- Blade mCX -- Honey Bee fp
          (havarert 2009) -- Lama v4 (havarert 2009)
          Fly: AXN Floater-Jet Clouds Fly -- F-22 Raptor (depron scratch build) -- FT Spitfire
          (depron scratch build) -- FT Flyer (depron scratch build)
          Sim: Phoenix R/C 4

          Comment


          • #6
            Hehe... Ops bruker grå depron fra megaflis 6mm?

            Comment


            • #7
              Jepp, fra Megaflis. Bruker enten klar pakketeip eller fiberteip i brettene (FT har jo dette papiret som de bruker ganske aktivt). På den nye spitfire'n har jeg lagt noen flere teipremser på langs i underkant av vingen slik at den forhåpentligvis holder litt lenger.
              Last edited by Walker; 14-02-14, 00:03.
              Radio: Spektrum DX8
              Heli:
              Blade Nano CP X -- WLtoys V911 -- Blade mCX -- Honey Bee fp
              (havarert 2009) -- Lama v4 (havarert 2009)
              Fly: AXN Floater-Jet Clouds Fly -- F-22 Raptor (depron scratch build) -- FT Spitfire
              (depron scratch build) -- FT Flyer (depron scratch build)
              Sim: Phoenix R/C 4

              Comment


              • #8
                Er det noen som har bygd Flite Test : FT Versa Wing ?

                Ja det er ulempen med depron platene. Også er de 6mm så malen av tegningene FT har blir ikke helt riktig. Har vurdert å kjøpe inn en pakke med KapaLine plater. De er helt like de FT bruker. De koster rundt 80kr plata. 70x100cm de er også 5mm.

                Lakkere du spit'ten din eller flyr du slik den er, grå depron?

                Har lyst å lakkere min hvis jeg får det til. Har slitet litt med å brette depron plata uten at den knekker,men har prøvd med pakketape og da knekker den ikke på samme måte.

                Comment


                • #9
                  Takk for tipset om KapaLine! Kjenner du til om noen har brukt disse til FT-modeller?

                  Er ikke så avansert at jeg har lakket noe særlig ennå. Tapet på litt papp på toppen for å få litt canopy-look. Når det gjelder bretting, har jeg testet med litt forsiktig bruk av varmepistol på innsiden av bretten - noe som forsåvidt funker.


                  Last edited by Walker; 14-02-14, 00:33. Reason: korrektur
                  Radio: Spektrum DX8
                  Heli:
                  Blade Nano CP X -- WLtoys V911 -- Blade mCX -- Honey Bee fp
                  (havarert 2009) -- Lama v4 (havarert 2009)
                  Fly: AXN Floater-Jet Clouds Fly -- F-22 Raptor (depron scratch build) -- FT Spitfire
                  (depron scratch build) -- FT Flyer (depron scratch build)
                  Sim: Phoenix R/C 4

                  Comment


                  • #10
                    Er det noen som har bygd Flite Test : FT Versa Wing ?

                    Nei, men prata med en fyr som bruker KapaLine plater i jobb. Og han sa de var helt like de som FT bruker. Kommer til å kjøpe de tror jeg.
                    Luth.no selger de.

                    Spit'ten din ser knall fin ut. Fint med det gule og svarte. Ser mye bedre ut med en gang. Åssen papp bruker du? Kjøper du det på bokhandler?

                    Hvilke motor og prop bruker du?
                    Jeg har veldig lyst å prøve å lakkere den i en eller annen form. får se når jeg kommer så langt. Ble litt gira nå som jeg så din.

                    Comment


                    • #11
                      Hadde vært spennende å høre om resultatet dersom du testet ut KapaLine. Noterer meg Luth.

                      Mange takk for tilbakemelding på Spit'en. Ja, det er ikke så mye som skal til for at disse grå platene ser litt bedre ut. Den tracket for øvrig veldig bra (etter min begrensede erfaring). Pappen skaffet jeg på en hobbybutikk (Panduro hobby på Torshov). Er usikker på dataene på arka, men tror det var så å si den eneste typen de hadde. Finnes i en rekke forskjellige farger.

                      Synes for øvrig de små avvikene man får fra tegningen pga. 1 mm tykkere plater stort sett lar seg kompensere for under veis - dersom man holer tunga rett i munnen. Et kritisk område for min del hvor jeg justerte noe mer på modell nr. 2, var hulrommet mellom vinge og powerpod. På modell nr. 1 slet jeg litt med å få plass til batteriet jeg brukte. Den ene styreplata på vingen står i fare for å begrense muligheten til å flytte batteriet bakover ved balansering.

                      Utstyr ->
                      Motor: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv (husk å bestille motorfeste som selges separat dersom du skal handle....)
                      Prop: 8x4 APC
                      Batteri: 4S 1300mAh
                      Radio: Spektrum DX8
                      Heli:
                      Blade Nano CP X -- WLtoys V911 -- Blade mCX -- Honey Bee fp
                      (havarert 2009) -- Lama v4 (havarert 2009)
                      Fly: AXN Floater-Jet Clouds Fly -- F-22 Raptor (depron scratch build) -- FT Spitfire
                      (depron scratch build) -- FT Flyer (depron scratch build)
                      Sim: Phoenix R/C 4

                      Comment


                      • #12
                        Takk for info. Finner ikke mange her inne som har laget disse modellene fra FT. Så knall bra at det vi kan dele erfaring. 1300mA batteri? Ser FT anbefaler 1800-2200mA. Var det for at det for at det ikke ble plass til batteriet?

                        Comment


                        • #13
                          Beklager sent svar. Travel uke på jobb her. Var plassen som gjorde at jeg endte opp på et 1300-batteri, ja. Fikk vel en 10-14 min flytid ut av det.

                          Er enig at det er vanskelig å finne folk her inne med FT-byggeerfaring. Har letet en del etter det selv. Vi skulle nesten hatt en egen forumdel for FT-bygg. Hvordan går det med spiten? Vurderer å få fullført Versaem i helga.
                          Radio: Spektrum DX8
                          Heli:
                          Blade Nano CP X -- WLtoys V911 -- Blade mCX -- Honey Bee fp
                          (havarert 2009) -- Lama v4 (havarert 2009)
                          Fly: AXN Floater-Jet Clouds Fly -- F-22 Raptor (depron scratch build) -- FT Spitfire
                          (depron scratch build) -- FT Flyer (depron scratch build)
                          Sim: Phoenix R/C 4

                          Comment


                          • #14
                            Jeg bestilte meg et speedbuild kit av FT-Racer. Litt for å se hvordan disse platene egentlig ser ut. Har også bestilt og fått plater fra Luth.no. Jeg fikk først en type som hadde papir og innimellom papirlaget på hver side lå det også en Alu.forsterkning. Det var for så vidt sikkert bra den men det gjore at platene ble vanskeligere å skjære i og i tillegg ble de naturligvis tyngre. Fikk byttet de til meg mot noe de kalte for styrofoam 5mm med papir på hver side. Har begynt å test skjære og bøye de litt og de virker knall fine. Mulig det blir en egen tråd etterhvert med litt bilder etc. Har også bestilt meg 8x9g servoene og 2 stk 28-26 1350kv motorer fra hobbyking. De er vel på vei nå ett eller annet sted.

                            Comment


                            • #15
                              ser dette er en litt gammel tråd men allikevel... jeg og en kompis har bygd oss hver vår versawing. den kan anbefales. er rask å bygge, flyr som en drøm og står for en støyt. jeg brukte hvite depronplater, trur de er litt sterkere enn de grå. bygde hele vingen på 3 kvelder. mottageren kveldet på jomfruturen så min gikk rett i bakken fra 10 meter og var ikke mer skadet enn at den var i lufta etter en snau times jobb.

                              Comment

                              Working...
                              X