Announcement

Collapse
No announcement yet.

YS 175 CDI Motorfeste havari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • YS 175 CDI Motorfeste havari

    Testkjørte i dav en YS 175 CDI etter og ha mintert den i et nytt YS Super Mount3 feste. Drev og justerte litt på motoren og plutselig var den nermest løs. Da hadde bakfestet gåt nermest i oppløsning. Har noen hørt om noe lignende og hva kan dette skyldes?
    Click image for larger version

Name:	2013-11-14-399.jpg
Views:	1
Size:	47.4 KB
ID:	635513Click image for larger version

Name:	2013-11-14-402.jpg
Views:	1
Size:	97.7 KB
ID:	635514Click image for larger version

Name:	2013-11-14-403.jpg
Views:	1
Size:	82.2 KB
ID:	635515Click image for larger version

Name:	2013-11-14-404.jpg
Views:	1
Size:	116.2 KB
ID:	635516

  • #2
    Har ikke sett at feste i bakplata har gått i stykker, men både sett og hørt om at YS motorfeste ikke er bra nok. Gå for Hyde Mount så slipper du sånne problemer.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Tror du må gå over til elektro, så slipper du sånne plager��

      Comment


      • #4
        Hvis festene er litt skjeve slik at motoren står litt i spenn, muligens.
        Kjetil
        oops: . . ! . .

        http://www.vingmfk.com

        Comment


        • #5
          Ja hvem vet skjeft ver det ialefall ikke. Har sent meil tll RCJapan motoren var trosalt bare 1/2 år gammel. Den kan jo fremdeles bruker i det gamle Hyde Mount festet jeg har da dette ikke bruker bakfestet. Men den roterer noe volsomt i det. Får vel kansje bestille et nyt Hyde Mount feste selv om de koster en del. Noen som vet om de nye Hyde Mount festene bruker bakfestet på motoren?

          Comment


          • #6
            YS mener dette skylles at skruene har løsnet. Og at de må limes skikkelig fast når festet monteres. Nå hadde jeg hat på lit gjengelåsing men kanskje for lite og ikke av sterk nokk type. Får bruke skikkelige saker neste gang men da er det jo nærmest umulig å få løs skruene senere. Fikk tilbud om å sende motoren til Japan for gratis reparasjon, men da det koster en hel del i frakt ble vi enige om at de heller sender meg en ny del gratis så skifter jeg den selv. Når uhellet først var ute var det iallfall veldig grei servise fra RCjapen/YS.

            Comment

            Working...
            X