Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilder fra Ekebergsletta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilder fra Ekebergsletta

    Noen bilder fra Ekebergsletta. Håper ingen blir sinte om jeg legger ut bildene (har ikke spurt de som er avbildet). Så send meg en melding om du vil jeg skal fjerne bildene.

    Jeg er ganske ny når det kommer til modellfly, men jeg syns det er utrolig gøy. En perfekt hobby for meg, og blir bare glad når jeg ser fly. Det er veldig hyggelig å møte folk som driver med det samme, og som deler lidenskapen. Og har frem til nå utelukket bare møtt hyggelige mennesker! Så jeg må ta av meg hatten for det rett og slett. Jeg pleier å fly på Ekebergsletta, og noen ganger så er det mye folk der. Og selvsagt til min store glede. Så jeg tenkte hvorfor ikke legge ut bilder av hvor vakker Ekebergsletta kan være av og til




    Click image for larger version

Name:	DSC_0826[1].jpg
Views:	1
Size:	86.8 KB
ID:	635529
    Click image for larger version

Name:	DSC_0823[1].jpg
Views:	1
Size:	123.0 KB
ID:	635530Click image for larger version

Name:	DSC_0799[1].jpg
Views:	1
Size:	105.6 KB
ID:	635531

  • #2
    Hei!

    Fint å se! og du har helt rett, det er veldig mange hyggelige folk som driver med denne hobbyen.
    Jeg har fått med meg at det er en del som flyr på Ekeberg nå, får man lov nå - eller hender det at politiet dukker opp?

    Det hendte for mange år siden at jeg fløy litt der oppe (etter at målene ble satt bort), men da dukket politiet opp av og til.
    Var folk som hadde klagd, så jeg fikk klar beskjed om å pakke sammen sakene ASAP.

    Har hatt mange års pause pga. tidsnød først og fremst, men startet i våres opp igjen med hobbyen.
    Men med unntak av heli og quad, så har jeg problemer med å finne steder å fly på en trygg måte i Oslo-området.
    Meg bekjent så er det ikke en eneste klubb med "offisiell" flystripe i Oslo-området ??

    Nord for Oslo, så er det vel Øvre Romerike (Phoenix) i Sørum, Vest for Oslo Asker Modelflyklubb og i sør/øst Vingtor sin stripe i Ås (Kroer). Noen som vet om noe nærmere? skulle gjerne sett at Osloområdet fikk et offisielt sted å fly, uten å måtte kjøre et godt stykke. Det ville gjort det litt enklere å få flydd noen kveldsturer også på ukedager sommerstid.

    De som evt. måtte være gjengangere på Ekeberg, hvor flyr dere på vinterstid?
    Da er jo mulighetene bedre når isen er trygg, men det er jo til tider en del å måke.
    Samt at det er mye kjedeligere å fly alene, enn å være i et sosialt miljø hvor man deler kunnskap og interessen.

    Comment


    • #3
      Hei smurfair, jeg er en av de som flyr på ekeberg, også avbildet her.Har aldri opplevd å bli jaget av politi, flyr kun elektro, men så vidt jeg kjenner til, er det ikke noe forbud mot fuelfly selv om mange later til å tro det.
      Flyr også ofte der på vinteren, eneste problemet er at området blir oppkjørt av skispor - fotspor etc.flyr også mye på Bogstad vannet når isen er trygg, det er ganske digg.Ett annet sted å fly i Oslo er på Bogstad, du kan sjekke hjemmesiden til Flystua - Oslo og omegn modellflygruppe, blir flydd daglig ved Bogstad ved bra vær, masse hyggelige folk

      Comment


      • #4
        Hei realflight!
        Bogstad ja, det hadde jeg helt glemt... Takk! Var faktisk der selv et par ganger på 80 eller 90-tallet når jeg tenker etter
        Isen på Bogstadvannet vinterstid? eller er det for mange pilkere der kanskje skal sjekke hjemmesiden med en gang jeg.

        På Ekeberg vinterstid, blir det håndstart og buklanding da eller?
        Det er vel så mye tråkk og ujevnheter at ski på understellet ikke hjelper så mye?

        Comment


        • #5
          Sto ofte der å fløy for 3år siden+ ! Fin plass, men hendte det krasjet litt med turgåere, hunder, fotballspillere og litt vèl ivrige tilskuere mm.

          Men er det en 50cc PAU jeg ser der? Tror ikke jeg hadde ville fly noe slikt på Ekeberg, tipper klagene kommer rimelig fort..hehe
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Ha........jaggu tror jeg det er en av PAU extra'ne jeg solgte

            Comment


            • #7
              Lenge siden jeg har fløyet på Ekeberg. Grunnen er at jeg de siste årene først og fremst har fløyet større modeller, som ikke egner seg der oppe. Jeg syns det er veldig, veldig dumt å fly så tunge modeller der som på det første bildet. For det første er det lydproblematikk fra glow-motorer, og for det andre er det sikkerhetsproblemer knyttet til å fly sånne fly i et rekreasjonsområde der det beveger seg mange mennesker, med og uten barnevogn. Vi mister sletta dersom dette blir en vane, og dessverre vil det være med god grunn!

              Dersom ikke miljøet der oppe selvregulerer, så vil garantert noen andre gjøre det.
              Last edited by bjeff; 23-11-13, 12:04.
              Anders Eiebakke
              90078513

              Comment


              • #8
                Originally posted by anders e View Post
                Ha........jaggu tror jeg det er en av PAU extra'ne jeg solgte
                Ja det er det, og den jeg monterte
                EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                EF Yak-54. 110"
                EF MXS 83"
                GB Yak-55 2,2m

                Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                Takk til:
                Autopartner.se
                http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                Comment


                • #9
                  Kan se problem med det ja, store fly, med høylytt motor. Men det var en utrolig kort tur vedkommede tok, og det var absolutt ingen på sletta da han fløy (til deres forsvar). Så sikkert en liten test, evt maiden?
                  Ikke vært noe politi de gangene jeg har vært der på sletta. Vært der hver helg siden september ca.

                  Comment


                  • #10
                    Generelt; det er ikke forbudt å fly modellfly på Ekeberg. Men det er forbudt å oppføre seg til sjenanse eller fare for andre. Politikerne i kommunen vil kunne vedta forbud mot flyging på sletta på null dagers varsel dersom beboere og andre brukere av området stadig klager med gode grunner. Allerede nå kan en politipatrulje på eget forgodtbefinnende bortvise eller beordre stopp i aktivitet.

                    Selv om det ikke er noen som går på sletta når man flyr, vil nitro bråke for de som bor på sletta. Og rart med det, plutselig kan det komme noen gående mens man flyr. Dessuten er det trafikerte veier i området, en av dem går noen få meter fra "stripene". Dette er ikke noe jeg skriver fordi jeg misliker nitro, men fordi det er en helt reell problemstilling. Feks var de som bor i det grå rekkehuset i svingen i Valhallveien allerede lei av at folk krasjet i veggen deres med små elektromodeller for et par-tre år siden. Jeg vil tro de blir enda hissigere dersom de føler at de risikerer å få en 50CC og ikke en Parkzone-modell gjennom stuevinduet eller deisende ned i hagen.
                    Last edited by bjeff; 23-11-13, 14:55.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Så det er det grå huset som man burde holde seg unna ja?
                      Jeg flyr bare elektrisk, men det er klart moro å se andre ting enn det. Tenkte ikke lenger for å være ærlig, hvordan kan fly være sjenerende???? Det er jo bare vakkert Jeg har stått på begge sider og flydd, men tror jeg skal holde meg på den andre siden for å være helt trygg. Vi som flyr på sletta der får bare ta ansvar med å si fra om forhold som dette ved neste anledning, før politiet el kommer oss i forkjøpet.

                      Comment


                      • #12
                        Så det er det grå huset som man burde holde seg unna ja?
                        Jeg flyr bare elektrisk, men det er klart moro å se andre ting enn det. Tenkte ikke lenger for å være ærlig, hvordan kan fly være sjenerende???? Det er jo bare vakkert Jeg har stått på begge sider og flydd, men tror jeg skal holde meg på den andre siden for å være helt trygg. Vi som flyr på sletta der får bare ta ansvar med å si fra om forhold som dette ved neste anledning, før politiet el kommer oss i forkjøpet.
                        hvordan fly kan være sjenerende...vel i 3 uker i sommer holdt en nabo på med gravemaskin og pigget på andre siden av veien , og nå er han igang igjen ...han syns nok veien og det han driver med der borte blir vakkert..men for meg er det forbanna irreterende!
                        Rune Gjelsnes
                        Vikersund
                        92624841

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by RGJ View Post
                          hvordan fly kan være sjenerende...vel i 3 uker i sommer holdt en nabo på med gravemaskin og pigget på andre siden av veien , og nå er han igang igjen ...han syns nok veien og det han driver med der borte blir vakkert..men for meg er det forbanna irreterende!
                          Ja det blir heeeeeeeeeelt det samme....!
                          Tror for øvrig det var ment ironisk.
                          EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
                          EF Yak-54. 110"
                          EF MXS 83"
                          GB Yak-55 2,2m

                          Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
                          Takk til:
                          Autopartner.se
                          http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

                          Comment


                          • #14
                            korrekt Keno.....spiller liten rolle hva man irreterer seg for når en bare"er igang"
                            Rune Gjelsnes
                            Vikersund
                            92624841

                            Comment

                            Working...
                            X