Announcement

Collapse
No announcement yet.

rcf yak ultralight indoor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rcf yak ultralight indoor

    rcf har ny yak i ultralight

    bygger denne også for å være lettest mulig, blir uhu på kroppskjøter, og thin ca på avstivere i CF

    RCF SuperLITE Crack Yak ARF Orange flyet

    motor, hk 2402-2300kv, 16 gram med connectorer
    esc, hk 6A med 0.5A UBEC, 6 gram, hadde egentlig håpet å finne noen servoer som tålte 2s lipo rett i, med 7A yep på 0.7 gram + kabler, men minste servoene er jo 15gram som takler 2s lipo ifølge googling?
    servo rudder/elevator bms 303dmg, 4.4 gram per stk med metallgir
    aileron, bms 308db 6 gram
    batteri, gens ace 2s 250mah 18 gram

    elektronikken blir da 54.8 uten mottaker, desverre er jeti så tunge (5gram), så blir vel å bruke dsm bridge, og liten R410i orange(2.5 gram)

    prop er planlag 8x4

  • #2
    dymon tåler 2s rett inn
    Rune Gjelsnes
    Vikersund
    92624841

    Comment


    • #3
      Originally posted by RGJ View Post
      dymon tåler 2s rett inn
      bra tips! googlet og fant de nå, noen i norge som selger, evnt hva er foretrukket sted å bestille?

      ser ut som Rc-dyMond.com is for sale | HugeDomains har mer torque, enn selv 6 grams servoene, så kan da bruke 3 slike

      evnt 1 power, og 2 "fast" Rc-dyMond.com is for sale | HugeDomains

      fant de på siden i denne oversikten Rc-dyMond.com is for sale | HugeDomains

      jeg kan da spare ca 4 gram, esc er 0.7 + motorledninger loddes direkte + 1,3 gram jst med plugg

      servoene blir også lettere da, bms er 4.4+4.4+6=14.8 gram

      med dynam hv blir 4.4*3=14.1 så voldsomme 0.7 spart, men det er jo faktisk hele yep 7A esc'en

      får jeg ned vekten såpass, kan jeg vurdere 8x3.5 om jeg finner eller 7x3.5
      Last edited by andersand; 27-11-13, 16:46.

      Comment


      • #4
        da er 2stk fast og 1 stk power bestilt + endret hk orderen til annen esc

        Comment


        • #5
          Rc-dyMond.com is for sale | HugeDomains
          har jeg brukt vet andre også har brukt den andre
          Torbjørn og Kåre har hatt de når jeg har bestilt
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Originally posted by RGJ View Post
            Rc-dyMond.com is for sale | HugeDomains
            har jeg brukt vet andre også har brukt den andre
            Torbjørn og Kåre har hatt de når jeg har bestilt
            har 1 sånn på vei nå, og 2 av fast, dynam folkene var raske, og jeg var litt rask, får handle hos de norske neste gang

            spent på hvordan det blir, tror også jeg går ned til 8x3.7 prop siden vekten nå går ned, og ESC bare er 7A

            Comment


            • #7
              Kan anbefale Dualsky 15g motor fra ML Hobby. Han slår av Svensk MVA og har rimelig frakt. Da får du et lett oppsett veldig rimelig.

              404: File Not Found

              Alterntivt kan du ta samme Dualsky motor uten ESC til 10g + 0.7g YGE. Men med lodding blir det for 13 gram uansett, men hvis hvert gram teller så er det lettere. Jeg skal gjøre dette på en av modellene mine i år. Og må da kjøre Dymond servoer siden ikke noe annet smått jeg har sette tåler 2S lipo direkte.

              Jeg bruker selv DelTang mottakere for DSM2 som er ekstremt lette, min veier 0,7g:
              DT receivers-Home

              Skal montere HK sin DYI DSM2 modul i min DS-16 for å slippe å bruke DSX9'n min til så lette modeller. Trenger en JST
              4 pin female: 04DR-N-E6S for å hente ut PPM signalet på DS-16. Noen som vet hvor man får tak i det billig?

              Karbon propeller 9x2.1 kjøper du fra Sergei Glavak så blir det som en traktor i trekk og veldig lett (2g til spart her).

              Lim med BeliZell eller liknende, UHU por er bra men tungt......... CA er fy

              Just my 2 cents.
              TMFK/CMFK
              Jeti DC-24, JR DSX9 DSM2
              CARF Tucano Turboprop JetCat SPT5 V3 Turbin, C&C MB339
              Align T-rex 600PRO perf boost m/Ikon, Brain V2, 470M m/Beastx
              Indoor Elanor 2015, Clik NG
              EF Laser 60", TAFT Viper, T-28
              Freestyler 3, Ocelot

              Comment


              • #8
                Hei thomas, jeg har en jeti til dsm2/dsmx sender, i form av en trådløs rsat2, og DIY sender, so far fungerer det over all forventning. Da slipper jeg å ha ledninger ut av sendern også!

                uhu er nok tungt ja, men liker hvor mye det tåler, hvordan er belizell?

                Comment


                • #9
                  Belizell er bedre enn Uhu, tåler å justeres etter sammenføyning. Teknikken med Belizell er egentlig å ha mindre enn det du tror er nok for å få en bra limfuge. Den flekser bra også.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    hvor handler jeg belizell lettest?

                    Comment


                    • #11
                      Torbjørn og Kåre bruker å ha det på lager

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har en tube liggende hvis du trenger nå med en gang

                        Noen som vet hvor lenge beli zell holder seg i åpnet tube?

                        Comment


                        • #13
                          Takk for hjelpa Bestillingen ble mye større enn planen (som vanlig), så endte med noen red rock motorer, så da får jeg evt testet kvaliteten... Kan alltids oppgradere senere.

                          Comment


                          • #14
                            Fått alle deler nå, og karbon prop på 2.8G, er det KRISE, om jeg bruker uhu, ikke bell zelliililili fancy greier?

                            Comment


                            • #15
                              Det er helt kjempekrise

                              Comment

                              Working...
                              X