Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test: DJI Phantom Vision 2 fra Elefun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test: DJI Phantom Vision 2 fra Elefun

    Ekspress over natt fra Elefun i dag

    DJI Phantom 2 Vision RTF - elefun.no - Radiostyrt hobby


    Kommer boksåpning og diverse videoer utover...

    Fantasisk spekk i rtf pakke, må si jeg virkelig gleder meg

    DJI Phantom 2 Vision er neste modell ut i Phantom serien, og er en komplett foto/video maskin beregnet på eiendomsfoto, oversiktsbilder etc. da kameraet er spesielt bra på stillbilder (mulighet for foto i RAW format). Phantom 2 Vision vil ikke erstatte den nåværende Phantom, men være et nytt produkt i serien.

    Modellen har ferdig 14mpx kamera med tilt, og downlink til din Apple eller Android telefon. På telefonen ser du live overføring fra modellen, og får informasjon om høyde, fart, retning, batterispenning etc. I tillegg kan du starte/stoppe videopptak og ta bilder, samt justere tilt på kamera og bla gjennom bilder/video som er tatt opp. Enkel opplasting til sosiale medier er også inkludert.

    Modellen har alle egenskaper man kjenner fra tidligere, GPS, return to home, stabilisering, LED-visning av status osv.

    • Komplett i pakken med 4GB minnekort (microSD), mangler bare 4stk AA-batterier til radioen og minnekort. Telefon følger ikke med.
    • Stort 3s lipo batteri på 5200mah som gir opp til 20min flytid. (kan ikke benytte samme batterier som Phantom v1, men må ha originale batterier som er bestilt fra DJI og ikke levert enda)
    • Batteriet er spesiallaget med innebygget statusled. Lader medfølger, ladetid ca 1.5t.
    • USB kontakt plassert på utsiden av modellen for enklere tilkopling
    • Selvstrammende propeller
    • Radio på 5.8Ghz (25mW, mulighet for bytte til 100mW dersom du innehar gyldige tillatelser), downlink med range booster på 2.4Ghz
    • 14mpx kamera, 1080p30/i60 video
    • Opp til 500m rekkevidde på downlink, normalt 250-300m
    • Rask overføring, mindre enn 0.1s forsinkelse




    Takeoff Vekt Max 1200g
    Batteri 3S 5200mah
    Flytid Opp til 20min
    Propeller 9 tommer selvstrammende
    Flight Mode Indikator LED på armene



    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	49.3 KB
ID:	635485Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	2
Size:	23.3 KB
ID:	635486Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	1
Size:	19.2 KB
ID:	635487Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	1
Size:	19.9 KB
ID:	635488Click image for larger version

Name:	resize.aspx.jpg
Views:	1
Size:	18.2 KB
ID:	635489Click image for larger version

Name:	w.jpg
Views:	1
Size:	14.3 KB
ID:	635490
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Ble prøvefilming med EOS og klarte dessverre å få det litt ute av fokus. Kommer ny fra videokameraet.

      Last edited by affa; 11-11-13, 14:32.
      ____________________________
      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

      Comment


      • #4
        ____________________________
        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-11-11 kl. 12.34.11.jpg
Views:	1
Size:	124.3 KB
ID:	604939Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-11-11 kl. 12.35.26.png
Views:	1
Size:	237.8 KB
ID:	604940Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-11-11 kl. 12.35.40.png
Views:	1
Size:	192.3 KB
ID:	604941Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-11-11 kl. 12.35.53.png
Views:	1
Size:	67.4 KB
ID:	604942Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2013-11-11 kl. 12.36.13.jpg
Views:	1
Size:	91.2 KB
ID:	604943
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #6
            - Ser spennende ut, i alle fall for muligheten til å lage spennende filmer.

            - Ser i mine øyne skummelt ut med tanke på å klaske så mye sendere og mottakere tett sammen (mobil, downlink osv) sammen med et system med ganske begrenset rekkevidde på selve kontrollsystemet.

            - Inn i tiden med ferdigpakke.

            Tok sjansen og prøvde "Return Home"-funksjonen på v1 for noen uker siden. Fungerte skremmende bra, og mer skremmende var det å se på at sakene tydeligvis drev med egen tankevirksomhet noen hundre meter borte og kalkulerte hjemvegen etter at jeg slo av senderen... Og sakene kom "hjem" og landa foran meg som reklamen sier.

            Etter en del prøvefilming med GoProen har jeg i alle fall oppdaget at det krever forberedelser og regi for å lage fine opptak, men så blir det overraskende bra når alt klaffer.
            Og ikke minst ser jeg etter hvert at rene bilder i RAW er noe jeg faktisk savner.

            Venter spent på fortsettelsen Affa
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Mye gode instruksjonsvideoer fra DJI selv:









              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Før folk begeistres for mye, bør de se denne videoen. Den viser noe Phantom (og Dji generelt) er beryktet for, fly-aways. Jeg ville aldri turt å fly den i nærheten av mennesker og trafikk.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Har testa return to home et antall ganger og den lander -+en halv meter.... I tillegg har jeg flydd Naza og Wookong siden de kom og aldri vært et feilslag
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Hatt Naza selv og funka fint det, mener det er mest brukerfeil når det kommer til Naza . Og alle nybegynnere velger Naza eller wokong.
                    Min Hjemmeside..

                    http://sveininge.iflogg.com

                    Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                    Comment


                    • #11
                      Det er helt klart mye brukerfeil, men det er samtidig et faktum at systemet har bugs og at det med lukket kildekode, ingen logging og null brukerstøtt er umulig å finne de egentlige årsakene. Det er ikke brukerfeil når man ikke kan ta over styringen manuelt. Det er systemet som svikter.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

                      Comment


                      • #12
                        Men trodde man alltid kunne ta over såfremt man har dekning på radio samt satt en tre posisjon bryter i Manuel? Da skal man ihvertfall i teorien ha den muligheten. Finnes det flyaways da også?
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by affa View Post
                          Finnes det flyaways da også?
                          Ja, og det er det som er mest skremmende. Fly aways skal jo ikke skje i utgangspunktet, men dersom det skjer, så skal man kunne redde seg med manuell. Det kan være mange grunner til fly away, feks at man kommer nær et sterkt magnetfelt, men man skal da kunne ta over manuelt. Det er nå rapportert så mange fly aways med Dji som ikke har vært mulig å stoppe (også av folk som beviselig er kompetente) at det ikke er tvil om at dette skjer av og til. I og med at Dji er ekstremt utbredt, så er det statistisk sett kanskje ikke verre enn andre systemer, men man har som sagt ingen mulighet til å sjekke hvorfor det skjedde.
                          Anders Eiebakke
                          90078513

                          Comment


                          • #14
                            Ta en titt på denne ang. FlyAways

                            Tom I. Arntsen

                            Comment

                            Working...
                            X